• Ναυτιλία

    Tankers vs bulkers: Πού επενδύουν οι Έλληνες εφοπλιστές

    tanker ναυτιλία δεξαμενόπλοια ναυλαγορά


    Στην αγορά των τάνκερ έχουν εστιάσει τις παραγγελίες νεότευκτων πλοίων οι Έλληνες εφοπλιστές, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που επεξεργάστηκε η VesselsValue. Παρά το γεγονός ότι η αγορά ξηρού φορτίου εμφανίζεται ισχυρή το 2018, αρκετοί πλοιοκτήτες σπεύδουν να επενδύσουν στο επόμενο “γύρισμα” της αγοράς.

    Πάντως στελέχη ναυτιλιακών και αναλυτές του κλάδου, υποστηρίζουν ότι τα ναύλα στην αγορά ξηρού φορτίου θα συνεχίσουν να κινούνται ανοδικά τουλάχιστον μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους.

    Σύμφωνα με το βιβλίο παραγγελιών, οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν υπό κατασκευή 101 τάνκερ, συνολικής αξίας 5,37 δισ. δολ. και 25 πλοία μεταφοράς LNG συνολικής αξίας 4,88 δισ. δολ. Όσον αφορά τα bulker, αν και τα υπό κατασκευή νεότευκτα είναι 81, η αξία τους είναι σχεδόν μισή από αυτή των LNG και ανέρχεται στα 2,35 δισ. δολ.

     

    Πηγή: VesselsValue

    Το ενδιαφέρον για τους υπόλοιπους κλάδους, είναι όπως βλέπουμε και στον παρακάτω πίνακα περιορισμένο.

    Παρά το γεγονός ότι οι νέες παραγγελίες εστιάζονται στα δεξαμενόπλοια, στο σύνολο του ελληνικού στόλου, η πρωτιά ανήκει στα φορτηγά πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, καθώς αριθμεί 2.154 bulker αξίας 34,52 δισ. δολ. έναντι 1.416 τάνκερ αξίας 29,62 δισ. δολ. Ακολουθούν τα containers, με αριθμό πλοίων 415, αξίας 8,15 δισ.δολ. και τα LNG, που είναι αρκετά λιγότερα, 60, αλλά έχουν μεγαλύτερη αξία, 8,84 δι. δολ.

    Ωστόσο, αν δούμε τη συνολική εικόνα του στόλου, δηλαδή προσθέσουμε και τα υπό κατασκευή πλοία, τότε η εικόνα για τις δύο πρώτες κατηγορίες σε αξία είναι μοιρασμένη, καθώς με τις νέες παραγγελίες θα υπάρχουν συνολικά 1.517 τάνκερ αξίας 34,99 δισ. δολ. έναντι 2.235 φορτηγών πλοίων, αξίας 36,86 δισ. δολ. Την ίδια ώρα, τα πλοία μεταφοράς LNG βρίσκονται ξεκάθαρα στην τρίτη θέση όσον αφορά την αξία τους, που αυξάνεται στα 13,72 δισ. δολ.

    Πηγή: VesselsValue

     
    ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ:  Αυτές είναι οι κορυφαίες, σε αξία στόλου, ελληνικές ναυτιλιακές
    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: VesselsValue: «O καλός, ο κακός και ο άσχημος»… της ναυτιλιακής αγοράς
    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Π. Λιβανός: Τα κέρδη στο α’ τρίμηνο φέρνουν αυξημένο μέρισμα για τους μετόχους της GasLog



    ΣΧΟΛΙΑ