Ναυτιλία

Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των containerships


Πτωτικά συνέχισε να κινείται η ναυλαγορά των Containerships στα μικρότερης χωρητικότητας πλοία την εβδομάδα 3-7 Δεκεμβρίου 2018.

Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, πτωτικά συνέχισε να κινείται η ναυλαγορά των Containerships την εβδομάδα που πέρασε στα μικρότερης χωρητικότητας πλοία ειδικά κάτω των 3000 TEU, ενώ παράλληλα η spot/prompt διαθέσιμη χωρητικότητα αυξάνεται.

Συγκεκριμένα, στην κατηγορία των Post-Panamaxes και ειδικότερα στα μικρότερης χωρητικότητας πλοία η διαθεσιμότητα στην Άπω Ανατολή ήταν περιορισμένη ενώ παράλληλα αρκετές απαιτήσεις ακόμη παραμένουν ακάλυπτες, γεγονός που οδηγεί και στο συμπέρασμα ότι το προσεχές διάστημα τα επίπεδα των ναύλων πιθανόν να παρουσιάσουν περαιτέρω άνοδο. Από την άλλη , στην κατηγορία των Panamaxes και συγκεκριμένα στην περιοχή της Άπω Ανατολής παρατηρήθηκε έλλειψη νέων απαιτήσεων για τον Δεκέμβριο και οι ναυλώσεις που ολοκληρώθηκαν ήταν κυρίως σε επεκτάσεις παρόντων συμφωνιών.

Έλλη Πατέρα
Έλλη Πατέρα

Στο μεταξύ, στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας των 3500 TEU και ειδικότερα σε πλοία τύπου Hanjin 3400 οι ναυλώσεις στην Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα υψηλά των $9Κ ημερησίως δηλαδή σε σταθερά επίπεδα σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα. Παρόλα αυτά, η διαθέσιμη χωρητικότητα και στα δυο ημισφαίρια παρουσίασε αύξηση οπότε θα χρειαστεί και μεγαλύτερη κινητικότητα σε επεκτάσεις παρόντων συμφωνιών έτσι ώστε τα επίπεδα των ναύλων να μην παρουσιάσουν ύφεση. Την ίδια ώρα, οι αναλυτές παραμένουν  αισιόδοξοι σε σχέση με την πορεία της κατηγορίας αυτής καθώς πιστεύουν ότι κατά την διάρκεια της νέας χρονιάς θα διατηρήσει την δυναμική της.

Αντίθετα, στην κατηγορία των 2800 TEU, η υπερπροσφορά του διαθέσιμου prompt τονάζ που συνέχισε να παρατηρείται σε διάφορους τύπους πλοίων έδωσε την δυνατότητα στους ναυλωτές να επιλέξουν τα πλοία της αρεσκείας τους, που στις περισσότερες φορές ήταν  τύπου Aker ή Thyssen, τα οποία σε γενικές γραμμές ήταν πρώτα σε προτίμηση με τους προτεινόμενους ναύλους να κυμαίνονται σε υψηλότερα επίπεδα. Επιπροσθέτως, η ανισορροπία της αγοράς σε σχέση με την προσφορά/ζήτηση που παρατηρείτε το τελευταίο διάστημα είχε ως αποτέλεσμα οι προσφερόμενες χρονικές περιόδους να έχουν συρρικνωθεί.

Από την άλλη, στην γειτονική κατηγορία των 2500 TEU η αίσθηση της αγοράς ήταν πτωτική, καθώς ένας αριθμός πλοίων μέσα στον Δεκέμβριο αναμένεται να επαναπαραδοθεί με τις προοπτικές νέας απασχόλησης προς το παρόν να παραμένουν λίγες. Επίσης, ο αριθμός των ναυλώσεων ήταν μικρός και ολοκληρώθηκαν σε επίπεδα άνω των $9Κ ημερησίως.

Παράλληλα, στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας 1700 TEU η κινητικότητα στην αγορά της Ασίας ήταν ελλιπής με αποτέλεσμα και η spot διαθέσιμη χωρητικότητα να έχει αυξηθεί. Παράλληλα, παρατηρήθηκε έλλειψη νέων απαιτήσεων και με τα Χριστούγεννα να πλησιάζουν η εικόνα δεν αναμένεται να μεταβληθεί.

Τέλος, αντίστοιχες τάσεις παρουσίασε η αγορά και στα μικρότερης χωρητικότητας πλοία των 1100-700 TEU καθώς η κινητικότητα και στα δυο ημισφαίρια ήταν περιορισμένη με την ζήτηση να έχει σχεδόν παγώσει.

Ενδεικτικά, οι ναύλοι την Ασία σε πλοία τύπου CV 1100 παρέμειναν οριακά άνω των $6Κ ημερησίως ενώ στα μικρότερης χωρητικότητας πλοία τύπου Mawei 700 σε μικρής διάρκειας απασχόληση διατηρήθηκαν στα χαμηλά επίπεδα των $5Κ ημερησίως μολονότι σε γενικές γραμμές η ζήτηση σε νέες απαιτήσεις μακροπρόθεσμα παραμένει ελλιπής.

Το boxshp Puelo (χωρητικότητας 6.581-teu και κατασκευής 2006) της Diana Containerships

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Γ. Αγγελικούσης: Ένα ακόμη νεότευκτο για τη Maran Gas. Στα 10 ανέρχονται τα υπό κατασκευή πλοία της

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  Η Signal Ocean απέσπασε το βραβείο Big Data στα Greek Shipping Awards 2018

MH ΧΑΣΕΤΕ:  Έλληνες Εφοπλιστές: Ικανοποίηση για την απόφαση του IMO για τα ναυτιλιακά καύσιμα