Emanuele Grimaldi, Επικεφαλής Grimaldi Group
Περιεχόμενα
Η Διεύθυνση Ναυτικής Εργασίας του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, σύμφωνα με πληροφορίες, θα τεκμηριώσει την έκθεση της μέχρι την Παρασκευή για τις καταγγελίες που έχει διατυπώσει η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία για μη καταβολή υπερωριών στο πλήρωμα του επιβατηγού οχηματαγωγού πλοίου «Κνωσσός Παλλάς» που εκτελεί το δρομολόγιο Πειραιάς, Μήλος, Ηράκλειο.
Όπως καταγγέλλουν οι συνδικαλιστές της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, οι θαλαμηπόλοι του “Κνωσσός Παλλάς”, αλλά και οι αξιωματικοί καταστρώματος και μηχανής εργάζονται τουλάχιστον τρεις ώρες υπερωριακά την ημέρα και δεν πληρώνονται!
Αυτό συμβαίνει την ώρα που ο Όμιλος Γκριμάλντι, έχει κέρδη 483 εκατ. ευρώ στη χρήση του 2023.
Σύμφωνα με όσα υποστηρίζουν οι ναυτικοί του “Κνωσσός Παλλάς”, λόγω της προσέγγισης του πλοίου στη Μήλο, υποχρεώνονται να εργάζονται τρεις ώρες την ημέρα με υπερωρίες.
Με άλλα λόγια, έως τώρα, για κάθε μήνα εργασίας, οι ναυτικοί του πλοίου έχουν εργαστεί 80 ώρες επιπλέον χωρίς να πληρωθούν.
Η Διεύθυνση Ναυτικής Εργασίας εξετάζει κατά πόσο ισχύουν οι καταγγελίες και αν συμβαίνει, αν είναι σύννομη η επιπλέον εργασία.
Η προσέγγιση του πλοίου «Κνωσσός Παλλάς» και στην Μήλο, έχει και τα εξής παράδοξα:
Πρώτον: Το εισιτήριο απλής μετάβασης στο κατάστρωμα έχει με τις Μινωικές Γραμμές, 59 ευρώ, ενώ για το Ηράκλειο μόνο 42 ευρώ! Είναι δηλαδή, το εισιτήριο πιο φθηνό για το Ηράκλειο, που είναι το επόμενο λιμάνι, παρά για την Μήλο.
Επίσης, η μεταφορά Ι.Χ. αυτοκινήτου για την Μήλο έχει 79 ευρώ, ενώ για το Ηράκλειο, πάλι 79 ευρώ.
Δεύτερον: Φορτηγατζήδες διαμαρτύρονται ότι δεν φορτώνουν φορτηγά στο πλοίο για τη Μήλο, για να μην υπάρχει καθυστέρηση.
Τρίτον: Οι Μινωικές Γραμμές, εξαιρούνται από την υποχρέωση καταβολής τέλους στο Ευρωπαϊκό Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών, επειδή δρομολογούν πλοίο στη Μήλο, δεδομένου ότι εξαιρούνται μέχρι το 2030 οι δρομολογιακές ακτοπλοϊκές γραμμές που αφορούν τη σύνδεση νησιών, με πληθυσμό μικρότερο από 200 χιλιάδες μόνιμους κατοίκους, με άλλα λιμάνια εντός της ίδιας χώρας.
Επισημαίνουμε επίσης ότι η μετάβαση με το άλλο συμβατικό πλοίο «Ανεμος», της Aegean Sea Lines, στη ίδια θέση έχει 48 ευρώ και για το Ι.Χ. αυτοκίνητο 78 ευρώ.
Ο Εμμανουήλ Τσικαλάκης
Όπως τονίζει ο γενικός γραμματέας της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, Εμμανουήλ Τσικαλάκη, κατά τη διάρκεια του συνεχιζόμενου ελέγχου για τις παραβιάσεις των εργασιακών δικαιωμάτων στο πλοίο «Κνωσσός Παλλάς», διαπιστώθηκε ότι το σύνολο των μελών του ξενοδοχειακού προσωπικού και το σύνολο των Αξιωματικών Γέφυρας εργάζονται καθημερινά τουλάχιστον τρεις ώρες υπερωριακά, τις οποίες και δεν αμείβονται.
