• Ναυτιλία

    Παραγγελίες νέων πλοίων ύψους 3 δισ. δολαρίων σε 3,5 μήνες από τους Έλληνες εφοπλιστές

    (επάνω) Β. Μαρινάκης, Π. Χατζηιωάννου, Μ. Αγγελικούση (μέση) Αγγ. Φράγκου, Θ. Αγγελόπουλος, Ν. Μαρτίνος (κάτω) Χ. Οικονόμου, Ν. Σάββας, Κρ. Λεντούδης, Ν. Λυκιαρδόπουλος

    (επάνω) Β. Μαρινάκης, Π. Χατζηιωάννου, Μ. Αγγελικούση (μέση) Αγγ. Φράγκου, Θ. Αγγελόπουλος, Ν. Μαρτίνος (κάτω) Χ. Οικονόμου, Ν. Σάββας, Κρ. Λεντούδης, Ν. Λυκιαρδόπουλος


    Νέες παραγγελίες πλοίων αξίας σχεδόν 3 δισ. δολαρίων έχουν πραγματοποιήσει από τις αρχές του καλοκαιριού οι Έλληνες εφοπλιστές, εστιάζοντας κατά κύριο λόγο σε gas carriers και πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

    Οι εγχώριοι πλοιοκτήτες ακολουθούν την γενικότερη τάση που επικρατεί διεθνώς στην αγορά των νεότευκτων, με μηδενικές παραγγελίες τάνκερ μεταφοράς αργού πετρελαίου και περιορισμένες παραγγελίες bulkers, επισημαίνει ο Γιάννης Παργανάς, επικεφαλής ανάλυσης της Intermodal.

    Ωστόσο, συμπληρώνει, υπήρξε σημαντικό ενδιαφέρον για τάνκερ μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου, με συνολικά επτά παραγγελίες LR2 και δύο παραγγελίες MR2 από τις αρχές καλοκαιριού.

    Επιπλέον, σε σύνολο περίπου 30 νέων παραγγελιών που πραγματοποιήθηκαν κατά το εξεταζόμενο χρονικό διάστημα, μόνο έξι αφορούσαν σε πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου. Οι υπόλοιπες παραγγελίες αφορούν gas carriers και containerships, μία τάση που ξεκίνησε από το 2021 και που συνεχίζεται μέχρι και σήμερα δεδομένων των υψηλών αποδόσεων των συγκεκριμένων τομέων της ναυτιλιακής βιομηχανίας, αναφέρει ο κ. Παργανάς.

    Bulkers

    Η εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία Safe Bulkers του Πόλυ Β. Χατζηιωάννου παρήγγειλε στις αρχές Ιουνίου δύο kamsarmax 82.500 dwt στην Κίνα, στο πλαίσιο της στρατηγικής ανανέωσης του στόλου της. Με την κίνηση αυτή αύξησε το βιβλίο παραγγελιών της σε 10 πλοία.

    Τα νεότευκτα θα παραδοθούν τον Αύγουστο του 2024 και τον Ιανουάριο του 2025. H τιμή τους δεν έγινε γνωστή.

    Σύμφωνα με την Intermodal η ναυτιλιακή Thenamaris, συμφερόντων του εφοπλιστή Νικόλα Μαρτίνου, έκλεισε συμφωνία για τη ναυπήγηση τεσσάρων bulkers χωρητικότητας 36,000 dwt στα ναυπηγεία Hyundai Vietnam Shipbuilding, στην τιμή των 36,5 εκατ. δολαρίων έκαστο, σύνολο 146 εκατ. δολάρια. Η παράδοση τους προγραμματίστηκε για την περίοδ0 2024-2025.

    Τάνκερ

    Παράλληλα, στις αρχές του καλοκαιριού η Thenamaris συνδέθηκε και με μία ακόμη παραγγελία δύο δεξαμενόπλοιων μεταφοράς προϊόντων χωρητικότητας 115,000 dwt έκαστο, στα ίδια ναυπηγεία. Το κόστος τους σύμφωνα με την Intermodal θα ανέλθει στα 62,5 εκατ. δολάρια έκαστο και θα παραδοθούν στη ναυτιλιακή το 2025.

    Στην αγορά των LR2 τάνκερ επεκτείνεται μέσω νέων παραγγελιών η ναυτιλιακή CM Lemos, συμφερόντων της οικογένειας Λαιμού, σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές.

    Με βάση τα στοιχεία της Intermodal, η εταιρεία προχώρησε σε συμφωνία με το ναυπηγείο της Νοτίου Κορέας Hyundai Mipo Dockyard (HMD) για την κατασκευή τριών τάνκερ μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου χωρητικότητας 115,000 dwt, τα οποία θα παραλάβει μεταξύ 2024 και 2025. Κατά τη ναυλομεσιτική, η εταιρεία του Μιχαήλ Κωνσταντίνου Λαιμού θα πληρώσει περίπου 65 εκατ. δολάρια για κάθε ένα από τα πλοία.

    Με ένα νεότευκτο δεξαμενόπλοιο LR2 ενισχύει τον στόλο της η ναυτιλιακή Neda Maritime, συμφερόντων της οικογένειας Λυκιαρδοπούλου.

    Σύμφωνα με την Allied Shipbroking, η εταιρεία έκλεισε συμφωνία με τον νοτιοκορεάτικο ναυπηγείο Daehan Shipbuilding, για την κατασκευή τάνκερ χωρητικότητας 115,000 dwt, κόστους 67 εκατ. δολαρίων. Το πλοίο θα είναι εξοπλισμένο με scrubber και θα έχει τη δυνατότητα χρήσης αμμωνίας και LNG. H παράδοση του στην Neda Maritime ορίστηκε για το τρίτο τρίμηνο του 2024.

