Ναυτιλία

Π. Χατζηιωάννου: Με scrubbers εξοπλίζονται τα μισά πλοία της Safe Bulkers

Πόλυς Χατζηιωάννου ναυτιλία

Πόλυς Χατζηιωάννου, επικεφαλής Safe Bulkers


Με scrubbers έχουν ήδη εξοπλιστεί πέντε πλοία της Safe Bulkers, συμφερόντων του εφοπλιστή Πόλυ Χατζηιωάννου, ενώ έως τις αρχές του 2020 θα ακολουθήσουν άλλα 15 πλοία, όπως αναφέρει η εταιρεία στα οικονομικά της αποτελέσματα για το α’ εξάμηνο 2019.

Όπως γνωστοποίησε η Safe Bulkers, τα πλοία που έχουν ήδη εξοπλιστεί με scrubbers είναι τα: Martine (χωρητικότητας 87.000 dwt, κατασκευής 2009), Venus Horizon (χωρητικότητας 95.800 dwt, κατασκευής 2012), Venus History (χωρητικότητας 95.800 dwt, κατασκευής 2011), Andreas K (χωρητικότητας 92.000 dwt, κατασκευής 2009) και Pedhoulas Cherry (χωρητικότητας 82.000 dwt, κατασκευής 2015).

Σημειώνεται ότι η Safe Bulkers διαθέτει συνολικά 41 πλοία ξηρού φορτίου, από panamax έως capesize, και στα τέλη Ιουνίου είχε ήδη δαπανήσει συνολικά 20,5 εκατ. δολάρια για την παράλληλη εγκατάσταση scrubbers και συστημάτων διαχείρισης έρματος (BWTS) σε πλοία της. Ήδη 15 πλοία της εταιρείας έχουν εξοπλιστεί με συστήματα BWTS, από τα 23 για τα οποία έχει δρομολογηθεί η εγκατάσταση.

H εταιρεία έχει επιλέξει scrubbers Alfa Laval PuseSOx και η εγκατάστασή τους γίνεται στα ναυπηγεία της Cosco. Με τον τρόπο αυτό θα διασφαλιστούν εκπομπές θείου αντίστοιχες με αυτές των πλοίων που κινούνται με καύσιμα με περιεκτικότητα 0,1% σε θείο. Μάλιστα, πηγές κοντά στην εταιρεία ανέφεραν στο TradeWinds ότι τα πρώτα στοιχεία από τα πλοία στα οποία έχουν ήδη εγκατασταθεί scrubbers δείχνουν ότι οι πραγματικές εκπομπές είναι πολύ χαμηλότερες από το όριο του 0,1%.

«Είμαστε σε καλό δρόμο με τις περιβαλλοντικές επενδύσεις μας και περίπου το 25% των σχεδιαζόμενων εγκαταστάσεων scrubbers έχουν υλοποιηθεί», δήλωσε ο πρόεδρος της Safe Bulkers Λουκάς Μπαρμπάρης, τονίζοντας ότι τα σχέδια της εταιρείας ευνοούνται και από την ανάκαμψη στην αγορά του ξηρού φορτίου. «Τώρα κλείνουμε ναυλώσεις σε πολύ υψηλότερες τιμές», ανέφερε.

Αντίθετα, στο β’ τρίμηνο του έτους τα πράγματα δεν ήταν τόσο ρόδινα στις αγορές του ξηρού φορτίου, με αποτέλεσμα τα καθαρά κέρδη της εταιρείας να συρρικνωθούν κατά 56% σε ετήσια βάση, στα 1,8 εκατ. δολάρια, ενώ ο τζίρος της έπεσε κατά 3%, στα 45,5 εκατ. δολάρια.


ΣΧΟΛΙΑ