• Ναυτιλία

    Συμεών Παληός: Μυστικές επαφές για την κόντρα της Performance Shipping με τον Γιώργο Οικονόμου

    • Contributor
    Σημεών Παληός εφοπλιστής, Γιώργος Οικονόμου εφοπλιστής

    Σημεών Παληός εφοπλιστής, Γιώργος Οικονόμου εφοπλιστής


    Τρόπους εκτόνωσης της κόντρας που έχει ξεσπάσει μεταξύ της διοίκησης της Performance Shipping και του εφοπλιστή Γιώργου Οικονόμου αναζητά ο ιδρυτής της ναυτιλιακής Συμεών Παληός.

    Παρά το γεγονός ότι ο βετεράνος της ελληνικής ναυτιλίας έχει παραδώσει τα ηνία των δύο εταιρειών του στις κόρες του Αλίκη και Σεμίραμις Παληού, αποφάσισε να αναλάβει δράση μετά τις πρόσφατες επιθετικές κινήσεις του κ. Οικονόμου απέναντι στην πρώτη, με δυσδιάκριτο, κατά πολλούς, στόχο.

    Πηγές της ναυτιλιακής αγοράς αναφέρουν ότι ο κ. Παληός πραγματοποιεί σειρά επαφών με άλλους εφοπλιστές, από το φιλικό περιβάλλον του κ. Οικονόμου, ζητώντας τους να μεσολαβήσουν, στο βαθμό που είναι αυτό εφικτό, προκειμένου αυτός να ρίξει τους τόνους της αντιπαράθεσης.

    Όλα ξεκίνησαν στο τέλος του Αυγούστου, όταν έγινε γνωστό ότι ο Γιώργος Οικονόμου μέσω της Sphinx Investment Corp. προχώρησε στην σταδιακή αγορά 1,033 εκατ. κοινών μετοχών της Performance Shipping, καταβάλλοντας 1,48 εκατ. δολάρια και έγινε μέτοχος του 9,5% της εταιρείας.

    Αρχικά η κίνηση του αποδόθηκε στο γεγονός ότι η μετοχή της ναυτιλιακής ήταν υποτιμημένη και ο κ. Οικονόμου προσδοκούσε να αποκομίσει κέρδη από την επένδυση του.

    Ωστόσο, ο ίδιος δεν άργησε να δείξει ένα πιο επιθετικό πρόσωπο, ασκώντας μέσω επιστολών αυστηρή κριτική στην δομή διακυβέρνησης της ναυτιλιακής και ζητώντας, στη συνέχεια, την παραίτηση τεσσάρων μελών του ΔΣ της και τον ορισμό του κ. Γιάννη Λιβέρη ως μέλους.

    Η επόμενη κίνηση

    Μετά από την κλιμάκωση της διαμάχης μεταξύ των δύο πλευρών και την τελευταία απάντηση της προέδρου της εταιρείας Αλίκης Παληού και του CEO και συζύγου της Ανδρέα Μιχαλόπουλου που παραπέμπουν τις όποιες αποφάσεις για την δομή του ΔΣ και τις προτάσεις της Sphinx Investment στην επόμενη ετήσια γενική συνέλευση των μετόχων το 2024, αναμένεται με ενδιαφέρον η επόμενη κίνηση του κ. Οικονόμου.

    Ο Συμεών Παληός, ένας εφοπλιστής ιδιαίτερα αγαπητός στους ναυτιλιακούς κύκλους, με ισχυρή παρουσία στον κλάδο η οποία αναγνωρίστηκε προ τετραετίας, όταν τιμήθηκε με το Βραβείο Επιτεύγματος Ζωής (Lloyd’s List / Propeller Club Lifetime Achievement Award), εμφανίζεται προβληματισμένος με τις τελευταίες εξελίξεις στην Performance Shipping.

    Όπως αναφέρουν πηγές της αγοράς, εξίσου προβληματισμένοι εμφανίζονται και άλλοι εγχώριοι πλοιοκτήτες με την αιφνιδιαστική κίνηση του κ. Οικονόμου απέναντι σε μία άλλη ελληνική ναυτιλιακή, κι αυτό διότι παραμένουν αναπάντητα τα ερωτήματα για τις πραγματικές του προθέσεις.

    Το «κακό παιδί» της ναυτιλίας

    Άλλωστε ο ίδιος έχει κακό ιστορικό, όπως επισημαίνει και η διοίκηση της Performance επισημαίνοντας ότι κατά το παρελθόν κατέστρεψε την αξία των μετοχών των εταιρειών που είχε εισάγει στο αμερικανικό χρηματιστήριο μέσω της κακής εταιρικής διακυβέρνησης, πλουτίζοντας ο ίδιος.

