• Ναυτιλία

    Σεμίραμις Παληού: Συμφωνία αναχρηματοδότησης δανείου για την Diana Shipping

    Σεμίραμις Παληού, αναπληρώτρια CEO, Diana Shipping


    Συμφωνία αναχρηματοδότησης υφιστάμενου δανείου με την Nordea Bank εξασφάλισε η ναυτιλιακή Diana Shipping, συμφερόντων της οικογένειας Παληού.

    Συγκεκριμένα, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι στις 7 Μαΐου υπέγραψε σύμβαση δανειακής διευκόλυνσης με την Nordea Bank ύψους 55,84 εκατ. δολαρίων, προκειμένου να αναχρηματοδοτήσει υφιστάμενο δάνειο του ίδιου ποσού που είχε συνάψει με τη συγκεκριμένη τράπεζα, επεκτείνοντας την αποπληρωμή του για δύο επιπλέον έτη, μέχρι το Μάρτιο 2022.

    Η ναυτιλιακή θα έχει την δυνατότητα να επεκτείνει την αποπληρωμή για δύο επιπλέον έτη, μέχρι το Μάρτιο 2024, καταθέτονται σχετικό αίτημα κάθε χρόνο, το οποίο θα εξετάζει η τράπεζα.

    Η Diana Shipping διαθέτει στόλο με 41 φορτηγά πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, συνολικής χωρητικότητας σχεδόν 5,1 εκατ. dwt, με μέσο όρο ηλικίας τα 9,66 έτη.

    Κατά το πρώτο τρίμηνο τρίμηνο του 2020, η εταιρεία παρουσίασε ζημιές 104 εκατ. δολαρίων, στις οποίες περιλαμβάνονται 93,1 εκατ. δολάρια ζημιές απομείωσης που κατέγραψε για εννέα πλοία της. Το αντίστοιχο τρίμηνο του 2019 είχε εμφανίσει κέρδη 1,53 εκατ. δολαρίων.

    Τα έσοδα υποχώρησαν και διαμορφώθηκαν στα 43,8 εκατ. δολάρια το πρώτο τρίμηνο του έτους έναντι 60,3 εκατ. δολαρίων το αντίστοιχο τρίμηνο 2019, γεγονός που οφείλεται στην μείωση της μέσης τιμή ναύλωσης που εξασφάλισε η εταιρεία για το πλοία της καθώς και στη μείωση του στόλου της με την πώληση ενός πλοίου της τον Φεβρουάριο 2020 και έξι ακόμη πλοίων το 2019.

    Μάλιστα, η Diana Shipping το Δεκέμβριος 2019 είχε κλείσει συμφωνία πώλησης ενός κόμη πλοίου της, του  Calipso, έναντι 7,25 εκατ. δολαρίων. Ωστόσο, η πώληση ακυρώθηκε στις αρχές του έτους, καθώς η αγοράστρια εταιρεία υπαναχώρησε, εξέλιξη που σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς ενδεχομένως να σχετίζονταν με την πανδημία που είχε ξεσπάσει αρχικά στην Κίνα.

    «Οι αγοραστές επέλεξαν να εξασκήσουν το δικαίωμά τους να ακυρώσουν το συμβόλαιο», λόγω της καθυστέρησης στην παράδοσή του πλοίο εξαιτίας «απρόβλεπτων γεγονότων», είχε επισημάνει τότε στην ανακοίνωσή της η Diana Shipping, ξεκαθαρίζοντας πως η ακύρωση της συμφωνίας δεν σχετίζονταν με την κατάσταση του πλοίου και διευκρινίζοντας ότι είχε ήδη προβεί σε ενέργειες για την επιστροφή της προκαταβολής που είχε λάβει για την πώληση.



    ΣΧΟΛΙΑ