• Ναυτιλία

    Πρωταγωνιστές οι Έλληνες στις νέες παραγγελίες πλοίων μεταφοράς LNG

    • Δανάη Στρατή


    Αυξημένο ενδιαφέρον για την αγορά μεταφοράς LNG δείχνουν οι Έλληνες εφοπλιστές, εν μέσω των ισχυρών προοπτικών και της αυξημένης δραστηριότητας της συγκεκριμένης αγοράς.

    Οι ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές έχουν πραγματοποιήσει πάνω από το 40% των νέων παραγγελιών πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, ποσοστό διπλάσιο από το μερίδιο τους στον εμπορικό στόλο, σύμφωνα με τα στοιχεία της Clarksons.

    Τόσο οι υφιστάμενοι όσο και οι νέοι “παίχτες” της συγκεκριμένης αγοράς έχουν παραγγείλει σχεδόν 100 πλοία LNG κατά τους τελευταίους 18 μήνες.

    Ειδικότερα, με βάση τα στοιχεία της Clarksons κατά το 2018 έγιναν παραγγελίες 77 πλοίων LNG συνολικού κόστους 12, 7 δισ. δολαρίων, ενώ επιπλέον 30 παραγγελίες έχουν καταγραφεί από τις αρχές του 2019.

    Παρά το γεγονός ότι μόνο το 16% του εμπορικού στόλου LNG βρίσκεται σε ελληνικά χέρια, με τους Ιάπωνες να βρίσκονται στην πρώτη θέση με 20%, οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν πραγματοποιήσει το 42% των νέων παραγγελιών, σύμφωνα με το ετήσιο  LNG Trade & Transport report της ναυλομεσιτικής.

    Όσον αφορά τα ναυπηγεία που κυριαρχούν στο βιβλίο παραγγελιών, αυτά της Νοτίου Κορέας έχουν τη μερίδα του λέοντος, με μερίδιο αγοράς 86% από τα 107 προς κατασκευή πλοία LNG.

    Ειδικότερα, το ναυπηγείο DSME  είχε στις αρχές Ιουνίου 36 πλοία LNG προς κατασκευής. Από τα 18 πλοία LNG που περιλάμβανε το βιβλίο παραγγελιών του 2018, το 50% της χωρητικότητας αφορούσε τις παραγγελίες των ελληνικών ναυτιλιακών Alpha Gas, Maran Gas Maritime (όμιλος Αγγελικούση) και Minerva Marine (Ανδρέας Μαρτίνος).

    Στο Samsung Heavy Industries, που βρέθηκε στη δεύτερη θέση, έχουν γίνει παραγγελίες 32 πλοίων LNG, με τους Έλληνες πλοιοκτήτες να καλύπτουν το 63% των νέων παραγγελιών σε χωρητικότητα το 2018. Στους κυριότερους πελάτες περιλαμβάνονται η Cardiff Marine (Χρήστος Οικονόμου), GasLog (Πήτερ Λιβανός) και Minerva Marine (Ανδρέας Μαρτίνος).

    Στο ναυπηγείο Hyundai Heavy Industries βρίσκονται υπό κατασκευής 17 πλοία LNG. Στους κυριότερους πελάτες του περιλαμβάνονται οι ελληνικές εταιρείες Cardiff Marine (Χρήστος Οικονόμου), Thenamaris (Νικόλας Μαρτίνος), Capital Gas (Βαγγέλης Μαρινάκης) και η Latsco, συμφερόντων της οικογένειας Λάτση.

    Σύμφωνα με τα στοιχεία της Clarksons ο παγκόσμιος στόλος LNG αριθμεί συνολικά 574 πλοία και θα αυξηθεί περαιτέρω σε όρους χωρητικότητας κατά 6,7% το 2019 την επόμενη χρονιά.

    Οι περισσότερες από τις παραδόσεις που αναμένονται βραχυπρόθεσμα έχουν ήδη ναυλωθεί αλλά οι παραγγελίες ορισμένων υπό κατασκευή πλοίων που θα παραδοθούν στις αρχές του 2020 παραμένουν αδιάθετα.

    ναυτιλία

     



    ΣΧΟΛΙΑ