    Τονίζει μάλιστα ότι ο Γιάννης Λιβέρης, τον οποίο η Sphinx θέλει να τοποθετήσει στο ΔΣ της ναυτιλιακής της οικογένειας Παληού, ήταν ο άνθρωπος που βοήθησε τον κ. Οικονόμου σε μερικές από τις πιο σκανδαλώδεις συναλλαγές που έχει πραγματοποιήσει, συμπεριλαμβανομένων αυτών των εταιρειών Ocean Rig και OceanFreight.

    Σημειώνεται ότι η σχέση του Γιώργου Οικονόμου με την Wall Street ήταν δύσκολη σχεδόν από τότε που ο γνωστός πλοιοκτήτης άρχισε να αναζητά τα κεφάλαια των επενδυτών.

    Το παρατσούκλι του «κακού παιδιού» της ναυτιλίας τον ακολουθεί από την πρώτη εταιρεία που εισήγαγε στο αμερικανικό χρηματιστήριο, την Alpha Shipping, η οποία χρεοκόπησε, αλλά ο κ. Οικονόμου βγήκε ωφελημένος εξαγοράζοντας τα πλοία της σε χαμηλές τιμές, όπως αναφέρει φετινό δημοσίευμα της Wall Street Journal.

    Το 2005, εισήγαγε στην αγορά του Nasdaq την DryShips, της οποίας ήταν διευθύνων σύμβουλος και διέθετε ένα μικρό ποσοστό. Μετά την απογείωση της μετοχής της ο ίδιος έγινε δισεκατομμυριούχος.

    Ωστόσο και σε αυτή την περίπτωση, κάποιες κινήσεις που πραγματοποίησε η εταιρεία είχαν ως αποτέλεσμα να χάσουν οι μέτοχοι τα χρήματα τους και να αποκτήσει περισσότερα πλούτη ο εφοπλιστής.

    Οι κινήσεις της διοίκησης της Dryships, όπως αποδείχθηκε στη συνέχεια ήταν καθόλα νόμιμες, αφού δύο αγωγές μετόχων κατά του πλοιοκτήτη και της ναυτιλιακής απορρίφθηκαν από τα αμερικανικά δικαστήρια, σύμφωνα με την Wall Street Journal.

    Τα σενάρια και το υψηλό premium

    Αναφορικά με τους σκοπούς της επιθετικής κίνησης του κ. Οικονόμου στην Performance, όπως είχε αναφέρει πρόσφατα το mononews.gr, τα τρία σενάρια που κυκλοφορούν στην Ακτή Μιαούλη, είναι τα ακόλουθα:

    Πρώτο σενάριο: Ο Γιώργος Οικονόμου επιθυμεί να αποκτήσει την πλειοψηφία του μετοχικού κεφαλαίου της ναυτιλιακής προκειμένου να αποκτήσει “όχημα” στο Χρηματιστήριο. Μια αυτόνομη είσοδος θα είχε μεγάλο κόστος και χρονοβόρα διαδικασία.

    Δεύτερο σενάριο: Οι εξελίξεις στην εταιρεία έχουν να κάνουν με τις ισορροπίες στην οικογένεια, που ίσως να έχουν διαταραχθεί το τελευταίο καιρό. Το σενάριο αυτό μόνο η οικογένεια μπορεί να το επιβεβαιώσει ή να το διαψεύσει.

    Τρίτο σενάριο: Η είσοδος του Γιώργου Οικονόμου στην Performance έχει να κάνει με επενδυτικό ορίζοντα, αφού προηγουμένως διαπίστωσε ότι η μετοχή της εταιρείας είναι υποτιμημένη και μπορεί να τριπλασιάσει ή να τετραπλασιάσει τα χρήματα που θα επενδύσει. Ήδη, έχει καταγράψει σημαντικό κέρδος.

    Αναφορικά με το τελευταίο σενάριο, πηγές της ναυτιλιακής αγοράς αναφέρουν ότι ο εφοπλιστής αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο να αποχωρήσει από την εταιρεία πουλώντας τις μετοχές του με ένα γενναίο premium που θα του αποφέρει σημαντικά κέρδη.

    Διαβάστε ακόμη:

    Performance Shipping: Αλλαγές στη διοίκηση ζητά ο εφοπλιστής Γ. Οικονόμου

    Performance Shipping: Πόλεμος μέχρις εσχάτων για τον έλεγχο της εταιρείας μεταξύ Γιώργου Οικονόμου και Ανδρέα Μιχαλόπουλου

    Πόλεμος επιστολών Οικονόμου – Παληού: Τι απαντά η Performance Shipping στους υπαινιγμούς για την δομή διακυβέρνησης της



    ΣΧΟΛΙΑ