• Ναυτιλία

    Σε χαμηλό 15 ετών οι παραγγελίες νεότευκτων πλοίων

    Daehan Shipbuilding


    Οι τρέχουσες παραγγελίες νεότευκτων πλοίων διεθνών βρίσκονται στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων 15 ετών, ωστόσο ο ρυθμός μείωσής τους φαίνεται να επιβραδύνεται, σύμφωνα με στοιχεία της Clarksons.

    Σύμφωνα με την Clarksons, στις αρχές Απριλίου οι παραγγελίες νεότευκτων πλοίων ήταν στα 3.202 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 81,2 εκατομμυρίων ακαθάριστων τόνων, χαμηλότερα από οποιονδήποτε μήνα μετά το 2004.

    Ωστόσο, δέκα χρόνια μετά τη χρηματοπιστωτική κρίση, φαίνεται πως οι εφοπλιστές έχουν αλλάξει προτιμήσεις ως προς τον τύπο των πλοίων που παραγγέλνουν. Σύμφωνα με τον George Warner της Clarksons Research, πριν από δέκα χρόνια τα δύο τρίτα των πλοίων που παραγγέλλονταν ήταν τάνκερ και πλοία ξηρού φορτίου. Στο πρώτο τρίμηνο του 2019 το ποσοστό αυτό έχει μειωθεί στο 42%, την ίδια στιγμή που πιο σύνθετα πλοία λαμβάνουν μεγαλύτερο μερίδιο παραγγελιών.

    Τα 141 πλοία LNG συνολικής χωρητικότητας 10,8 εκατομμυρίων ακαθάριστων τόνων αντιπροσωπεύουν πλέον το 13% των συνολικών παραγγελιών, έναντι 2% πριν από δέκα χρόνια, σύμφωνα με τον Warner.

    Αντίστοιχη είναι η εικόνα και στα κρουαζιερόπλοια, όπου τα 112 πλοία χωρητικότητας 10 εκατομμυρίων ακαθάριστων τόνων εκπροσωπούν το 12% τω παραγγελιών, όταν πριν από δέκα χρόνια αποτελούσαν το 2% των παραγγελιών.

    Αν και το μερίδιο των νεότευκτων τάνκερ έχει μειωθεί διεθνώς, στο πρώτο τρίμηνο του 2019 καταγράφηκε σταθερή ζήτηση για νέα πλοία στη συγκεκριμένη αγορά. Σύμφωνα με την Banchero Costa, κατά την περίοδο αυτή υπήρξαν νέες παραγγελίες τάνκερ αργού συνολικής χωρητικότητας 4,54 εκατομμυρίων dwt, ενώ την αντίστοιχη περίοδο του 2018 ήταν στα 5,13 εκατομμύρια dwt. Φέτος, σύμφωνα με το TradeWinds, η Banchero Costa έχει καταγράψει 18 νέες παραγγελίες τάνκερ: 12 VLCCs, πέντε suezmaxes και ένα aframax. 18 ήταν και οι παραγγελίες που είχαν καταγραφεί κατά το α’ τρίμηνο 2018.

    Οι παραγγελίες πλοίων LNG επίσης συνεχίσουν να κινούνται σε αρκετά υψηλά επίπεδα, με 13 νέες παραγγελίες στο α’ τρίμηνο 2019, σύμφωνα με την DNB Markets. Ο αναλυτής της DNB Markets, Nicolay Dyvik, σημειώνει ότι αυτό σημαίνει πως τα πλοία LNG που έχουν παραγγελθεί ανέρχονται πλέον σε 56, λιγότερα από τα 66 που ήταν πέρυσι, αλλά πολύ περισσότερα από τα 14 του 2017 και τα 8 του 2016. Αυτό που μένει να δούμε, σημειώνει ο ίδιος, είναι αν οι παραγγελίες θα παραμείνουν σε τόσο υψηλά επίπεδα εν όψει των προκλήσεων στην αγορά spot για πλοία LNG.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Οι Έλληνες εφοπλιστές που στρέφονται για τάνκερ στα ναυπηγεία της Κίνας

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ο «γόρδιος δεσμός» των αδερφών Γουρδομιχάλη

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Β. Μαρινάκης: Νέα παραγγελία στην αγορά LNG από την Capital Gas



    ΣΧΟΛΙΑ