• Ναυτιλία

    Στο μικροσκόπιο των αρχών πέντε ελληνικά πλοία για υπόθεση πετρελαιοκηλίδας στη Βραζιλία

    • Ερριέτα Κομνηνού


    Τέσσερις ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές, κορυφαία ονόματα στον κλάδο των τάνκερ, έχουν μπει στο μικροσκόπιο των αρχών της Βραζιλίας, καθώς τα πλοία τους θεωρούνται ύποπτα για τη δημιουργία μεγάλης πετρελαιοκηλίδας στη χώρα.

    Ειδικότερα, η Delta Tankers, η Euronav Ship Management, η Maran Tankers και η Minerva Marine θα πρέπει μέχρι τις 13 Νοεμβρίου να προσκομίσουν στους αρμόδιους λεπτομερείς πληροφορίες, έγγραφα και αρχεία σχετικά με τις κινήσεις πέντε πλοίων που διαχειρίζονται.

    Οι αρχές της Βραζιλίας κατονόμασαν τον περασμένο μήνα τα πλοία ως πιθανές πηγές ρύπανσης, σύμφωνα με έγγραφα της ακτοφυλακής της Ελλάδας, με ημερομηνία 5 Νοεμβρίου 2019.

    Η κλίση της ακτοφυλακής για τα δεξαμενόπλοια βασίζεται σε επίσημο αίτημα βοήθειας από τις αρχές της Βραζιλίας. Πρόκειται για το χωρητικότητας 164,000-dwt πλοίο Bouboulina (κατασκευής 2006) της Delta Tankers, το χωρητικότητας  104,600-dwt Minerva Alexandra (κατασκευής 2000) της Minerva Marine, το χωρητικότητας  156,000-dwt Cap Pembroke (κατασκευής 2018) της Euronav, καθώς και τα Maran Apollo (χωρητικότητας 319,400 dwt, κατασκευής 2016) και Maran Libra (χωρητικότητας 319,400 dwt, κατασκευής 2014) της Maran Tankers.

    Οι ερευνητές της Βραζιλίας την περασμένη εβδομάδα αναφέρθηκαν μόνο στο τάνκερ Bouboulina με ελληνική σημαία, της Delta Tankers, του Διαμαντή Διαμαντίδη, θεωρώντας το ύποπτο για την πετρελαιοκηλίδα που δημιουργήθηκε στα τέλη Ιουλίου στις βορειοανατολικές ακτές της χώρας, σε μήκος μεγαλύτερο των 2.000 χιλιομέτρων.

    Ωστόσο, η Delta Tankers αρνήθηκε τις κατηγορίες. Σε ανακοίνωση της ανέφερε ότι από τη μελέτη του υλικού δεν προκύπτει καμία ένδειξη διαρροής, ή ότι το πλοίο σταμάτησε, επιβράδυνε ή μετέβαλε την πορεία του, κατά τη διάρκεια του προγραμματισμένου πλου του από τη Βενεζουέλα στο λιμάνι Melaka της Μαλαισίας. Δεν προκύπτει επίσης καμία ένδειξη διεξαγωγής εργασίας STS (Ship-to-Ship operation).

    Σύμφωνα με το Reuters τα τάνκερ VLCC Maran Apollo και Maran Libra, με βάση το σύστημα παρακολούθησης πλοίων στο τερματικό σταθμό Eikon του Refinitiv, σταμάτησαν στη Βενεζουέλα και στη συνέχεια πέρασαν κοντά στη βορειοανατολική ακτή της Βραζιλίας πηγαίνοντας προς την Ασία, κατά τη διάρκεια των τελευταίων 180 ημερών.

    Η Maran Tankers Management δεν έχει σχολιάσει το θέμα.

    Το Minerva Alexandra, ένα aframax τάνκερ, της ναυτιλιακής Minerva Marine, φαίνεται να φόρτωσε πετρέλαιο σε λιμάνι στον Κόλπο των Η.Π.Α., πριν κατευθυνθεί στην Ασία, περνώντας επίσης κοντά από τη βορειοανατολική ακτή της Βραζιλίας κατευθυνόμενο προς νότο.

    Το πλοίο suezmax Cap Pembroke, φαίνεται να πραγματοποιεί μόνο δρομολόγια στην Αμερική κατά τους τελευταίους έξι μήνες, μεταξύ Καναδά και Βραζιλίας,  με στάσεις στον Κόλπο των ΗΠΑ.

    Τόσο η Minerva Marine όσο και η Euronav δεν έχουν απαντήσει για το συγκεκριμένο θέμα.

    Από τα τέλη Αυγούστου έως τα τέλη Οκτωβρίου, η μυστηριώδης πετρελαιοκηλίδα έφτασε στην παραλία εννέα πολιτειών της Βραζιλίας, σύμφωνα με την ομοσπονδιακή αστυνομία, με αποτέλεσμα να κλείσουν εκατοντάδες παραλίες και να πεθάνουν πολλά ζώα. Επίσης, οι εθελοντές που προσπαθούσαν να καθαρίσουν τις παραλίες από το αργό χωρίς κατάλληλο εξοπλισμό, έχουν αρρωστήσει.

     

     



    ΣΧΟΛΙΑ