F

Ναυτιλία

Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των containerships

Το boxshp Puelo (χωρητικότητας 6.581-teu και κατασκευής 2006) της Diana Containerships


Με ήπιες ταχύτητες και σταθεροποιητικές τάσεις κινήθηκε η ναυλαγορά για την πλειονότητα των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων την εβδομάδα 23-27 Απριλίου 2018.

Σύμφωνα με αναλυτές, στην κατηγορία των Post-Panamaxes και συγκεκριμένα στα μεγαλύτερης χωρητικότητα πλοία η αγορά έδειχνε ευάλωτη, με ορισμένα πλοία να βρίσκονται διαθέσιμα σε θέσεις spot ενώ παράλληλα πληροφορίες αναφέρουν ότι πλοίο χωρητικότητας 8200 TEU επέκτεινε υπάρχουσα συμφωνία για ένα έτος στα $ 21,000 ημερησίως. Την ίδια ώρα, ένα άλλο παρόμοιας χωρητικότητας προκειμένου να εξασφαλίσει μεγαλύτερη περίοδο ναυλώθηκε για δυο έτη στα $ 18Κ.

Στα μικρότερης χωρητικότητας πλοία η κινητικότητα της αγοράς ήταν αυξημένη με αναφορές σε πιθανές ναυλώσεις σε επίπεδα περίπου παρόμοια σε σχέση με προηγούμενες, ενώ παράλληλα αναμένεται οριακή ενίσχυση των ναύλων καθώς η διαθέσιμη χωρητικότητα για τον μήνα Μάϊο δείχνει να έχει περιοριστεί με μερικές απαιτήσεις να έχουν ακόμη παραμείνει ακάλυπτες.

Στα μικρότερης χωρητικότητας Panamaxes, οι ναύλοι στην Ασία κυμάνθηκαν στα επίπεδα των $ 11Κ ενώ παράλληλα αντίστοιχη εικόνα παρουσίασε και η αγορά του Ατλαντικού με τις ναυλώσεις να κυμαίνονται στα υψηλά επίπεδα των $ 12Κ.

Επίσης καθώς ο αριθμός των διαθέσιμων πλοίων παραμένει αρκετά περιορισμένος αναμένεται οι ναύλοι να παρουσιάσουν περαιτέρω άνοδο.

Έλλη Πατέρα
Έλλη Πατέρα

Από την άλλη, στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας των 3500 TEU, οι ναύλοι δείχνουν να έχουν εδραιωθεί στα επίπεδα των $ 11Κ με την κινητικότητα της αγοράς να κινείται σε ηπιότερους ρυθμούς.

Παρόλα αυτά αναμένεται, δεδομένου ότι οι συνθήκες της αγοράς θα το επιτρέψουν, οι ναυλώσεις να κυμανθούν σε περίπου παρόμοια επίπεδα σε σχέση με προηγούμενες, ίσως και παραπάνω.

Παράλληλα, το ενδιαφέρον των ναυλωτών στα πλοία χωρητικότητας των 2800 TEU παρέμεινε μεγάλο με το ποσοστό των επεκτάσεων σε υπάρχουσες συμφωνίες να διατηρείται υψηλό και με τους ναύλους για περίοδο μέχρι και 12 μηνών στην Ασία να κυμαίνονται μεταξύ των μεσαίων επίπεδων των $ 11Κ με $ 12Κ ανάλογα με τις προδιαγραφές του πλοίου.

Πάντως, τα δεδομένα δείχνουν ότι η αγορά θα συνεχίσει την ανοδική της πορεία.

Στα μικρότερης χωρητικότητας πλοία των 2500 TEU οι ναυλώσεις παρέμειναν σε παρόμοια επίπεδα με εκείνα της προηγούμενης εβδομάδας δηλαδή χαμηλά με μεσαία των $ 11Κ ενώ τα μικρότερης χωρητικότητας πλοία των 2000/2100 TEU αξιολογήθηκαν στα μεσαία με υψηλά επίπεδα των $ 10Κ.

Αντίθετα, σε χαμηλότερες ταχύτητες για δεύτερη συνεχή εβδομάδα κινήθηκε η αγορά στα πλοία χωρητικότητας των 1700 TEU με τα επίπεδα των ναύλων τουλάχιστον στα παραδοσιακά πλοία της χωρητικότητας αυτής να κυμαίνονται σε παρόμοια επίπεδα σε σχέση με προηγούμενες ναυλώσεις και με αναφορά σε συμφωνία μικρής περιόδου στην Ασία σε πλοίο τύπου Aker στα $ 11,250 ημερησίως.

Από την άλλη, οι ναύλοι στα νεώτερης χρονολογίας/eco τύπου πλοία όπως για παράδειγμα σε μοντέρνα πλοία τύπου 1700 Wenchong MK II το τελευταίο διάστημα βρέθηκαν υπό πίεση με τις τελευταίες συμφωνίες να έχουν ολοκληρωθεί στα χαμηλά με μεσαία επίπεδα των $ 13Κ, ναύλοι χαμηλότεροι σε σχέση με προηγούμενες αντίστοιχες ναυλώσεις.

Τέλος, στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας 700-1100 TEU, στα μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοία η διαθεσιμότητα σε τονάζ στον Ατλαντικό παρέμεινε σε έλλειψη ειδικά στην περιοχή της Καραϊβικής. Παράλληλα, στην Ασία η αίσθηση ήταν ότι παρά το γεγονός ότι η αγορά έδειχνε σχετικά ισορροπημένη σε σχέση με την προσφορά και την ζήτηση η κινητικότητα συγκριτικά με τις προηγούμενες εβδομάδες κινήθηκε ηπιότερα.

Αντίθετα, στα μικρότερης χωρητικότητας πλοία της κατηγορίας των 700 TEU η αγορά ήταν ενεργή με τους ναύλους να έχουν σταθεροποιηθεί στα μεσαία επίπεδα των $ 5,000 ημερησίως.

ναυτιλία ναυλαγορά

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Γ. Προκοπίου: Γιατί η Moody’s υποβαθμίζει το outlook της Dynagas

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γ. Αλαφούζος: Δυναμικό come back στα μεγάλα τάνκερ

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Ισμήνη Παναγιωτίδη: Νέα super αγορά από την Pavimar


ΣΧΟΛΙΑ