• Ναυτιλία

    Ο νοτιάς έφερε το «χειρόφρενο» στα έργα για τη νέα βάση κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά

    default


    Ποιες οι προϋποθέσεις που θέτει το πρωτοδικείο για τη συνέχιση του project

    «Φρένο» στα έργα κατασκευής της νέας βάσης κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά, βάζει απόφαση του πρωτοδικείου Πειραιά, μετά την κακοκαιρία που είχε σαν αποτέλεσμα οι επιχωματώσεις δίπλα στο ταφικό μνημείο του Θεμιστοκλή να παρασυρθούν και να πέσουν στη θάλασσα.

    Σύμφωνα με προσωρινή απόφαση της διαδικασίας των ασφαλιστικών μέτρων, το έργο επιχωμάτωσης για την κατασκευή του νέου προβλήτα κρουαζιέρας δεν μπορεί να συνεχιστεί μέχρι να συζητηθεί η υπόθεση στις 14 Ιανουαρίου 2020.

    Όπως επισημαίνεται μεταξύ άλλων στην απόφαση: «Οι προκαλούμενες επιπτώσεις από τα έργα της καθ’΄ης (ΟΛΠ) στην αναφερόμενη περιοχή παρασύρθηκαν από τη βροχή και τους νότιους ανέμους, με αποτέλεσμα να σπάσει στα δύο και να βυθιστεί το ένα από τα δύο «κεσόν» που έχουν ήδη ποντιστεί στην περιοχή του έργου, προκαλώντας επιπλέον ρύπανση στη θαλάσσια περιοχή, αφού τα άγνωστα εγκιβωτισμένα σε αυτά υλικά έχουν διαρρεύσει πλήρως στη θάλασσα αλλά και στο χώρο του ‘Ταφικού Μνημείου του Θεμιστοκλή’, με αποτέλεσμα να τροποποιηθεί η απόφαση έγκρισης έγκρισης περιβαλλοντικών όρων για το συνολικό έργο του Λιμένος Πειραιά».

    Τι πρέπει να γίνει

    Στην απόφασή του το πρωτοδικείο θέτει σειρά προϋποθέσεων για να αρχίσουν και πάλι τα έργα.

    Κάνει λόγο για απόφαση του υπουργείου Πολιτισμού σε σχέση με το ταφικό μνημείο η οποία ορίζει: «Η αποτύπωση και η αλίευση διάσπαρτων λίθων, που βρίσκονται στο βυθό της θάλασσας, όπως και η επανόθεσή τους σε άλλο σημείο εντός του βυθού να γίνει με την καθοδήγηση των αρχαιολόγων της Εφορείας Εναλίων Αρχαιοτήτων. Οι λίθοι να καταγραφούν και να αποτυπωθούν ώστε να εξασφαλιστεί η δυνατότητα επανένταξής τους στο μνημείο.. Ο καθαρισμός του μνημείου από τις πίσσες να γίνει μα βάση ειδική μελέτη που θα πρέπει να συναχθεί σε συνεργασία με την Διεύθυνση Συντήρηση Αρχαίων και Νεώτερων Μνημείων – ΔΣΑΝΜ.

    Επίσης θέτει ως προϋπόθεση και απόφαση του ΚΑΣ η οποία ορίζει ότι προκειμένου να διατηρηθούν ο περιβάλλον χώρος και ο παράκτιος χαρακτήρας του «Ταφικού Μνημείου του Θεμιστοκλή» και του Κονώνειου Τοίχους θα πρέπει να απομακρυνθεί τουλάχιστον κατά 100 μέτρα από το θρυλούμενο ταφικό μνημείο, το Νότιο – Νοτιοανατολικό τμήμα της επέκτασης ώστε να δημιουργηθεί θαλάσσιος χώρος μπροστά από το μνημείο.

    Επίσης σημειώνει ότι η επέκταση του λιμένα θα πρέπει να αποτελεί συνέχεια των υφιστάμενων λιμενικών εγκαταστάσεων και να είναι σαφώς αναγνώσιμη ως προς την ακτογραμμή, με την οποία θα συνδέεται μέσω χερσαίου στοιχείου (λαιμού), πλάτους περίπου 100 μέτρων.

    Το δικαστήριο παράλληλα ζητά να εξεταστεί η αναγκαιότητα προστασίας του μνημείου από τα κύματα και την ενδεχόμενη συσσώρευση απορριμμάτων στο βυθό που θα δημιουργηθεί μεταξύ αυτού και της προτεινόμενης επέκτασης της χερσαίας ζώνης, και να αντιμετωπιστεί με τεχνικό τρόπο.

    Ζητά επίσης να συνεχές στοιχείο ενοποίησης, προστασίας και επίσκεψης του Κονώνειου Τοίχους που έχει αποκαλυφθεί στο νότια πλευρά της λιμενικής ζώνης, συνολικού μήκους περίπου 450 μέτρων ήτοι συνεχής ζώνη πρασίνου που θα προσβάλει το μνημείο, πλάτους τουλάχιστον 20 μέτρων από τον διαμήκη άξονα του τοίχους και νοτιότερα. Η ζώνη θα πρέπει να καταλήγει ως χώρος πρασίνου – προστασίας, στην ανατολική πλευρά τα επέκτασης και να χώρο στάσης θέασης του ταφικού μνημείου.

    Επιπλέον ζητά να προηγηθεί ενδελεχής υποθαλάσσιος έλεγχος με συσκευές υποβρύχιας διασκόπησης σε όλη τη θαλάσσια έκταση του έργου. Σε περίπτωση εντοπισμού αρχαιοτήτων να τροποποιηθεί η μελέτη του έργου.

    Ζητά ακόμα να πραγματοποιηθεί υποβρύχια έρευνα για τον εντοπισμό και την καταγραφή του τυχαίου οικοδομικού υλικού του ταφικού μνημείου με στόχο την ανέλκυση και αναστήλωσή του. Σε περίπτωση εντοπισμού αρχαιοτήτων κατά την εκτέλεση των έργων στον χώρο της υπάρχουσας χερσαίας λιμενικής ζώνης οι εργασίες θα διακοπούν και θα σωστική ανασκαφική έρευνα.

    Διαβάστε επίσης:

    Sea Europe: Κατασκευαστές και ναυπηγεία για πρώτη φορά στο «παιχνίδι» του μετασχηματισμού της ναυτιλίας στην Ευρώπη

    Γιώργος Λογοθέτης: Νέα αγωγή στον εφοπλιστή και τις εταιρείες του από επενδυτές – Τι ισχυρίζονται και πόσα διεκδικούν

    Η Angelakos (Hellas) S.A ενισχύει την ιατρική έρευνα για την πανδημία

    Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση



    ΣΧΟΛΙΑ