• Ναυτιλία

    Ποδαρικό με αγορές τάνκερ από τους Έλληνες εφοπλιστές

    Γ. Οικονόμου, Π. Λασκαρίδης


    Δυναμικά εισήλθαν στην αγορά μεταχειρισμένων πλοίων οι Έλληνες εφοπλιστές το 2021, εστιάζοντας στις αγορές τάνκερ με την προσδοκία ανάκαμψης του συγκεκριμένου κλάδου.

    Σύμφωνα με τα στοιχεία της Allied Shipbroking, μέχρι τις 23 Ιανουαρίου, οι εγχώριες ναυτιλιακές προχώρησαν στην αγορά 14 second hand πλοίων, εκ των οποίων τα 12 ήταν δεξαμενόπλοια. Για τις συγκεκριμένες αγορές δαπάνησαν συνολικά 227,7 εκατ. δολάρια.

    Αντίστοιχα, πούλησαν επτά πλοία, συνολικής αξίας 274 εκατ. δολαρίων, εκ των οποίων 2 bulkers, 3 τάνκερ και 2 containerships.

    Mε βάση τα στοιχεία της VesselsValue, η Aeolos Management συμφερόντων της οικογένειας Εμπειρίκου, εξαγόρασε τοVLCC New Talisman, χωρητικότητας 296,100 dwt και κατασκευής 2009, στην τιμή των 36 εκατ. δολαρίων. Η VV εκτιμά την αξία του πλοίου στα 34,67 εκατ. δολάρια.

    Στο εβδομαδιαίο της report η Allied Shipbroking, αναφέρει ότι η ναυτιλιακή Sea Hawk Maritime, συμφερόντων της οικογένειας Κουρτέση, απέκτησε το τάνκερ MR Hafnia Karava, χωρητικότητας 40,020 dwt, το οποίο κατασκευάστηκε το 2007, έναντι 9,2 εκατ. δολαρίων. Εάν επιβεβαιωθεί η συναλλαγή, θα σηματοδοτήσει την επέκταση της Sea Hawk, η οποία μέχρι τώρα δραστηριοποιείται στην αγορά ξηρού φορτίου, και στον κλάδο των τάνκερ.

    Στην TMS Tanker, συμφερόντων του εφοπλιστή Γιώργου Οικονόμου κατέληξε το δεξαμενόπλοιο τύπου VLCC Chloe V  (χωρητικότητας 320.261 dwt και κατασκευής 2011) της Hermes Marine Management, το οποίο πουλήθηκε μέσω πλειστηριασμού στη Σιγκαπούρη, σύμφωνα με την Intermodal.

    Πλειοδότρια αναδείχθηκε η εταιρεία Navygold Maritime, πίσω από την οποία, σύμφωνα με πηγές, βρίσκεται η TMS Tanker. Το τίμημα της εξαγοράς ανήλθε στα 42,1 εκατ. δολάρια, αρκετά χαμηλότερα από την εκτιμώμενη από την VesselsValue αξία του πλοίου, ύψους 49 εκατ. δολαρίων.

    Σύμφωνα με την VesselsValue,  η ναυτιλιακή Lavinia, συμφερόντων του εφοπλιστή Πάνου Λασκαρίδη απέκτησε το χωρητικότητας 50.900 dwt PS London (κατασκευής 2008) στην τιμή των 12 εκατ. δολαρίων. Πρόκειται για το τέταρτο δεξαμενόπλοιο μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου που διαθέτει προς πώληση η Pillarstone τους τελευταίους μήνες.

    Στο εβδομαδιαίο της report η Banchero Costa, αναφέρει ότι τα χωρητικότητας 37,500 dwt τάνκερ, Gulf Moon, Gulf Mews και Gulf Mist, κατασκευής 2007, πουλήθηκαν σε Έλληνα αγοραστή στην τιμή των 7,7 εκατ. δολαρίων έκαστο.

    Στην αγορά ενός τάνκερ προχώρησε, σύμφωνα με την VesselsValue, η ναυτιλιακή Eurotankers, συμφερόντων του εφοπλιστή Ηλία Γκότση. Το τίμημα της συναλλαγής ανήλθε σε 36 εκατ. δολάρια.

    Κατά την ίδια πηγή, η Transmed Shipping του Χαράλαμπου Μυλωνά πρόσθεσε στο στόλο της ένα δεξαμενόπλοιο έναντι 16 εκατ. δολαρίων.

    Στο εβδομαδιαίο report της η Seasure Shipbroking αναφέρει ότι η η ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακή Spring Marine Management εξαγόρασε το χωρητικότητας 46,000 dwt τάνκερ MR2, Prime Express, κατασκευής 2010, έναντι 16,2 εκατ. δολαρίων.

     

    Διαβάστε ακόμη:

    Γιώργος Γιουρούκος: Συμφωνία της Global Ship Lease με ναύλα αυξημένα κατά 300%

    Φαφαλιός (Committee): Να δημιουργηθεί στην Ελλάδα το ταμείο R&D για τα πράσινα ναυτιλιακά καύσιμα



    ΣΧΟΛΙΑ