    H ναυτιλιακή Metrostar Management, συμφερόντων του εφοπλιστή Θεόδωρου Αγγελόπουλου, άσκησε option προηγούμενης συμφωνίας για την κατασκευή τάνκερ μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου χωρητικότητας 115,000 dwt, στο ναυπηγείο Hyundai Vietnam Shipbuilding.

    Η αρχική συμφωνία, σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές έκλεισε την άνοιξη και αφορούσε σε πρώτη φάση δύο πλοία, με δυνατότητα κατασκευής και τρίτου. Το κόστος θα ανέλθει, κατά την Intermodal, στα 63 εκατ. δολάρια έκαστο και η παράδοση τους προγραμματίζεται για το 2024.

    Η ναυτιλιακή Helikon Shipping Enterprises με επικεφαλής τον Μιχάλη Παπαϊωάννου, προχώρησε στην παραγγελία δύο τάνκερ MR χωρητικότητας 50,000 dwt που θα κατασκευαστούν στο ναυπηγείο Hyundai Vietnam Shipbuilding.

    Σύμφωνα με την Intermodal το κόστος τους θα ανέλθει σε 42 εκατ. δολάρια έκαστο και θα παραδοθούν στην εταιρεία το πρώτο εξάμηνο του 2025.

    LNG carriers

    Δυναμικό παρών έχει δώσει φέτος στις νέες παραγγελίες LNG carriers η Maran Gas της Μαρίας ΑγγελικούσηΗ τελευταία κίνηση της εταιρείας έγινε τον Ιούνιο, κατά την Intermodal, και αφορά στη ναυπήγηση δύο πλοίων μεταφοράς LNG στο ναυπηγείο DSME, συνολική επένδυση ύψους 233,7 εκατ. δολαρίων.

    Είχαν προηγηθεί οι παραγγελίες τεσσάρων ακόμη πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, εκ των οποίων οι δύο αφορούσαν άσκηση option παλαιότερης συμφωνίας.

    Η Capital Gas του εφοπλιστή Βαγγέλη Μαρινάκη προχώρησε εντός του καλοκαιριού σε δύο ακόμη παραγγελίες πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, μεταφορικής ικανότητας 174,000 cbm έκαστο, που θα κατασκευαστούν στο ναυπηγείο Hyundai Samho Heavy Industries.

    Το κόστος σύμφωνα με την Intermodal θα ανέλθει στα 240 εκατ. δολάρια έκαστο και θα παραδοθούν στην εταιρεία το 2026.

    Η TMS Cardiff Gas, που διευθύνει ο Χρήστος Γ. Οικονόμου παρήγγειλε δύο νεότευκτα πλοία LNG στο ναυπηγείο Samsung Heavy Industries. Η αξία των δύο αδελφών πλοίων σύμφωνα με την Intermodal κυμαίνεται στα 245 εκατ. δολάρια έκαστο.

    Στην παραγγελία τριών -με option για δύο ακόμη- VLGC προχώρησε η ναυτιλιακή Evalend Shipping, του εφοπλιστή Κρίτωνα Λεντούδησύμφωνα με την Intermodal. Πρόκειται για συμφωνία που έκλεισε με το ναυπηγείο Korea Shipbuilding & Offshore Engineering Co (KSOE).

    Σύμφωνα με το KSOE η παραγγελία περιλαμβάνει τρία πλοία συνολικής αξίας 286 εκατ. δολαρίων -95,3 εκατ. δολάρια έκαστο-, με τη δυνατότητα κατασκευής δύο επιπλέον.  Η παράδοση τους αναμένεται το δεύτερο εξάμηνο του 2024.

    Containerships

    Σύμφωνα με την Allied Shipbroking στο τέλος καλοκαιριού η Cosmoship Management, συμφερόντων του εφοπλιστή Νίκου Σάββα έκλεισε συμφωνία με το κινεζικό ναυπηγείο Wuchang SB Group για την κατασκευή δύο containerships χωρητικότητας 1,180 teu και με option για την κατασκευή δύο ακόμη ίδιων πλοίων.

    Το κόστος κατασκευής θα ανέλθει στα 23,8 εκατ. δολάρια έκαστο, ενώ η παράδοση τους στην εταιρεία προγραμματίστηκε για το 2024.

    Με τη συγκεκριμένη συμφωνία, το βιβλίο παραγγελιών της Cosmoship αυξάνεται στα 10 πλοία. Είχε προηγηθεί τον Ιούλιο συμφωνία με το ναυπηγείο Yangzijiang της Κίνας για την κατασκευή δύο ακόμη feeder containerships, μεταφορικής ικανότητας 1,800 teu, έναντι 32 εκατομμυρίων δολαρίων έκαστο, με παράδοση το 2024.

    Η Navios Maritime Partners της Αγγελικής Φράγκου, συμφώνησε να αγοράσει δύο υπό ναυπήγηση πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων διπλού καυσίμου 7.700 TEU, σε συνολική τιμή 241,2 εκατ. δολαρίων.

    Τα πλοία που έχουν τη δυνατότητα να λειτουργούν είτε με LNG είτε με συμβατικά καύσιμα, αναμένεται να παραδοθούν το τέταρτο τρίμηνο του 2024. Παράλληλα, η ναυτιλιακή έχει δικαίωμα απόκτησης δύο ακόμη ίδιων πλοίων με παράδοση το δεύτερο τρίμηνο του 2025.

    Διαβάστε ακόμη: 

    TEN (Νίκος Π. Τσάκος): Έσοδα 366 εκατ. δολαρίων στο εξάμηνο και κέρδη 46,2 εκατ. δολάρια στο δεύτερο τρίμηνο



    ΣΧΟΛΙΑ