• Ναυτιλία

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των containerships

    Εμπορευματοκιβώτια

    Εμπορευματοκιβώτια


    Σταθεροποίηση παρουσίασε στην πλειονότητα της η αγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων την εβδομάδα 9-13 Απριλίου 2018.

    Σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές, γενικά το κλίμα της αγοράς στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων παρέμεινε θετικό με τους πλοιοκτήτες να δείχνουν αισιόδοξοι ότι τις επόμενες εβδομάδες αυτή η τάση θα συνεχιστεί.

    Σημειώνεται ότι, από τα τέλη Μαρτίου παρατηρήθηκε κάποια επιβράδυνση της ανοδικής πορείας της αγοράς με αποτέλεσμα κάποιοι να πιστεύουν ότι ίσως αυτό να είναι και το σημάδι τέλους της ανάκαμψης, θεωρία με την οποία οι αναλυτές διαφωνούν αν και θεωρούν πιθανό οι ναύλοι, κατά την διάρκεια του καλοκαιριού, να παρουσιάσουν κάποια ύφεση.

    Στην κατηγορία των Post-Panamaxes και συγκεκριμένα στα πλοία χωρητικότητας μεταξύ 6000-8500 TEU, η κινητικότητα της αγοράς επιβράδυνε την εβδομάδα που πέρασε και ενώ προς το παρόν δεν παρατηρήθηκαν διαθέσιμες απαιτήσεις στην αγορά οι ναύλοι ακόμη δεν έχουν παρουσιάσει σημάδια ύφεσης και κινήθηκαν σε παρόμοια επίπεδα με προηγούμενα κλεισίματα.

    Ενδεικτική χρονοναύλωση που αναφέρθηκε ήταν στην Ασία σε πλοίο τύπου CV6000 που ναυλώθηκε για περίοδο 10-14 μήνες στα $ 16,350 ημερησίως.

    Από την άλλη, στα μικρότερης χωρητικότητας πλοία τύπου Panamax μετά το ανοδικό ράλι των ναύλων το προηγούμενο διάστημα η αγορά στην Ασία έδειξε να σταθεροποιείται περίπου στα μεσαία επίπεδα των $ 10,000 ημερησίως,δηλαδή σε περίπου παρόμοια επίπεδα με τα προηγούμενα κλεισίματα παρόλο που η προσφορά του διαθέσιμου τονάζ δείχνει περιορισμένη για τις επόμενες εβδομάδες και κάποιες απαιτήσεις παραμένουν ακόμη ακάλυπτες.

    Ενδεικτική αναφορά ήταν σε πλοίο χωρητικότητας 5044 TEU που ναυλώθηκε για περίοδο 5-7 μηνών στα $ 10,500 ημερησίως.

    Στα πλοία χωρητικότητας των 4250 TEU οι ναύλοι δεν είχαν διαφορά σε σχέση με τα μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοία των 5000 TEU παρόλο που η προσφορά των μικρότερης χωρητικότητας πλοίων ήταν κάπως πιο περιορισμένη.

    Ενδεικτική αναφορά χρονοναύλωσης ήταν με την Maersk Line που επέκτεινε υπάρχουσα συμφωνία για απασχόληση στην περιοχή του Περσικού Κόλπου-Ανατολικής Αφρικής σε πλοίο τύπου YZJ 4250 για περίοδο 5-7 μήνες στα $ 10,250 ημερησίως.

    Επίσης, η αγορά των πλοίων χωρητικότητας των 3500 TEU ήταν πιο ήσυχη την εβδομάδα που πέρασε με τους ναύλους να σταθεροποιούνται κοντά στα μεσαία με υψηλά επίπεδα των $ 10,000 ημερησίως.

    Ενδεικτικά, πληροφορίες θέλουν πλοίο τύπου Thyssen 3400 να επέκτεινε υπάρχουσα συμφωνία στον Ατλαντικό για 12 μήνες στα $ 10,500 ημερησίως.

    Επιπροσθέτως, καθώς κάποια πλοία στην Άπω Ανατολή σύντομα ολοκληρώνουν υπάρχουσες συμφωνίες και δεδομένου ότι οι ναύλοι στα μικρότερης χωρητικότητας Panamax δείχνουν να εδραιώνονται πλέον στα $ 10,500 ημερησίως ενώ παράλληλα οι τάσεις στα μικρότερης χωρητικότητας των 2800 TEU παραμένουν ανοδικές οι αναλυτές αισιοδοξούν ότι οι ναύλοι και σε αυτή την κατηγορία θα κινηθούν σε λίγο υψηλότερα επίπεδα.