Παράλληλα, προσθέτει, ο Εμμανουήλ Τσικαλάκης, «διαπιστώνεται και η μη τήρηση των περιόδων ανάπαυσης για τα μέλη του πληρώματος καταστρώματος», ενώ στη συνέχεια τονίζει:
«Και ενώ έτσι έχουν αδιαμφισβήτητα τα πράγματα, κατά τη διάρκεια του παραπάνω ελέγχου, επιχειρήθηκε και επιχειρείται ωμή παρέμβαση της πλοιοκτήτριας εταιρείας στο έργο του μικτού κλιμακίου με την απροκάλυπτη επέμβαση στα μέλη του πληρώματος ενός συνταξιούχου Αρχιθαλαμηπόλου, ο οποίος φαίνεται ότι έχει αναλάβει και το σχετικό ρόλο με εντολές απευθείας από την εργοδοσία.
Η Ομοσπονδία μας καταγγέλλει την ωμή και απροκάλυπτη παρέμβαση της εργοδοσίας στο θεσμοθετημένο έργο του ελέγχου από το μικτό κλιμάκιο και απαιτεί την άμεση καταβολή των δεδουλευμένων υπερωριών για το μήνα Μάιο και την απαρέγκλιτη τήρηση των περιόδων ανάπαυσης για όλα τα μέλη του πληρώματος».
“Το πραγματικά πρωτοφανές εύρημα του συγκεκριμένου ελέγχου, τονίζει ο Εμμανουήλ Τσικαλάκης, είναι το γεγονός ότι το παραπάνω πλοίο που είναι συνεχώς τακτικά δρομολογημένο λειτουργεί και ως χώρος εκδηλώσεων και δεξιώσεων όταν βρίσκεται στον λιμένα του Πειραιά ενάντια στην ίδια την άδεια λειτουργίας του” και προσθέτει:
“Και σαν μην έφταναν όλα αυτά διαπιστώθηκε ότι πέντε μέλη πληρώματος του πλοίου «FESTOS PALACE» της συγκεκριμένης εταιρείας την 1η Ιουνίου 2024 αντί να λάβουν τη δικαιούμενη – και απαραίτητη για την επαρκή ανάπαυση του πληρώματος ειδικά την περίοδο του θέρους με τις αυξημένες δρομολογιακές απαιτήσεις – διανυκτέρευση τους αναγκάστηκαν να εργαστούν στο πλοίο «KNOSSOS PALACE» σε εκδήλωση που διοργανώθηκε σε αυτό.
Σημειώνουμε μάλιστα ότι η παραπάνω εκδήλωση διοργανώθηκε από φορέα που κατά τα λοιπά δημόσια κόπτεται για την ευημερία και πρόοδο των Ελλήνων Ναυτικών.
H Ομοσπονδία μας απαιτεί να διερευνηθεί από τα αρμόδια Λιμενικά όργανα ποιος έδωσε τη συγκεκριμένη εντολή από την πλοιοκτήτρια εταιρεία για την ανεπίτρεπτη παραπάνω μεταφορά των μελών του πληρώματος από άλλο πλοίο της ίδιας εταιρείας και μάλιστα κατά τη διάρκεια της δικαιούμενης διανυκτέρευσης τους ενάντια στην MLC και ειδικά στις διατάξεις της που αφορούν τις περιόδους ανάπαυσης των μελών του πληρώματος.
Τέλος, απαιτούμε την άμεση καταβολή των δεδουλευμένων υπερωριών για το μήνα Μάιο και τον άμεσο τερματισμό των απαράδεκτων πρακτικών της διεξαγωγής εκδηλώσεων και δεξιώσεων στο πλοίο και μάλιστα με μεταφορά ναυτικών από πλοίο σε πλοίο και την απαρέγκλιτη εφαρμογή των ΣΣΕ και του συνόλου της Ναυτεργατικής Νομοθεσίας”.
