• Ναυτιλία

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των containerships

    Εμπορευματοκιβώτια

    Εμπορευματοκιβώτια


    Πτωτικές ήταν οι τάσεις της ναυλαγοράς των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων την εβδομάδα 23-27 Ιουλίου.

    Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, πτωτικά κινήθηκε η αγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων την εβδομάδα που πέρασε η οποία ήταν η πρώτη μεγαλύτερη από πέρσι τον Ιούνιο.

    Παρόλα αυτά και ενώ ο όγκος των ναυλώσεων παρέμεινε σχετικά χαμηλός, το 65% που ολοκληρώθηκε ήταν από νέες απαιτήσεις καθώς τα επίπεδα εκεί ήταν βελτιωμένα κάτι που όμως δεν είχε και το αντίστοιχο αντίκτυπο στον αριθμό των συμφωνιών ενώ αναμένεται στο προσεχές μέλλον να αυξηθούν αφού έχουν ήδη φανεί οι πρώτες απαιτήσεις των ναυλωτών για το Φθινόπωρο.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Συγκεκριμένα, στην κατηγορία των PostPanamaxes, πληροφορίες αναφέρουν ότι το διαθέσιμο τονάζ άρχισε να αυξάνεται ενώ κατ ‘άλλα η κινητικότητα της αγοράς ήταν περιορισμένη με μερικούς πλοιοκτήτες να έχουν δεχτεί χαμηλότερους ναύλους προκειμένου να ναυλώσουν τα πλοία τους μέχρι το Φθινόπωρο.

    Ενδεικτικά αναφέρθηκε ναύλωση πλοίου τύπου Hyundai 6600 στην Άπω Ανατολή για περίοδο 70-90 ημερών στα $16Κ ημερησίως.

    Από την άλλη, στην κατηγορία των Panamaxes, η κινητικότητα της αγοράς ήταν αυξημένη κυρίως στην Ασία όμως οι ναυλώσεις κινήθηκαν σε χαμηλότερα επίπεδα.

    Παρόλα αυτά, φαίνεται ότι ο αριθμός των διαθέσιμων πλοίων σε θέσεις spot/prompt έχει μειωθεί σημαντικά οπότε και οι αναλυτές αναμένουν η αγορά να σταθεροποιηθεί.

    Αντίστοιχα, στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας των 3500 TEU, η κινητικότητα ήταν επίσης περιορισμένη με μερικά πλοία στην Άπω Ανατολή να βρίσκονται σε θέσεις spot και κάποια άλλα ανά τον κόσμο να αναμένονται στα μέσα Αυγούστου να ολοκληρώσουν υπάρχουσες συμφωνίες ενώ τα επίπεδα των ναύλων έδειχναν λίγο πιο σταθεροποιημένα σε σχέση με άλλες κατηγορίες και κινήθηκαν κοντά στα $12Κ ημερησίως.

    Στην κατηγορία των 2800 TEU τώρα, οι ναύλοι είχαν διακυμάνσεις καθώς αναφέρθηκε ναύλωση πλοίου τύπου Mipo 2800 στην Άπω Ανατολή κάτω από τα επίπεδα των $11Κ ημερησίως ενώ από την άλλη μεριά άλλες ναυλώσεις ολοκληρώθηκαν στα μεσαία των $11Κ ημερησίως.

    Επίσης, η προσφορά/ζήτηση παραμένει σχετικά ισορροπημένη παρόλο που αναφέρθηκαν ένα με δυο πλοία στην Άπω Ανατολή και τον Ατλαντικό να βρίσκονται σε θέσεις spot που όμως αναμένεται να απορροφηθούν.

    Παράλληλα, οι αναλυτές σχολιάζουν ότι ο Αύγουστος θα είναι κρίσιμος μήνας για την πορεία της κατηγορίας αυτής καθώς ένας αριθμός πλοίων ολοκληρώνει υπάρχουσες ναυλώσεις οπότε και θα χρειαστεί νέα ροή απαιτήσεων η/και επιμηκύνσεων προκειμένου οι ναύλοι να μην παρουσιάσουν περαιτέρω απώλειες.

    Επίσης, στην γειτονική κατηγορία των 2500 TEU, η αγορά της Ασίας κινήθηκε σε υποτονικούς τόνους με μερικά πλοία να μην έχουν ακόμη βρει νέα απασχόληση ενώ από την μεριά του Ατλαντικού δεν υπήρξαν αναφορές σε νέες ναυλώσεις όμως η αγορά έδειχνε πιο ισορροπημένη με σχεδόν κανένα spot διαθέσιμο πλοίο.

    Αντίθετα, στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας 1700 TEU, την υψηλότερη κινητικότητα την παρουσίασε η αγορά της Ασίας με νέες ναυλώσεις και επιμηκύνσεις ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι κάποιοι τύποι πλοίων κατάφεραν να διατηρήσουν καλές απολαβές όπως ενδεικτικά επισημαίνει η ναύλωση πλοίου τύπου Bangkokmax στην νοτιοανατολική Ασία για περίοδο 6-12 μήνες στα $11,450 ημερησίως.

    Επιπροσθέτως αναφορικά με την κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας 1100 TEU,  η εποχιακή χαλαρότητα της αγοράς είχε ως αποτέλεσμα μόνο μερικά eco τύπου πλοία να επεκτείνουν για διάφορες περιόδους υπάρχουσες συμφωνίες πάνω από τα μεσαία επίπεδα των $8Κ ημερησίως ενώ στην Μεσόγειο παρατηρήθηκε σημαντική έλλειψη κινητικότητας με μερικά πλοία να έχουν παραμείνει σε θέσεις spot και με τις τελευταίες ναυλώσεις να έχουν ολοκληρωθεί στα χαμηλά επίπεδα των $7Κ ημερησίως.

    Τέλος, αντίστοιχη εικόνα παρουσίασε και η κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας των 700 TEU με αναφορές μόνο σε επιμηκύνσεις ναυλώσεων.

    ναυτιλία ναυλαγορά



    ΣΧΟΛΙΑ