    Στα πλοία χωρητικότητας μεταξύ 2000-3000 TEU, η αγορά ήταν πιο ενεργή με τους ναύλους ειδικά σε πλοία χωρητικότητας μεταξύ 2700-2800 TEU και με άνευ εξοπλισμού φόρτωσης να συνεχίζουν να κινούνται ανοδικά.

    Ενδεικτικά, στον Ινδικό Ωκεανό η ZIM επέκτεινε υπάρχουσα συμφωνία σε πλοίο τύπου Hyundai Mipo 2800 για περίοδο περίπου 12 μηνών στα $ 11,500 ημερησίως.

    Επιπροσθέτως, στην Άπω Ανατολή κάποια πλοία διαπραγματεύονταν στα μεσαία με υψηλά επίπεδα των $ 11,000 ημερησίως ανάλογα με τις προδιαγραφές του πλοίου.

    Αναφορικά με την κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας 2500 TEU με εξοπλισμό φόρτωσης η κινητικότητα της αγοράς παρουσίασε κάποια σημάδια επιβράδυνσής ενώ οι ναύλοι σε χρονοναυλώσεις περιόδου 6 μηνών σταθεροποιήθηκαν κοντά στα μεσαία επίπεδα των $ 10,000 ημερησίως.

    Παρόλα αυτά, οι αναλυτές πιστεύουν ότι το φράγμα των $ 11,000 σύντομα θα σπάσει καθώς κάποια πλοία ειδικά στον Ατλαντικό βρίσκονται ακόμη υπό διαπραγμάτευση σε βελτιωμένα επίπεδα.

    Παράλληλα, στην κατηγορία των 1700 TEU παρατηρήθηκαν αρκετές επεκτάσεις αλλά και καινούργιες ναυλώσεις σε βελτιωμένα επίπεδα όπως για παράδειγμα στην Άπω Ανατολή σε πλοίο τύπου Topaz 1700 άνευ εξοπλισμού φόρτωσης που κλείστηκε για περίοδο 6-8 μηνών στα $ 14,400 ημερησίως.

    Παράλληλα στην Μεσόγειο αναφέρθηκαν δυο πλοία πρότυπου τύπου Wenchong που χρονοναυλώθηκαν στα $ 10,500 ημερησίως ενώ στην Ασία όπου η ζήτηση παρέμεινε ενισχυμένη και η προσφορά διαθέσιμων πλοίων περιορισμένη, αδελφό πλοίο ναυλώθηκε από την COSCO για περίοδο 6 μηνών στα $ 11,000 ημερησίως.

    Τέλος, στην Ασία τα πλοία χωρητικότητας 1100 TEU συνέχισαν να εξασφαλίζουν ναύλους στα επίπεδα των $ 8,000 ημερησίως και πάνω με αναφορά σε πλοίο τύπου CV 1100 που ναυλώθηκε για περίοδο 4-6 μήνες στα $ 8,250 ημερησίως ενώ στην νοτιοανατολική Ασία ένα πλοίο μοντέρνων προδιαγραφών/eco τύπου SDARI 1100 ναυλώθηκε για περίοδο 4-6 μηνών στα χαμηλά επίπεδα των $ 10,000 ημερησίως.

    Επίσης, στα μικρότερης χωρητικότητας πλοία των 700 TEU η αγορά της Ασίας παρέμεινε ενεργή με τους ναύλους να κυμαίνονται κοντά στα μεσαία επίπεδα των $ 5,000 ημερησίως ενώ παράλληλα στον Ατλαντικό κινήθηκαν λίγο υψηλότερα κοντά στα μεσαία με υψηλά επίπεδα των $ 5,000 ημερησίως.

     

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Θ. Βενιάμης: Ορόσημο η απόφαση του IMO για τη μείωση των ρύπων

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Β. Μαρινάκης: H νέα επενδυτική κίνηση του εφοπλιστή. Όλο το παρασκήνιο

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γ. Χανδρής: Πώς σε 2 χρόνια θα κερδίσει 14,6 εκατ. δολ. από ένα πλοίο



    ΣΧΟΛΙΑ