• Ναυτιλία

    O κοροναϊός στοιχίζει 350 εκατ. δολάρια στην αγορά των containerships

    κοντέινερ


    Η επιδημία του κοροναϊού που ξεκίνησε στην Ουχάν της Κίνας στοιχίζει περίπου 350 εκατομμύρια δολάρια στις ναυτιλιακές εταιρείες με containerships, λόγω των ακυρώσεων δρομολογίων προς την Κίνα, σύμφωνα με την δανέζικη εταιρεία ναυτιλιακών αναλύσεων Sea-Intelligence.

    Όπως αναφέρει η Sea-Intelligence, 21 δρομολόγια στον Ειρηνικό έχουν ακυρωθεί λόγω του κοροναϊού, που ισοδυναμούν με φορτία της τάξεως των198.500 teu, ενώ οι ακυρώσεις δρομολογίων από την Ευρώπη εκτιμώνται σε 10 και ισοδυναμούν με φορτία 151.500 teu. Οι συνολικές απώλειες, επομένως, αφορούν σε 350.000 teu φορτίων, που με τη μέση τιμή ναύλωσης να ανέρχεται γύρω στα 1.000 δολάρια ανά teu, οδηγούν στο συμπέρασμα ότι έχουν χαθεί περίπου 350 εκατομμύρια δολάρια σε έσοδα για τις ναυτιλιακές εταιρείες.

    Η Sea-Intelligence προειδοποιεί εξάλλου για πιθανές επιπτώσεις στις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες, που θα φανούν τον Μάρτιο και τον Απρίλιο, και θα περιλαμβάνουν έλλειψη διαθέσιμου τονάζ και απότομη αύξηση των τιμών ναύλωσης.

    Από την πλευρά της, η συμβουλευτική εταιρεία Alphaliner εκτιμά ότι η παρατεταμένη περίοδος διακοπών για την κινεζική Πρωτοχρονιά, προκειμένου να περιοριστεί η διάδοση του κοροναϊού, θα μειώσει τους όγκους φορτίων στα κινεζικά λιμάνια, συμπεριλαμβανομένου και του Χονγκ Κονγκ, κατά 6 εκατομμύρια teu στο α’ τρίμηνο του έτους.

    «Η συρρίκνωση του όγκου αναμένεται να μειώσει την παγκόσμια ανάπτυξη των containers κατά τουλάχιστον 0,7% για όλο το έτος», προβλέπει η Alphaline, η οποία ξεκαθαρίζει πάντως ότι η πλήρης επίπτωση του κοροναϊού δεν θα είναι μετρήσιμη προτού τα λιμάνια ανακοινώσουν στοιχεία για το πρώτο τρίμηνο. Ωστόσο, τα υπάρχοντα δεδομένα από εβδομαδιαίες παραδόσεις φορτίων από containerships σε σημαντικά κινεζικά λιμάνια δείχνουν ήδη μία πτώση 20% από τις 20 Ιανουαρίου.

    Σημειώνεται ότι τα κινεζικά λιμάνια συνεχίζουν να λειτουργούν κανονικά, με εξαίρεση αυτό της Ουχάν, όπου ξεκίνησε η επιδημία. Το λιμάνι αυτό διαχειρίστηκε το 2019 συνολικά 1,7 εκατομμύρια teu φορτίων από containerships, που ισοδυναμεί με το 0,6% των συνολικών containers σε κινεζικά λιμάνια.

    Η Alphaliner επισημαίνει ότι από τον κοροναϊό έχει επηρεαστεί και η βιομηχανική παραγωγή, με αρνητικές συνέπειες για τις εξαγωγές, που πυροδοτούν ακυρώσεις και αναπροσαρμογές δρομολογίων, ενώ την ίδια στιγμή σε πολλά από τα πιο δραστήρια ναυπηγεία της Κίνας παρατηρείται έλλειψη προσωπικού.



    ΣΧΟΛΙΑ