Επίσης, οι συνδικαλιστές απαιτούν να πληροφορηθούν αν η τακτική αυτή εκπορεύεται από την κεντρική διοίκηση του ομίλου Γκριμάλντι ή είναι επιλογή του μάνατζμεντ της εταιρείας.
Τα κέρδη του ομίλου Γκριμάλντι
Το 2023 αποδείχθηκε μια κερδοφόρος χρονιά για τον Όμιλο Grimaldi. Σύμφωνα με όσα διέρρευσαν ο όμιλος εμφανίζει λειτουργικά κέρδη 489 εκατ. ευρώ, τα οποία είναι υπερδιπλάσια σε σύγκριση με τα 222 εκατ. του 2022.
Τα έσοδα από ελεγχόμενες εταιρείες ανήλθαν σε 487 εκατομμύρια ευρώ , δηλαδή αυξήθηκαν σε σύγκριση με τα 226 εκατομμύρια ευρώ που είχε το 2022.
Από τις συνδεδεμένες εταιρείες τα έσοδα διαμορφώθηκαν σε 3,3 εκατομμύρια ευρώ, από 4,9 εκατομμύρια ευρώ την αμέσως προηγούμενη χρονιά.
Σε αυτό προστίθενται και έσοδα από πωλήσεις υπηρεσιών ύψους σχεδόν 280 εκατ. ευρώ, από 119 εκατ. έναν χρόνο νωρίτερα.
Τα καθαρά κέρδη, σύμφωνα με τα μέχρι τώρα στοιχεία, ανέρχονται σε 483.468.847 ευρώ και διανεμήθηκαν με τη μορφή μερισμάτων στους μετόχους 222,5 εκατ. και περίπου 177 εκατ. στο έκτακτο αποθεματικό.
Τα τέσσερα αδέρφια Grimaldi: Gianluca, Emanuele και τις αδερφές Amelia και Maria Consuelo, είναι μέτοχοι της εταιρείας κατά 23% ο καθένας, συν τον ίδιο τον όμιλο Grimaldi που κατέχει 600.000 δικές του μετοχές.
Η έκθεση διαχείρισης του 2023 του ναυτιλιακού ομίλου υπό την προεδρία του GianLuca Grimaldi και με επικεφαλής τον Διευθύνοντα Σύμβουλο Diego Pacella συνοψίζει ορισμένες από τις τελευταίες εργασίες που έχουν ολοκληρωθεί, συμπεριλαμβανομένης της αγοράς του 50% της εταιρείας United Stevedores Amsterdam Usa BV που δραστηριοποιείται στο λιμάνι του Άμστερνταμ για 1,1 δισεκατομμύρια ευρώ, η ίδρυση της νέας εταιρείας Grimaldi Netherlands BV, η αγορά για 600.000 ευρώ επιπλέον μεριδίου 49,97% στη συνδεδεμένη εταιρεία Grimaldi Agency Maroc (της οποίας ο Όμιλος Grimaldi κατέχει πλέον το 99% )και η αγορά για περίπου 79.000 ευρώ επιπλέον 3,5 εκατομμυρίων μετοχών της θυγατρικής Grimaldi Agency Nigeria χάρη στο μερίδιο που ο όμιλος κατέχει πλέον μερίδιο 85% της Maritime Agency of Lagos.
Αναλυτικότερα, στις 31 Δεκεμβρίου, η Atlantic Container Line έφερε μερίσματα 202 εκατομμυρίων ευρώ στη μητρική εταιρεία (σχεδόν τριπλασιάστηκε σε σύγκριση με 79 το 2022), άλλα 66,5 εκατομμύρια έφτασαν από τη Finnlines (ήταν 44 εκατομμύρια τον προηγούμενο χρόνο) , από την Grimaldi Euromed 100 εκατ. (έναντι 43 εκατ. το 2022) και από το Grimaldi Deep Sea τα μερίσματα ανήλθαν σε 93,9 εκατ. ευρώ (επίσης σε αυτή την περίπτωση τριπλασιάστηκαν έναντι 36 εκατ. ευρώ του προηγούμενου έτους).
Διαβάστε επίσης:
ΠΝΟ: Καταγγέλλει τις Μινωικές Γραμμές για σωρεία παραβάσεων της εργατικής νομοθεσίας