• Ναυτιλία

    Θάνος Σοφιός (Breakwave Advisors): Τα δύο σενάρια για την αγορά των capesize

    • NewsRoom
    Θάνος Σοφιός, διευθύνων σύμβουλος Novisea

    Θάνος Σοφιός, διευθύνων σύμβουλος Novisea


    Τα ναύλα στα Capesize φορτηγά πλοία βρίσκονται στα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων 16 μηνών λόγω κυρίως της σφικτής αγοράς του Ατλαντικού, επισημαίνει σε άρθρο του ο Θάνος Σοφιός, διευθύνων σύμβουλος της Novisea, partner της Breakwave Advisors.

    Για άλλη μια φορά, η έντονη μεταβλητότητα στην αγορά ξηρού φορτίου επιστρέφει, καθώς η ισορροπία προσφοράς/ζήτησης στον Ατλαντικό τείνει προς ισχυρότερα ναύλα στο άμεσο μέλλον.

    Μια τέτοια αλλαγή έρχεται παρά τη δυσμενή μακροοικονομική εικόνα, με την Κίνα να συνεχίζει να υποφέρει από την ασθενή ζήτηση για χάλυβα (αν και πιστεύουμε ότι αυτό πρόκειται να αλλάξει όπως αναφέρουμε παρακάτω).

    Τα futures των ναύλων ξεκάθαρα αντικατοπτρίζουν αυτήν την μάκρο-απαισιοδοξία, με την καμπύλη τους να είναι έντονα καθοδική για τους επόμενους αρκετούς μήνες έναντι μιας spot αγοράς στα Capesize που πλησιάζει το όριο των 30.000 δολαρίων την ημέρα.

    Τα δύο σενάρια

    Καθώς μπαίνουμε στην πιο δυνατή εποχή του χρόνου για τα Capesizes, βλέπουμε δύο σενάρια που μπορούν είτε να ωθήσουν τα ναύλα σε ακόμη υψηλότερα επίπεδα είτε να οδηγήσουν στην πολυαναμενόμενη διόρθωση στο άμεσο μέλλον.

    Στη θετική πλευρά, εάν η Βραζιλία μπορεί να εξάγει περισσότερο σιδηρομετάλλευμα από το αναμενόμενο για τους μήνες Νοέμβριο και Δεκέμβριο (φτάνοντας στο υψηλό επίπεδο της πρόβλεψης της Vale για εξαγωγές), ακόμα κι αν ένα τέτοιο προϊόν είναι κατώτερης ποιότητας, τότε η ανάγκη για Capesize πλοία που κλίνονται στη spot αγορά θα έρθει να εκπλήξει μια αγορά που είναι ήδη πιεσμένη λόγω των αυξανόμενων εξαγωγών βωξίτη από τη Δυτική Αφρική.

    Από την άλλη πλευρά, εάν η απόφαση είναι να επιμείνουμε στη λογική «ποιότητα έναντι ποσότητας», τότε πιστεύουμε ότι οι ανάγκες για επιπρόσθετα “spot” πλοία θα περιοριστούν και οι τιμές των spot ναύλων στον Ατλαντικό θα μειωθούν σταδιακά.

    Η καμπύλη των futures στα ναύλα αυτή τη στιγμή προεξοφλεί το δεύτερο σενάριο το οποίο, ωστόσο, εμείς εξακολουθούμε να πιστεύουμε ότι είναι αρκετά επιθετικό δεδομένου ότι ιστορικά κατά το τέταρτο τρίμηνο τα ναύλα τείνουν να συμπεριφέρονται καλύτερα σε τέτοιου είδους διορθώσεις σε σύγκριση με άλλες περιόδους του έτους, επισημαίνει ο κ. Σοφιός.

    Όποιο κι αν είναι το αποτέλεσμα, η άποψή μας παραμένει ότι το τέταρτο τρίμηνο θα είναι η ισχυρότερη περίοδος του έτους, καθώς η ιστορική εποχικότητα επιστρέφει σε μια αγορά που παραμορφώθηκε σημαντικά τα τελευταία χρόνια λόγω της πανδημίας.

    Οι εκτιμήσεις για το ΑΕΠ της Κίνας το 2023 αναβαθμίστηκαν

    Μετά από σχεδόν ένα χρόνο μέτρων σταδιακής τόνωσης της οικονομίας από την κινεζική κυβέρνηση, φαίνεται ότι η επιβράδυνση της ανάπτυξης έφτασε στο τέλος της και η προοπτική για μια αύξηση της οικονομικής δραστηριότητας βρίσκεται μπροστά μας, σύμφωνα με τον κ. Σοφιό.

    Κατά τη διάρκεια των εορτασμών της Χρυσής Εβδομάδας, είδαμε μία ενθαρρυντική καταναλωτική κίνηση, ενώ πρόσφατοι βιομηχανικοί δείκτες δείχνουν επίσης δυνητική επέκταση της οικονομίας, στο άμεσο μέλλον.

    Ως εκ τούτου, αρκετοί οικονομολόγοι, που επικεντρώνονται στην οικονομία της Κίνας, ανανέωσαν πρόσφατα τις εκτιμήσεις τους για τη φετινή αύξηση του ΑΕΠ της χώρας στο ή πάνω από το 5%.

    Πιστεύουμε επίσης ότι τους επόμενους μήνες θα δούμε τον απαραίτητο ανεφοδιασμό των αποθεμάτων των πρώτων υλών, μετά από σχεδόν ένα χρόνο που αυτά συνεχώς μειωνόντουσαν, γεγονός που με τη σειρά του θα οδηγήσει σε αύξηση της ναυτιλιακής δραστηριότητας στο ξηρό φορτίο.

    Αν και η έντονη εποχικότητα τους επόμενους μήνες μπορεί να καλύψει αυτήν την τάση, η αρχή του επόμενου έτους επιφυλάσσει την προοπτική για ένα καλύτερο από το αναμενόμενο πρώτο εξάμηνο, πάντα με σχέση με τις καιρικές συνθήκες που θα επικρατήσουν.

    Οι Breakwave Advisors προσφέρουν υπηρεσίες Διαχείρισης Επενδύσεων (Asset Management) στους τομείς του Shipping και των Commodities. Έχουν την έδρα τους στη Νέα Υόρκη και είναι οι δημιουργοί του Breakwave Dry Bulk Shipping ETF (NYSE: BDRY) και του Breakwave Tanker Shipping ETF (NYSE: BWET).

    Διαβάστε επίσης: 

    «Ιστορία των Επιχειρήσεων Ωνάση 1924 – 1975»: Τα αρχεία του Αριστοτέλη Ωνάση σε ένα τόμο!

    Lloyd’s Register: Βράβευσε την ERMA FIRST

    Ισραήλ: Κρουαζιερόπλοια αναστέλλουν τα δρομολόγιά τους – Θα περάσουν από νησιά της Ελλάδας

    ________________­_______

    Αυτοδιοικητικές εκλογές 2023

    Δείτε πώς διαμορφώνονται οι χάρτες των αποτελεσμάτων για δήμους και περιφέρειες



    ΣΧΟΛΙΑ