Ναυτιλία

Π. Παππάς: Γιατί ακύρωσε η Star Bulk την option για τέσσερα capesizes

Πέτρος Παππάς. Επικεφαλής Star Bulk Carriers

Πέτρος Παππάς. Επικεφαλής Star Bulk Carriers


Την απόφαση να μην ενεργοποιήσει την option για την απόκτηση τεσσάρων πλοίων τύπου capesize από την ER Capital έλαβε η ναυτιλιακή εταιρεία Star Bulk Carriers, συμφερόντων του Έλληνα εφοπλιστή Πέτρου Παππά, λόγω της δραματικής πτώσης των τιμών στην αγορά τους τελευταίους οκτώ μήνες.

Η συμφωνία μεταξύ των δύο εταιρειών είχε υπογραφεί τον Αύγουστο του 2018, όταν η Star Bulk αγόρασε δύο capesizes και ένα supramax από τη γερμανική εταιρεία, ενώ απέκτησε και option για αγορά τεσσάρων ακόμα capesizes από την ER Capital έναντι 26,4 εκατ. δολαρίων το καθένα, πληρωτέα σε μετρητά και σε μετοχές. Πρόκειται για τα πλοία ER America, ER Bayonne, ER Borneo and ER Buenos Aires (όλα χωρητικότητας 180.000 dwt, κατασκευής 2010).

Ωστόσο, σύμφωνα με το VesselsValue, σήμερα η αξία των τεσσάρων πλοίων ανέρχεται αθροιστικά στα 95,1 εκατομμύρια δολάρια, δηλαδή περισσότερα από 10 εκατ. δολάρια λιγότερα από την τιμή που θα έπρεπε να πληρώσει η Star Bulk για να τα αποκτήσει βάσει της οψιόν (105,6 εκατ. δολάρια). Επρόκειτο δηλαδή για ένα deal που δεν θα ήταν συμφέρον για την ελληνική ναυτιλιακή.

«Αυτή η απόφαση ελήφθη απλώς επειδή οι τιμές της οψιόν που είχαμε για τα πλοία ήταν υψηλότερες από τις τρέχουσες τιμές στην αγορά», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Star Bulk, Πέτρος Παππάς, μιλώντας στο TradeWinds.

Αξίζει να σημειωθεί ότι και η ER Capital είχε δικές της option που μπορούσε να ενεργοποιήσει εφόσον η Star Bulk επέλεγε να μην αγοράσει τα τέσσερα επιπλέον πλοία, όμως αμφότερες οι εταιρείες συμφώνησαν αμοιβαία να μην ενεργοποιήσουν τις οψιόν τους.

«Πολλά έχουν αλλάξει τους τελευταίους έξι με οκτώ μήνες. Κατανοώ γιατί η Star Bulk ακύρωσε τις οψιόν», δήλωσε στο TradeWinds ο αναλυτής της Jefferies, Randy Giveans. «Η Star Bulk θα ήταν καλύτερο να επαναγοράσει μετοχές, παρά να εκδώσει μετοχές για πλοία σε αυτήν την τιμή», πρόσθεσε, σημειώνοντας πως η Star Bulk δεν θα ήθελε πιθανότατα στην τρέχουσα περίοδο να αυξήσει την έκθεσή της στην αγορά των capesizes, η οποία μαστίζεται από την αβεβαιότητα λόγω του τραγικού περιστατικού στη Βραζιλία με την κατάρρευση του φράγματος της Vale.

πετρος παππας
Πέτρος Παππάς, εφοπλιστής

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:  Οι ελληνικές, εισηγμένες στη Wall Street, ναυτιλιακές που είδαν την αξία των στόλων τους να εκτινάσσεται

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:   Α. Φράγκου: Η Navios Acquisition πούλησε πλοίο 19 ετών σε συμφέρουσα τιμή

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Ο Έλληνας εφοπλιστής που θεωρεί… ευλογία τον εμπορικό πόλεμο ΗΠΑ – Κίνας


ΣΧΟΛΙΑ