• Ναυτιλία

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των containerships

    Εμπορευματοκιβώτια

    Εμπορευματοκιβώτια


    Ηπιότερες ήταν οι τάσεις της ναυλαγοράς των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων την εβδομάδα 16-20 Ιουλίου λόγω εποχιακής επιβράδυνσης 2018.

    Παρόλα αυτά, παρατηρήθηκε μικρή άνοδος των απαιτήσεων σε πλοία τύπου Panamax την ώρα που γενικά η αγορά παρουσίασε ήπια πτώση με το ένα τρίτο των κατηγοριών να χάνει έδαφος, ενώ τις μεγαλύτερες απώλειες κατέγραψαν τα μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοία των 8500 TEU όπου οι ναύλοι υποχώρησαν κατά περίπου $1,500 ημερησίως.

    Συγκεκριμένα, στην κατηγορία των Post-Panamaxes, η κινητικότητα επιβράδυνε σημαντικά τις τελευταίες τρεις εβδομάδες με αποτέλεσμα και την αύξηση των διαθέσιμων ανενεργών/prompt πλοίων, κάτι το οποίο σχολιάστηκε ως σύνηθες φαινόμενο την εποχή αυτή ενώ το πιθανότερο είναι ότι θα συνεχιστεί και μέχρι το τέλος του καλοκαιριού.

    Παράλληλα, στην κατηγορία των Panamaxes, ο αριθμός των διαθέσιμων spot πλοίων συνεχίζει να αυξάνεται με το φράγμα των $13Κ να έχει ήδη σπάσει. Παρόλα αυτά, η εικόνα της αγοράς επί του παρόντος σε σχέση με την προσφορά/ζήτηση δείχνει να παραμένει υγιής.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας των 3500 TEU, παρόλο που παρατηρήθηκαν κάποια σημάδια ύφεσης τις τελευταίες εβδομάδες για την ώρα ακολουθεί σταθερή πορεία με τους ναύλους να διατηρούνται στα επίπεδα των $12Κ ημερησίως με πληροφορίες σχετικά με ενδεικτική ναύλωση πλοίου τύπου Hanjin 3400 που επέκτεινε υφιστάμενη συμφωνία στην Καραϊβική περίπου στα μεσαία επίπεδα των $12Κ ημερησίως.

    Από την άλλη όμως στην Άπω Ανατολή σχολιάστηκε ναύλωση άλλου πλοίου τύπου SHG 3500 που συμφώνησε επέκταση υπάρχουσας συμφωνίας στα χαμηλά επίπεδα των $11Κ, ναύλος που αν αληθεύει θεωρείται σημαντικά χαμηλός για την κατηγορία αυτή.

    Στην κατηγορία των 2800 TEU τώρα, αναφορές έγιναν για μερικές επεκτάσεις συμφωνιών στον Ατλαντικό σε πλοία τύπου Mipo για περιόδους μέσα στο 2019 στα μεσαία επίπεδα των $11Κ ημερησίως μολονότι οι παραπάνω συμφωνίες περιλάμβαναν ταξίδι με έρμα προς την περιοχή παράδοσης και ήταν μικρής διάρκειας.

    Παρόλα αυτά, σύμφωνα με την άποψη των αναλυτών, καθώς η ζήτηση και η κινητικότητα της αγοράς δείχνει επαρκής, οι ναύλοι, αναμένεται προς το παρόν, να παραμείνουν στα τρέχοντα επίπεδα αν και για την ώρα την διαπραγματευτική δύναμη φαίνεται να την έχουν οι ναυλωτές.

    Επιπροσθέτως, στην Άπω Ανατολή ο αριθμός των ανενεργών πλοίων έχει αυξηθεί κάτι που το προσεχές διάστημα μπορεί και να ασκήσει πίεση στους ναύλους.

    Παράλληλα, στην γειτονική κατηγορία των 2500 TEU, η ζήτηση στην Ασία παρέμεινε σε χαμηλά επίπεδα με μερικά διαθέσιμα πλοία να δυσκολεύονται να βρουν την κατάλληλη απασχόληση ενώ αντίθετα η εικόνα της αγοράς του Ατλαντικού έδειχνε πιο υγιής με στενότερη την διαθεσιμότητα σε τονάζ με αποτέλεσμα και κάποιοι πλοιοκτήτες με διαθέσιμα πλοία στην Ασία να στρέψουν το ενδιαφέρον τους προς την κατεύθυνση αυτή.

    Αντίστοιχη εικόνα παρουσίασε και η κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας 1700 TEU, καθώς η αγορά έχει ήδη παρουσιάσει οριακή επιβράδυνση και με μερικά νεώτερης χρονολογίας/eco τύπου πλοία να αναμένονται σύντομα να ελευθερωθούν,αν και οι αναλυτές θεωρούν ότι η αύξηση στις τιμές των καυσίμων θα παίξει σημαντικό ρόλο καθώς θα διατηρήσουν τα επίπεδα των ναύλων σε σταθερά επίπεδα.

    Στον Περσικό κόλπο ενδεικτική επέκταση χρονοναύλωσης που αναφέρθηκε ήταν σε πλοίο τύπου Wenchong 1700 για 1-3 μήνες στα $ 10,300 ημερησίως, επίπεδα που κατά τους αναλυτές είναι παρόμοια με εκείνα σε άλλες περιοχές δραστηριοποίησης και σε αντίστοιχου τύπου πλοία.

    Επίσης, στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας 1100 TEU, η αγορά της Άπω Ανατολής γενικά φαίνεται να βρίσκεται σε αναμονή εν μέρει και λόγω των διακοπών με αποτέλεσμα η κινητικότητα σε ναυλώσεις να έχει μειωθεί.

    Ενδεικτική ναύλωση που αναφέρθηκε ήταν σε πλοίο τύπου Orskov mk 1100 άνευ εξοπλισμού φόρτωσης για περίοδο 3-4 μηνών στα μεσαία επίπεδα των $8Κ ημερησίως, ναύλος που θεωρήθηκε χαμηλός σε σχέση με την προηγούμενη αντίστοιχη συμφωνία.

    Παράλληλα, η αγορά της Μεσογείου κινήθηκε υποτονικά χωρίς αναφορές σε ναυλώσεις ενώ μερικά πλοία ήδη βρίσκονται σε θέσεις spot με ελλειπείς προοπτικές, τουλάχιστον προς το παρόν, νέας απασχόλησης με αποτέλεσμα να αναμένεται και τα επίπεδα των ναύλων να βρεθούν υπό πτωτική πίεση.

    Τέλος, υποτονικά κινήθηκε και η κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας των 700 TEU καθώς η κινητικότητα της αγοράς έχει μειωθεί ενώ τα επίπεδα των ναύλων στην περιοχή του Ειρηνικού κινήθηκαν με αυξομειώσεις.

    Διώρυγα του Σουέζ

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:  Vrontados Shipping: H νέα κίνηση ανανέωσης του στόλου της οικογένειας Λω

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  Ελληνική ναυτιλιακή εγκαταλείπει τα τάνκερ και μένει με ένα μόνο bulker

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Δ. Διαμαντίδης: Η απίστευτη δικαστική περιπέτεια με ρωσικό κολοσσό για πλοίο της Delta Tankers



    ΣΧΟΛΙΑ