• Ναυτιλία

    Πρωταγωνιστές και στις διαλύσεις οι Έλληνες εφοπλιστές. Τα νούμερα και οι τελευταίες κινήσεις


    Κοντά στα περυσινά επίπεδα κινούνται οι διαλύσεις πλοίων φέτος, ενώ οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν πραγματοποιήσει τις περισσότερες κινήσεις, τόσο όσον αφορά τον αριθμό των πλοίων που έχουν πουλήσει για scrap όσο και τη συνολική χωρητικότητα.

    Σύμφωνα με τα στοιχεία της Allied Shipbroking, από τις αρχές του έτους μέχρι τις 2 Νοεμβρίου, έχουν σταλεί στα διαλυτήρια 850 πλοία, έναντι 1.146 πλοίων που αποσύρθηκαν  το 2017.

    Αυξημένη δραστηριότητα σημειώθηκε το μήνα Οκτώβριο, κατά τον οποίο οδηγήθηκαν προς διάλυση 102 πλοία. Πρόκειται για το δεύτερο πιο “δραστήριο” μήνα του έτους μέχρι τώρα, μετά από τον Απρίλιο που αποσύρθηκαν 103 πλοία, ενώ ακολουθεί ο Μάιος με 100 πλοία.

    Από το σύνολο των 850 πλοίων, τα 69 πουλήθηκαν προς διάλυση από τους Έλληνες εφοπλιστές και ακολουθούν οι Ρώσοι με πωλήσεις 35 πλοίων και οι Ινδοί με 34 πλοία.

    Από τα 69 πλοία ελληνικών συμφερόντων που αποσύρθηκαν, τα 35 ήταν τάνκερ, τα τέσσερα πλοία ξηρού φορτίου, τα οκτώ μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ενώ ένα ήταν πλοία μεταφοράς αερίου.

    Σύμφωνα με το report της Allied, η Euroseas, συμφερόντων του Αριστείδη Πίττα, προχώρησε στην πώληση του χωρητικότητας  5,600-teu πλοίου μεταφοράς εμπορευμτατοκιβωτίων, Akinada Bridge (κατασκεκυής 2001), στην τιμή των 11,5 εκατ. δολ. Ωστόσο, πηγές της εταιρείας διαψεύδουν την πώληση.

    Κωστής Κωνσταντακόπουλος
    Κωστής Κωνσταντακόπουλος. Eτών 46. Επικεφαλής COSTAMARE.

    Aπό την άλλη πλευρά, η Costamare, συμφερόντων του πλοιοκτήτη Κ. Κωνσταντακόπουλου, πούλησε, σύμφωνα με πληροφορίες το πλοίο Petalidi κατασκευής 1995 και χωρητικότητας 1,162-teu, έναντι 2,7 εκατ. δολ. Ωστόσο, το είχε αγοράσει στα 2,8 εκατ. δολ. το Μάϊο του 2013.

    Ωστόσο αξίζει να αναφέρουμε ότι ο ίδιος εφοπλιστής τον περασμένο μήνα προχώρησε σε μία εντυπωσιακή κίνηση όταν πούλησε το πλοίο MSC Koroni (χωρητικότητας 3.840 teu, κατασκευής 1998)  προς διάλυση σε ινδική εταιρεία έναντι 502 δολαρίων ανά ldt, ξεπερνώντας το φράγμα των 500 δολ. ανά ldt. Η συναλλαγή έφερε στα ταμεία της εταιρείας σχεδόν 8 εκατ. δολ. 

    Σημειώνεται ότι στα μέσα του καλοκαιριού η Costamare πούλησε προς διάλυση ένα μικρότερο πλοίο της, το Padma (χωρητικότητας 1.645 teu, κατασκευής 1998), έναντι 450 δολαρίων ανά ldt σε ινδική εταιρεία.

