• Ναυτιλία

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των containerships

    κοντέινερ


    Σε χαμηλές ταχύτητες συνέχισε να κινείται η ναυλαγορά την εβδομάδα 14-18 Ιανουαρίου 2018, στην πλειονότητα των κατηγοριών, στα Containerships. 

    Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, οι χαμηλές ταχύτητες και η αύξηση της διαθέσιμης χωρητικότητας ήταν τα χαρακτηριστικά που συνέχισε να παρουσιάζει η ναυλαγορά των Containerships την εβδομάδα που πέρασε.

    Συγκεκριμένα, στην κατηγορία των Post-Panamaxes η κινητικότητα αυξήθηκε, με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι πλοίο τύπου Daewoo 8000 συμφώνησε σε επέκταση παρούσας ναύλωσης για περαιτέρω 12 μήνες στα $18Κ ημερησίως κάτι που σχολιάστηκε ως ενθαρρυντικό σημάδι για την συγκεκριμένη κατηγορία.

    Επιπροσθέτως, ο αριθμός του διαθέσιμου τονάζ στα μικρότερης χωρητικότητας πλοία των 5500/6500 TEU μειώθηκε καθώς μερικά πλοία ναυλώθηκαν ενώ παράλληλα οι απαιτήσεις για την περίοδο Μαρτίου/Απριλίου αυξήθηκαν με αποτέλεσμα και οι προοπτικές να δείχνουν λίγο πιο αισιόδοξες.

    Από την άλλη, στην κατηγορία των Panamaxes η εικόνα της αγοράς στην Ασία ήταν διαφορετική, καθώς παρέμεινε σε ήπιους τόνους με αρκετές επιλογές για τους ναυλωτές όσον αφορά το διαθέσιμο τονάζ, ενώ αντίθετα στον Ατλαντικό η διαθέσιμη χωρητικότητα ήταν πιο περιορισμένη με αποτέλεσμα και τα επίπεδα των ναύλων να παραμείνουν σε πενταψήφιο νούμερο.

    Η αγορά στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας των 3500 TEU βρέθηκε υπό πτωτική πίεση κάτι που ήταν κατά κάποιο τρόπο αναμενόμενο αν λάβει κανείς υπόψη του τις πρόσφατες πτωτικές τάσεις της αγοράς στην γειτονική κατηγορία των panamaxes.

    Ενδεικτική ναύλωση που αναφέρθηκε στην Νοτιοανατολική Ασία ήταν σε πλοίο τύπου Hanjin 3400 άνευ εξοπλισμού φόρτωσης για χρονική περίοδο 4-10 μηνών στα χαμηλά επίπεδα των $8Κ ημερησίως.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Παράλληλα, στην κατηγορία των 2800 TEU οι δυνατότητες για νέες ναυλώσεις ήταν λίγες ενώ οι αναφορές σε επεκτάσεις παρόντων συμφωνιών περιορισμένες. Επίσης, η δυναμική της αγοράς στην Μεσόγειο ήταν μεγαλύτερη από εκείνη της Ασίας λόγω της αυξημένης διαθέσιμης χωρητικότητας. Ενδεικτικά, στην Μεσόγειο αναφέρθηκε επέκταση υπάρχουσας ναύλωσης σε πλοίο τύπου Aker 2700 στα $ 9,200 ημερησίως συγκριτικά με την Ασία, όπου δυο πλοία τύπου Thyssen 2700 επεκτάθηκαν στα μεσαία με υψηλά των $8Κ ημερησίως.

    Επίσης, η αγορά στην γειτονική κατηγορία των 2500 TEU λόγω της συνεχώς αυξανόμενης διαθέσιμης χωρητικότητας φαίνεται να επιβράδυνε ακόμη πιο πολύ ειδικά στην περιοχή της Ασίας, όπου σύντομα πάνω από 15 πλοία αναμένεται να βρεθούν σε αναζήτηση νέας απασχόλησης. Αντίθετα, στις περιοχές της Ευρώπης και της Αμερικής η εικόνα ήταν διαφορετική αφού η αγορά έδειχνε πιο ισορροπημένη με τους ναύλους να παραμένουν στα μεσαία επίπεδα των $9Κ ημερησίως.

    Από την άλλη, λίγα σημάδια βελτίωσης παρουσίασε η αγορά της κατηγορίας των πλοίων χωρητικότητας 1700 TEU, αφού η κινητικότητα αυξήθηκε οριακά ενώ ο αριθμός των διαθέσιμων spot πλοίων σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα φαίνεται να μειώθηκε αν και παρέμεινε μεγάλος. Επίσης, η πτωτική πορεία των ναύλων περιορίστηκε δίνοντας έτσι κάποιες ελπίδες στους πλοιοκτήτες για βελτίωση της αγοράς μετά την Κινέζικη Πρωτοχρονιά.

    Αντίθετα, η αγορά στα μικρότερης χωρητικότητας πλοία των 1100-700 TEU δεν παρουσίασε σημάδια ανάκαμψης καθώς ήταν λίγες οι υπό διαπραγμάτευση απαιτήσεις με αποτέλεσμα και οι ναύλοι στην Ασία να παραμείνουν στα χαμηλά επίπεδα των $6Κ ημερησίως ενώ στα eco τύπου πλοία σε χρονοναυλώσεις περιόδου κυμάνθηκαν στα υψηλά των $7Κ ημερησίως. Τέλος, δεν παρατηρήθηκαν περαιτέρω εξελίξεις στα πλοία χωρητικότητας των 700 TEU με αποτέλεσμα και οι ναύλοι να παραμείνουν στις περισσότερες περιπτώσεις στα υψηλά επίπεδα των $4Κ ημερησίως.

    ναυτιλία ναυλαγορά

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:  Τι συμβαίνει με τους εφοπλιστές Γ. Κούστα και Σ. Παληό;

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Οι Έλληνες εφοπλιστές έδωσαν «φιλί ζωής» στα ναυπηγεία το 2018

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:   Μ. Τραυλού: H νέα κίνηση της Neptune στην αγορά ξηρού φορτίου

     



    ΣΧΟΛΙΑ