Ο ναυτικός όμιλος της Νάπολης, που ανήκει εξίσου στους αδελφούς Emanuele και Gian Luca Grimaldi και στις αδελφές Amelia και Maria Consuelo, έκλεισε τις 31 Δεκεμβρίου, σε επίπεδο συμμετοχών, με κέρδη περίπου 516 εκατομμυρίων ευρώ, από 489 εκατομμύρια ευρώ το 2024, 222 εκατομμύρια ευρώ το 2023 και 80 εκατομμύρια ευρώ το 2021.

Τα αποτελέσματα του ομίλου προήλθαν κυρίως από τα έσοδα των ναυτιλιακών εταιρειών του, κυρίως της Grimaldi Deep Sea, η οποία απέφερε μερίσματα ύψους 191 εκατομμυρίων ευρώ το 2024 (αύξηση από 93 εκατομμύρια ευρώ το 2023), ενώ η Grimaldi Euromed συνεισέφερε 161 εκατομμύρια ευρώ (αύξηση από 100 εκατομμύρια ευρώ ένα χρόνο νωρίτερα).

1

Η Atlantic Container Line δημιούργησε χρηματοοικονομικά έσοδα ύψους 79 εκατομμυρίων ευρώ (απότομη μείωση από 202 εκατομμύρια ευρώ ένα χρόνο νωρίτερα), με άλλα 66,5 εκατομμύρια ευρώ από την Finnlines.

Αυτές οι τέσσερις θυγατρικές συνεισέφεραν το 96% των χρηματοοικονομικών εσόδων του ομίλου Grimaldi, 497,5 εκατομμύρια ευρώ από σύνολο άνω των 510 εκατομμυρίων ευρώ.

Ο όμιλος δηλώνει στις οικονομικές του καταστάσεις ότι «τους τελευταίους μήνες, η διαδικασία μεταφοράς των υπολειπόμενων συμβάσεων από την εταιρεία χαρτοφυλακίου στις θυγατρικές Grimaldi Euromed και Grimaldi Deep Sea, οι οποίες διαχειρίζονται τη μεταφορά αυτοκινήτων από τα εργοστάσια παραγωγής στις διάφορες περιοχές της αγοράς, έχει ολοκληρωθεί σταδιακά»..

Σε επίπεδο ενοποιημένων οικονομικών καταστάσεων, ο όμιλος παρουσιάζει σταθερά έσοδα σχεδόν 5,1 δισεκατομμυρίων ευρώ, ενώ τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) παρέμειναν θετικά στα 1,5 δισεκατομμύρια ευρώ, αν και μειωμένα από 1,8 δισεκατομμύρια ευρώ το προηγούμενο έτος.

Τα λειτουργικά κέρδη (EBIT) ήταν λίγο πάνω από 1 δισεκατομμύριο ευρώ (μειωμένα από 1,3 δισεκατομμύρια ευρώ το 2023) και τα ενοποιημένα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 1 δισεκατομμύριο ευρώ, μειωμένα από 1,2 δισεκατομμύρια ευρώ ένα χρόνο νωρίτερα.

Το αυξανόμενο κόστος καυσίμων και η αγορά Δικαιωμάτων Εκπομπών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EUAs) επηρέασαν σημαντικά τις οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας.

«Η ένταξη του ναυτιλιακού τομέα στο Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών, σύμφωνα με τους ισχύοντες κανονισμούς, είχε ως αποτέλεσμα ένα πρόσθετο κόστος 86,2 εκατομμυρίων ευρώ για τον όμιλο», αναφέρει επίσημη ανακοίνωση του ομίλου.

Οι ενοποιημένες οικονομικές καταστάσεις επισημαίνουν επίσης μια σημαντική μείωση (πάνω από 300 εκατομμύρια ευρώ) στο χρηματοοικονομικό χρέος του ομίλου, η οποία οφείλεται κυρίως στη μείωση του τραπεζικού χρέους της μητρικής εταιρείας (20 εκατομμύρια), της Grimaldi Euromed (118 εκατομμύρια), της Finnlines (181 εκατομμύρια) και της Acl (18 εκατομμύρια), ενώ η Grimaldi Deep Sea έχει υψηλότερη έκθεση σε χρέος (95 εκατομμύρια) λόγω του σημαντικού επενδυτικού προγράμματος που ολοκληρώθηκε το 2024.

Στις 31 Δεκεμβρίου, ο στόλος του ομίλου αποτελούνταν από πάνω από 140 πλοία, εκ των οποίων τα 132 ήταν εταιρικής ιδιοκτησίας, με μέση ηλικία περίπου 15 ετών.

Λειτουργούν σε τακτικές γραμμές τακτικών γραμμών σε ένα δίκτυο που συνδέει πάνω από 150 λιμάνια σε 50 χώρες και πέντε ηπείρους.

Το βιβλίο παραγγελιών περιλαμβάνει 18 νέα πλοία που βρίσκονται υπό κατασκευή (1 ro-ro και 17 PCTC).

 

Διαβάστε επίσης 

CMA CGM: Αύξησε την μεταφορική της ικανότητα σε 4 εκατομμύρια teu και εδραιώθηκε στην 3η θέση

Αυξήθηκε κατά 50% η πειρατεία στα πλοία το α’ εξάμηνο του 2025

Αρσένιο Ντομίνγκεζ (ΙΜΟ): Αθώοι ναυτικοί είναι τα θύματα των επιθέσεων στα πλοία