• Ναυτιλία

    Πάνω από €80 εκατ. οφείλει η Πολιτεία στις ακτοπλοϊκές για τις άγονες γραμμές – €46 εκατ. οι απαιτήσεις της Attica Group

    Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Attica Group και πρόεδρος του ΣΕΕΝ, Σπυρίδων Πασχάλης

    Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Attica Group και πρόεδρος του ΣΕΕΝ, Σπυρίδων Πασχάλης


    Η μεγάλη καθυστέρηση στην καταβολή από το υπουργείο Ναυτιλίας και το υπουργείο Οικονομικών των μισθωμάτων στις ακτοπλοϊκές εταιρείες για την εκτέλεση των άγονων γραμμών δημιουργεί ασφυκτικό περιβάλλον στην καθημερινή λειτουργία τους.

    Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, υπάρχουν εταιρείες, οι οποίες έχουν προσφύγει στα πιστωτικά ιδρύματα προκειμένου να εξασφαλίσουν πρόσθετο δανεισμό για να καλύψουν τις «τρύπες» που προκαλούνται από την πολύμηνη καθυστέρηση των πληρωμών.

    Το χρηματικό ποσό που δεν έχει καταβληθεί στις ακτοπλοϊκές εταιρείες υπερβαίνει τα 80 εκατ. ευρώ, από τα οποία τα 46 εκατ. ευρώ είναι της Attica Group που με τα πλοία της εξυπηρετεί τις άγονες γραμμές.

    Επισημαίνεται ότι οι επιδοτούμενες άγονες γραμμές πληρώνονται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, το οποίο όμως αδυνατεί στην καταβολή των μισθωμάτων, λόγω προφανώς μεταφοράς των χρημάτων για την εξυπηρέτηση άλλων αναγκών της Πολιτείας.

    Στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων είχαν προυπολογιστεί συνολικά 130 εκατ. ευρώ, από 90,7 εκατ. ευρώ που ήταν την προηγούμενη χρονιά.

    Μπροστά σε αυτό το αδιέξοδο, με πρωτοβουλία του υπουργού Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη, ψηφίστηκε πρόσφατα τροπολογία ώστε «τα τιμολόγια των ετών 2021 και 2022 που αφορούν στις συμβάσεις ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας, που έχουν εκτελεστεί στο πλαίσιο του ενταγμένου στο ΠΔΕ του υπουργείου Ναυτιλίας και έχουν κατατεθεί στην αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου έως την 31η Οκτωβρίου 2022, επιτρέπεται να εξοφλούνται και σε βάρος των πιστώσεων του Τακτικού Προϋπολογισμού του υπουργείου Ναυτιλίας. Η εξόφληση των παραπάνω τιμολογίων πραγματοποιείται μέχρι τις 31/12/2022».

    Επισημαίνεται επίσης ότι οι αυξήσεις καυσίμων που σημειώθηκαν τους τελευταίους μήνες επιβάρυναν ακόμη περισσότερο τις ακτοπλοϊκές εταιρείες. Η υποχρεωτική αναπροσαρμογή που έγινε λόγω της ρήτρας καυσίμου που υπάρχει στις σχετικές συμβάσεις ανέρχεται σε 2 εκατ. ευρώ.

    Διαβάστε επίσης:

    Τέσσερις νέες επενδύσεις στην ακτοπλοΐα έχουν επίκεντρο την Κρήτη, Μήλο, Δυτικές Κυκλάδες και Σαντορίνη



    ΣΧΟΛΙΑ