• Ναυτιλία

    Θάνος Σοφιός (Breakwave Advisors): Τα ναύλα στα capesize ξεπέρασαν τις 21.000 δολ. ημερησίως

    • NewsRoom
    Θάνος Σοφιός, διευθύνων σύμβουλος Novisea

    Θάνος Σοφιός, διευθύνων σύμβουλος Novisea


    Με τις ανιαρές καλοκαιρινές ημέρες να πλησιάζουν στο τέλος τους, η δραστηριότητα στο ξηρό φορτίο αυξάνεται δίνοντας ώθηση στις spot τιμές των Capesize, αν και αυτές εξακολουθούν ακόμη να βρίσκονται εντός του στενού εύρους που επικράτησε στο μεγαλύτερο διάστημα των τελευταίων 18 μηνών, επισημαίνει σε άρθρο του ο Θάνος Σοφιός, διευθύνων σύμβουλος της Novisea, partner της Breakwave Advisors.

    «Βαρετή» είναι η λέξη που χαρακτήριζε την κατάσταση της αγοράς ξηρού φορτίου όλο αυτό το διάστημα αλλά, όπως συμβαίνει πάντα τα τελευταία χρόνια, το στοιχείο της έκπληξης είναι πάντα μόλις έναν τίτλο μακριά.

    Είμαστε έτοιμοι να ζήσουμε ένα ισχυρότερο από το αναμενόμενο χειμερινό ράλι;

    Είναι εύκολο να διαφωνήσει κανείς σε μια τέτοια εξέλιξη αν κοιτάξει τη μακροοικονομική εικόνα: Η αύξηση της ζήτησης παγκοσμίως σαφώς υποφέρει. H Κίνα συνεχίζει να ασχολείται με τον προβληματικό τομέα των ακινήτων. Τα υψηλά επιτόκια στην Ευρώπη και στην Αμερική βλάπτουν την οικονομική ανάπτυξη και το ισχυρό δολάριο αποτελεί σημαντικό εμπόδιο για τα εμπορεύματα.

    Ωστόσο, τα ναύλα στη ναυτιλία, σαν τομέας επένδυσης (asset class), πάντα είχαν και συνεχίζουν να έχουν πολύ χαμηλή συσχέτιση με τις υπόλοιπες επενδυτικές κατηγορίες όπως οι μετοχές και τα ομόλογα.

    Η ιδιοσυγκρασία και οι ιδιαιτερότητες του κλάδου της ναυτιλίας, όσον αφορά στην προσφορά και στη ζήτηση για μεταφορές, θα μπορούσαν ανά πάσα στιγμή να οδηγήσουν σε (προσωρινά) ισχυρότερα ναύλα, παρέχοντας ένα σημαντικό εργαλείο για trading σε περιόδους που άλλες επενδυτικές κατηγορίες κινούνται παράλληλα.

    Κλειδί ο καιρός του χειμώνα

    Η ζήτηση για άνθρακα (coal) υπήρξε βασικός μοχλός για τις τιμές των ναύλων ξηρού φορτίου.

    Οι διακοπές που σημειώθηκαν στην παραγωγή άνθρακα λόγω της δημοσιοποίησης εργατικών ατυχημάτων στα ορυχεία της Κίνας θα συνεχίσουν να υποστηρίζουν τους ισχυρούς όγκους εισαγωγών.

    Η δραστηριότητα στο σιδηρομετάλλευμα (iron ore) παραμένει ισχυρή, ενώ το εμπόριο βωξίτη επανήλθε για άλλη μια φορά μετά την εποχική πτώση λόγω των καλοκαιρινών βροχών στην Δυτική Αφρική, αναφέρει ο κ. Σοφιός.

    Με την αποδοτικότητα στη λειτουργία του στόλου φορτηγών πλοίων στα πιο υψηλά επίπεδα όλων των εποχών, ο μη προβλέψιμος καιρός για το χειμώνα που έρχεται φαίνεται να είναι το κλειδί για μια πιο σφικτή αγορά που θα μπορούσε να ωθήσει τις spot τιμές των ναύλων υψηλότερα και πέρα από αυτό που ήδη τιμολογείται στην καμπύλη των futures.

    Οι Breakwave Advisors προσφέρουν υπηρεσίες Διαχείρισης Επενδύσεων (Asset Management) στους τομείς του Shipping και των Commodities. Έχουν την έδρα τους στη Νέα Υόρκη και είναι οι δημιουργοί του Breakwave Dry Bulk Shipping ETF (NYSE: BDRY) και του Breakwave Tanker Shipping ETF (NYSE: BWET).

    Διαβάστε ακόμη:

    Μελίνα Τραυλού: Να ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής ναυτιλίας

    Diana Shipping (Σεμίραμις Παληού): Ναυπήγηση δύο πλοίων αξίας 92 εκατ. δολαρίων

    Τα αυθαίρετα και «ορφανά» λιμάνια, μια ανοιχτή πληγή… Η περίπτωση των Κυθήρων και άλλων πολλών λιμένων



    ΣΧΟΛΙΑ