• Ναυτιλία

    Θάνος Σοφιός (Novisea): Αισιοδοξία για την αγορά ξηρού φορτίου το 2022

    • NewsRoom
    Θάνος Σοφιός, διευθύνων σύμβουλος Novisea

    Θάνος Σοφιός, διευθύνων σύμβουλος Novisea


    Μια συναρπαστική χρονιά φτάνει στο τέλος της, αλλά σε καμία περίπτωση αυτός ο κύκλος ανόδου της αγοράς ξηρού φορτίου δεν έχει τελειώσει, αναφέρει σε άρθρο του ο Θάνος Σοφιός, διευθύνων σύμβουλος της Novisea, partner της Breakwave Advisors.

    Με την Πρωτοχρονιά να πλησιάζει, η αγορά του ξηρού φορτίου αισθάνεται εξαντλημένη. Καθώς μία από τις πιο ασταθείς χρονιές των τελευταίων πολλών ετών τελειώνει, το ενδιαφέρον των traders μεταφέρεται στις πρώτες εβδομάδες του Ιανουαρίου όπου ιστορικά παρατηρείται αύξηση της δραστηριότητας.

    Η έως πρόσφατα έντονα πτωτική καμπύλη των freight futures στα Capesize πλοία έχει πλέον ισορροπήσει σημαντικά, με προσδοκίες για ελαφρώς πιο υποτονική αγορά κατά την περίοδο Φεβρουαρίου/Μαρτίου (Κινέζικη Πρωτοχρονιά), την οποία θα υποδεχθεί ένα σχετικά δυνατό υπόλοιπο του 2022, επί του παρόντος τιμολογείται περίπου στις 25.000 δολάρια την ημέρα και κοντά στις πιο πρόσφατες τιμές spot των ναύλων.

    Ως αποτέλεσμα, ο δείκτης κινδύνου/ανταμοιβής (risk/reward ratio) εμφανίζεται περισσότερο ισορροπημένος. Από τη μία πλευρά, τα τρέχοντα θεμελιώδη στοιχεία για τη ζήτηση παραμένουν αδύναμα, από την άλλη όμως, οι χαμηλές παραγγελίες για καινούργια πλοία σε συνδυασμό με μια μακροοικονομική εικόνα που ευνοεί τα εμπορεύματα, μάλλον διατηρούν ένα αισιόδοξο κλίμα.

    Μεγάλο εύρος τιμών

    Πιστεύουμε ότι το εύρος τιμών στα ναύλα θα παραμείνει μεγάλο. Η συμφόρηση και η γενικότερη αναστάτωση που παρατηρείται στα λιμάνια θα καθορίσουν την πραγματική προσφορά διαθέσιμων πλοίων (τουλάχιστον το πρώτο εξάμηνο του έτους). Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι οι κυβερνητικές πολιτικές και οι εμπορικές τριβές ανάμεσα στα κράτη θα καθορίσουν τα μοτίβα συναλλαγών και θα προκαλέσουν σημαντικές αλλαγές στη ρότα των πλοίων.

    Η άποψή μας είναι ότι βρισκόμαστε σε μια πολυετή ανοδική πορεία για το ξηρό φορτίο, η οποία στηρίζεται στη χαμηλή ανάπτυξη του στόλου και στις διαρθρωτικές αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας της ναυτιλιακής βιομηχανίας (βλέπε περιβαλλοντικούς κανονισμούς). Η ζήτηση για εμπορεύματα και πρώτες ύλες θα είναι πιο ευμετάβλητη και λιγότερο προβλέψιμη αλλά τέτοιοι βραχυπρόθεσμοι κύκλοι θα μας δίνουν εικόνα κυρίως για τη διαχείριση των αποθεμάτων, τις τιμές των εμπορευμάτων και την εποχικότητα, αντί για οποιαδήποτε αλλαγή στην τροχιά του κύκλου.

    Η εταιρεία Breakwave Advisors, με έδρα τη Νέα Υόρκη, προσφέρει υπηρεσίες Διαχείρισης Επενδύσεων στους τομείς της ναυτιλίας και των εμπορευμάτων. Έχει δημιουργήσει και διαχειρίζεται το Breakwave Dry Bulk Shipping ETF (NYSE: BDRY) και το Breakwave Sea Decarbonization Tech ETF (NYSE: BSEA).

    Διαβάστε ακόμη:

    Κωνσταντίνος Λογοθέτης: Αποχωρεί από αντιπρόεδρος του Libra Group – Θα διαχειριστεί το family office Alithea Capital



    ΣΧΟΛΙΑ