    Τον Οκτώβρριο η New Shipping του Αδαμάντιου Πολέμη πούλησε για scrap το χωρητικότητας 105,600-dwt τάνκερ New Horizon (κατασκευής 1997), με κατεύθυνση στο Fujairah των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων και τιμή πώλησης 455 δολ. ανά ldt, δηλαδή περίπου 7,7 εκατ. δολ. Υπενθυμίζεται ότι στα μέσα Σεπτεμβρίου ο εφοπλιστής πούλησε το VLCC New Discovery (κατασκευής 2000), χωρητικότητας 280,000-dwt, έναντι 450 δολ. ανά ldt ή 18,9 εκατ. δολ.

    Βαρδής Βαρδινογιάννης ναυτιλία
    Βαρδής Βαρδινογιάννης, επιχειρηματίας

    Άλλη μία ναυτιλιακή που προχώρησε σε ανάλογη κίνηση τον Οκτώβριο είναι η Avin International, συμφερόντων της οικογένειας Βαρδινογιάννη, η οποία πέτυχε την ίδια τιμή με τη New Horizon. Σύμφωνα με ναυλομεσίτες, η εταιρεία πούλησε το χωρητικότητας 149,700-dwt suezmax Kamari (κατασκευής 1997), επίσης στο εμιράτο Fujairah έναντι 455 δολ. ανά ldt ή 11 εκατ. δολ.

    Η συγκεκριμένη ναυτιλιακή έχει πραγματοποιήσει αρκετές αποσύρσεις πλοίων κατά την τελευταία διετία, ωστόσο, έχει αντικαταστήσει τα πλοία που απέσυρε, ξοδεύοντας περίπου 135 εκατ. δολ. την ίδια χρονική περίοδο, για την απόκτηση τουλάχιστον εννέα τάνκερ μεταφοράς αργού πετρελαίου και προϊόντων στην αγορά μεταχειρισμένων.

    Άλλες ναυτιλιακές ελληνικών συμφερόντων που έχουν πουλήσει από τις αρχές του έτους από τρία πλοία έκαστη, είναι η Dynacom Tankers, του εφοπλιστή Γιώργου Προκοπίου και η Aeolos Management, του Φίλιππου Εμπειρίκου.

    Μεταξύ άλλλων, η Dynacom Tankers Management έστειλε για scrap το πλοίο Shanghai (χωρητικότητας 148.000 dwt, κατασκευής 1996) και το VLCC Tajimare (χωρητικότητας 265.000 dwt, κατασκευής 1996), αναφέρουν πληροφορίες. 

    Επίσης, η  Aeolos Management έχει πουλήσει δύο πλοία VLCC, το Poros (χωρητικότητας 281.000 dwt, κατασκευής 2000) και το Kos (χωρητικότητας 305.000 dwt, κατασκευής 2001) στην Khor Fakkan.

    Centrofin, του εφοπλιστή Δημ. Προκοπίου έχει στείλει προς διάλυση δύο πλοία, ένα εκ των οποίων, σύμφωνα με πληροφορίες είναι το Cerigo (χωρητικότητας 299.089-dwt και κατασκευής 2000).

    Ανάλογα έχει κινηθεί και η Polembros, του Σπύρου Πολέμη, που έχει οδηγήσει στα διαλυτήρια μεταξύ άλλων το Yangtze Star (χωρητικότητας 277.000 dwt, κατασκευής 1994) και το πλοίο Greek Warrior (χωρητικότητας 300.000 dwt, κατασκευής 2000).

    Αδαμάντιος Πολέμης
    Αδαμάντιος Πολέμης

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Ν. Μαρτίνος: Με χλιδάτο πάρτι γιόρτασε η Thenamaris την είσοδό της στη Σιγκαπούρη

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γ. Αγγελικούσης: Η αιφνιδιαστική κίνηση του εφοπλιστή στην αγορά των τάνκερ

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Σε αχαρτογράφητα νερά η ελληνική ναυτιλία λόγω…Trump

     



    ΣΧΟΛΙΑ