• Ναυτιλία

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των containerships


    Εικόνα δυο ταχυτήτων παρουσίασε η ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων την εβδομάδα 5-9 Νοεμβρίου 2018.

    Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, η διαθέσιμη χωρητικότητα στα Containerships κάτω των 3500 TEU συνέχισε να αυξάνεται με την κινητικότητα της αγοράς να παραμένει υποτονική, ενώ παράλληλα διαφορετική εικόνα παρουσίασαν τα μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοία των 8500 TEU, καθώς αργά αλλά σταθερά απορροφώνται από την αυξημένη ζήτηση των τελευταίων εβδομάδων.

    Συγκεκριμένα, στην κατηγορία των Post-Panamaxes, η ζήτηση συνέχισε να αυξάνεται με αποτέλεσμα και ο αριθμός των διαθέσιμων πλοίων μέσα στον Νοέμβριο συνεχώς να περιορίζεται. Παρόλα αυτά, τα επίπεδα των ναύλων παραμένουν απογοητευτικά αν και τουλάχιστον αναφέρθηκε το πρώτο πλοίο χωρητικότητας 8500 TEU που ναυλώθηκε σε υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με εκείνα των τελευταίων αντίστοιχων συμφωνιών. Επίσης, σε παρόμοια κατεύθυνση δείχνει να κινείται και η κατηγορία των 6000-6500 TEU, καθώς η δραστηριότητα άρχισε να αυξάνεται. Παρόλα αυτά, η διαθέσιμη χωρητικότητα παραμένει υψηλή με αποτέλεσμα και τα επίπεδα των ναύλων για την ώρα να βρίσκονται υπό πίεση.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Στο μεταξύ, στην κατηγορία των Panamaxes και ειδικότερα στα μικρότερης χωρητικότητας πλοία η αγορά ιδιαίτερα της Άπω Ανατολής σταθεροποιήθηκε καθώς μερικές διαδρομές εντός Ασίας αναβαθμίστηκαν από 2700/3500 TEU σε Panamaxes με ισχύ από τον Νοέμβριο και Δεκέμβριο. Πάραυτα, οι ναυλώσεις παραμένουν στα χαμηλά με μεσαία επίπεδα των $10Κ ημερησίως ενώ το μεγαλύτερο πρόβλημα παρουσιάζεται στην κατηγορία των Panamax-max, όπου η διαθέσιμη χωρητικότητα στην Άπω Ανατολή συνεχίζει να μεγαλώνει.

    Αντίθετα, η κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας των 3500 TEU, βρέθηκε υπό σημαντική πίεση καθώς εκτός από την ναύλωση/επέκταση μερικών πλοίων από την Maersk το ενδιαφέρον των υπόλοιπων operators έδειχνε ελλιπές με αποτέλεσμα και τα επίπεδα των ναύλων να υποχωρήσουν στα χαμηλά των $10Κ ημερησίως, ενώ μάλλον είναι θέμα χρόνου να κινηθούν και σε ακόμη χαμηλότερα επίπεδα.

    Παράλληλα, η υπερπροσφορά της διαθέσιμης χωρητικότητας στην κατηγορία των 2800 TEU συνέχισε να επηρεάζει την αγορά της Ασίας όπου σίγουρα και θα χρειαστεί αύξηση της ζήτησης προκειμένου όλα αυτά τα πλοία να απορροφηθούν, ενώ από την πλευρά του Ατλαντικού η κινητικότητα ήταν αρκετά περιορισμένη.

    Στην γειτονική κατηγορία των 2500 TEU, η αγορά στα μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοία συγκριτικά με την παραπάνω κατηγορία των 2800 TEU όπως επίσης και στα μικρότερης των 2000 TEU, όσο αναφορά την διαθεσιμότητα ήταν αρκετά πιο υγιής και το γεγονός ότι αναφέρθηκε ναύλωση πλοίου τύπου Xiamen 2500 για μεσαίας διάρκειας περίοδο στα μεσαία επίπεδα των $10Κ ημερησίως, δείχνει ότι η κατηγορία αυτή σε σχέση με τις άλλες παρέμεινε σε ικανοποιητικά επίπεδα.

    Από την άλλη, στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας 1700 TEU, ο αριθμός των απαιτήσεων σε όλες τις περιοχές ήταν ελλιπείς με αποτέλεσμα και τα επίπεδα των ναύλων να κινηθούν πτωτικά. Ενδεικτικά, στην Ασία κυμάνθηκαν περίπου στα χαμηλά των $8Κ ημερησίως και στον Ατλαντικό, παρά το γεγονός ότι μερικά πλοία ναυλώθηκαν, τα επίπεδα των ναύλων ήταν σημαντικά χαμηλότερα σε σχέση με εκείνα που είχαν συμφωνηθεί λίγο μετά το καλοκαίρι, δηλαδή μεταξύ $7,000-7,500 ημερησίως, παρόμοια επίπεδα με εκείνα που είχε δει η αγορά το καλοκαίρι του 2017.

    Αντίστοιχα, έλλειψη απαιτήσεων σε γενικές γραμμές παρατηρήθηκε και στα μικρότερης χωρητικότητας πλοία των 1100-700 TEU με τα επίπεδα των ναύλων στην Ασία για παράδειγμα σε πλοίο τύπου CV 1100 να κυμανθούν ανάλογα με την περιοχή παράδοσης και τους υπόλοιπους όρους της ναύλωσης, κοντά στα μεσαία των $6Κ ημερησίως και στην Ευρώπη λίγο χαμηλότερα καθώς η κατάσταση της αγοράς εκεί ήταν πιο στάσιμη.

    Τέλος, στα μικρότερης χωρητικότητας πλοία των 700 TEU η αγορά επιδεινώθηκε με τους ναύλους να κινούνται πτωτικά. Ενδεικτικά, αναφέρθηκε ναύλωση πλοίου τύπου Mawei 700 περίπου στα $ 4,800 ημερησίως ενώ άλλο παρόμοιο στην Ευρώπη για απασχόληση σε χρονική περίοδο όχι μικρότερη των τριών μηνών στα μεσαία των $4Κ ημερησίως.

    Διώρυγα του Σουέζ

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Aρ. Πίττας: Η νέα κίνηση του εφοπλιστή στην αγορά ξηρού φορτίου

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Β. Μαρινάκης: Σκέψεις για νέες παραγγελίες από την Capital Gas

    MH ΧΑΣΕΤΕ:  Γ. Γιουρούκος: Μετά το super deal, συμφωνία για ναύλωση 4 πλοίων της Poseidon



    ΣΧΟΛΙΑ