Το λιμάνι της Σιγκαπούρης ενισχύει τον στρατηγικό του ρόλο στο παγκόσμιο εμπόριο με την κατασκευή του Tuas Mega Port, το οποίο σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό πρόκειται να γίνει ο μεγαλύτερος αυτοματοποιημένος τερματικός σταθμός εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο.

Το έργο, το οποίο ξεκίνησε το 2016, περιλαμβάνει συνολική επένδυση 20 δισεκατομμυρίων δολαρίων Σιγκαπούρης και θα κατασκευαστεί σε τέσσερις φάσεις, με στόχο τη συγκέντρωση όλων των λιμενικών δραστηριοτήτων της χώρας σε μία ενιαία εγκατάσταση έως το 2040.

1

Η νέα υποδομή θα αντικαταστήσει σταδιακά τους υπάρχοντες τερματικούς σταθμούς στο Tanjong Pagar, το Keppel, το Brani και το Pasir Panjang, οι οποίοι θα καταργηθούν σταδιακά έως το 2027.

Το Tuas Mega Port ξεκίνησε τη λειτουργία του τον Σεπτέμβριο του 2021 με τρεις λειτουργικές αποβάθρες. Μέχρι τον Φεβρουάριο του 2025, οι ενεργές αποβάθρες είχαν αυξηθεί σε έντεκα. Η πρώτη φάση θα ολοκληρωθεί το 2027 με συνολικά 21 λειτουργικές αποβάθρες.

Όταν ολοκληρωθεί ο τερματικός σταθμός θα έχει ετήσια χωρητικότητα 65 εκατομμυρίων TEU, υπερδιπλάσια από την τρέχουσα χωρητικότητα του λιμένα της Σιγκαπούρης.

Η ολοκληρωμένη εγκατάσταση θα καλύπτει μια έκταση διπλάσια από το μέγεθος του Ang Mo Kio και θα περιλαμβάνει 26 χιλιόμετρα αποβάθρων βαθέων υδάτων, ικανές να φιλοξενήσουν τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο.

Ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του έργου είναι ο πλήρης αυτοματισμός του. Ο τερματικός σταθμός θα εξυπηρετείται από πάνω από χίλια αυτόνομα ηλεκτρικά οχήματα και περίπου χίλιους αυτοματοποιημένους γερανούς για εργασίες φόρτωσης και εκφόρτωσης.

Η διαχείριση της εφοδιαστικής θα ανατεθεί σε ένα ολοκληρωμένο λειτουργικό σύστημα που αναπτύχθηκε από την PSA International, ικανό να συντονίζει αυτόνομα οχήματα, εξοπλισμό χειρισμού και ροές εμπορευματοκιβωτίων σε πραγματικό χρόνο, με τη βοήθεια τεχνητής νοημοσύνης και προγνωστικής ανάλυσης.

Παράλληλα με τις βιομηχανικές υποδομές, σχεδιάζεται επίσης μια υπερυψωμένη έκταση περίπου 150 εκταρίων για εμπορικές και ψυχαγωγικές δραστηριότητες, με πεζόδρομους, χώρους πρασίνου και καταστήματα λιανικής πώλησης.

Η περιοχή θα συνδεθεί με το δίκτυο δημόσιων συγκοινωνιών μέσω μιας σχεδιαζόμενης επέκτασης της γραμμής MRT Tuas South.

Η κατασκευή του λιμανιού συνοδεύεται από ένα εκτεταμένο πρόγραμμα αποκατάστασης των ακτών, με την αποκατάσταση 172 εκταρίων γης μεταξύ 2025 και 2029 στο βόρειο τμήμα της λεκάνης Tuas.

Αξίζει να επισημανθεί ότι το λιμάνι της Σιγκαπούρης έχει ήδη καταγράψει νέο ρεκόρ κυκλοφορίας εμπορευματοκιβωτίων το 2024, με 41,12 εκατομμύρια TEU να διακινούνται, από 39,01 εκατομμύρια το 2023.

Αυτά τα αποτελέσματα επιβεβαιώνουν την κεντρική θέση της πόλης-κράτους στις ασιατικές και παγκόσμιες ροές logistics και ενισχύουν την προοπτική το Tuas Mega Port να γίνει ένας σημαντικός στρατηγικός κόμβος στο διεθνές θαλάσσιο εμπόριο.

Διαβάστε επίσης: 

Γιάννης Κάρτσωνας (Breakwave Advisors): Δυναμικά ξεκίνησε ο Σεπτέμβριος για τα capesize

Ουσιαστικές συναντήσεις είχε ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Αιγιαλείας Ανδρέας Οικονόμου

Nαυτιλιακό συνέδριο ξεκινά στην Ύδρα με θέμα: «Αντιπαραθέσεις και Γεωπολιτική στη Ναυτιλία»