• Ναυτιλία

    Σαντορινιός – Ελευθεριάδου ζητούν εξηγήσεις από το ΤΑΙΠΕΔ για το λιμάνι της Καβάλας

    Νεκτάριος Σαντορινιός

    Νεκτάριος Σαντορινιός


    Γενικόλογη, χαρακτηρίζουν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Νεκτάριος Σαντορινιός και Τάνια Ελευθεριάδου την ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ για το λιμάνι της Καβάλας και ζητούν διευκρινίσεις.

    Οι δύο βουλευτές τονίζουν ότι από την ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ «προκύπτουν πολλά ερωτήματα, στα οποία η Κυβέρνηση οφείλει να δώσει σαφείς και άμεσες απαντήσεις, έτσι ώστε η τοπική κοινωνία να είναι πλήρως ενημερωμένη για το μέλλον του Λιμανιού της Καβάλας, το οποίο εκτός από έναν τουριστικό και αναπτυξιακό κόμβο, αποτελεί και το σημαντικότερο εμπορικό και μεταφορικό κέντρο της ευρύτερης περιοχής».

    Υπενθυμίζεται ότι το ΤΑΙΠΕΔ με την ανακοίνωση ενημέρωσε ότι στην κοινοπραξία «International Port Investments Kavala», η οποία απαρτίζεται από τις εταιρείες Black Summit Financial Group – EFA Group – ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, στην οποία, μέσω Σύμβασης , περιέρχεται με τη μορφή- υποπαραχώρησης η χρήση του ΟΛ Καβάλας ΑΕ, έναντι 33,9 εκ.

    Τα ερωτήματα που θέτουν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ είναι τα ακόλουθα:

    1. Με έντεχνο τρόπο, από το ΔΤ του ΤΑΙΠΕΔ, λείπουν οι σημαντικές λεπτομέρειες του χρόνου καταβολής του τιμήματος και το αντάλλαγμα που θα πρέπει να αποκομίσει από αυτήν την Συμφωνία, ο Οργανισμός Λιμένα Καβάλας.

    2. Παραμένει ως ερώτημα το για πόσα χρόνια θα ισχύει η παραχώρηση και θα υπάρχει δυνατότητα παράτασης αυτής και υπό ποιες προϋποθέσεις;

    3. Δεν δίνεται καμία σαφής επεξήγηση σχετικά με το ποιο είναι το χρονικό διάστημα υλοποίησης των υποχρεωτικών επενδύσεων, για το οποίο να έχει δεσμευτεί ρητά η κατοχυρώτρια εταιρεία.

    4. Αποσιωπάται, εντέχνως και πάλι, το στοιχείο για το αν έχουν τεθεί υποχρεωτικά όρια για την ελάχιστη διακίνηση φορτίων, γεγονός σημαντικό για την μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα του Οργανισμού αλλά και για την ίδια την τοπική οικονομία και κοινωνία.

    5. Ζητούνται απαντήσεις, επίσης, για το πώς καλύφθηκε ο όρος για την υποχρεωτική συμμετοχή διαχειριστή τερματικών σταθμών.

    6. Δεν δίνεται καμία απάντηση για το αν η Κυβέρνηση θα φέρει την εν λόγω Σύμβαση προς κύρωση στη Βουλή, εφόσον η υπο-παραχώρηση που θα υπογραφεί αποτελεί ουσιαστική τροποποίηση της αρχικής Σύμβασης Παραχώρησης του Ελληνικού Δημοσίου με τον ΟΛΚ, που έχει κυρωθεί νομοθετικά.

    Τέλος, ο Νεκτάριος Σαντορινιός και η Τάνια Ελευθεριάδου σχολιάζουν πως εδώ και καιρό ο ΣΥΡΙΖΑ- ΠΣ είχε υπογραμμίσει πως οι μεθοδεύσεις ΤΑΙΠΕΔ- Κυβέρνησης είχαν σα βασικό στόχο, όχι την πραγματική ενίσχυση των αναπτυξιακών δυνατοτήτων του Λιμανιού και την τόνωση της τοπικής οικονομίας, αλλά φωτογραφικές εξυπηρετήσεις και διευκολύνσεις.

    Η ανακοίνωση της εταιρείας που τελικά θα αναλάβει την υποπαραχώρηση του ΟΛΚ, προέκυψε από διαγωνισμό στον οποίο κατατέθηκε μια και μοναδική δεσμευτική προσφορά, σε αντίθεση με ό,τι άφηναν για καιρό να «σέρνεται» στη δημοσιότητα προσπαθώντας να «φουσκώσουν» το αποτυχημένο success story του κ. Μητσοτάκη.

    Κλείνοντας, οι δύο βουλευτές υπογραμμίζουν πως ζητούνται άμεσες απαντήσεις και διευκρινίσεις για τους όρους της παραχώρησης, έτσι ώστε να μη επιβεβαιωθεί η πρόβλεψη ότι «ο σχεδιασμός ΤΑΙΠΕΔ- Κυβέρνησης στηρίχθηκε στις προτιμήσεις και τις επιλογές των υποψήφιων «επενδυτών» και της «αγοράς» και όχι στις ανάγκες της τοπικής και περιφερειακής οικονομίας, ούτε και στη γεωοικονομική σημασία του λιμανιού».

    Διαβάστε επίσης:

    Πρόταση για εξαγοράς των Ναυπηγείων Ελευσίνας από τον Μιχάλη Σπανόπουλο

    Celestyal Cruises: Εγκαινίασε ως λιμάνι απο-επιβίβασης τη Θεσσαλονίκη



    ΣΧΟΛΙΑ