• Ναυτιλία

    Ο κινεζικός στόλος για πρώτη φορά πέρασε πρώτος σε gross tonnage, αλλά η Ελλάδα παραμένει πρώτη σε dwt

    Κινεζικά λιμάνια


    Η Κίνα, για πρώτη φορά στη σύγχρονη εποχή, μπορεί πλέον να υπερηφανεύεται ότι διαθέτει τον μεγαλύτερο εμπορικό στόλο στον κόσμο σε όρους ολικής χωρητικότητας gross tonnage, ξεπερνώντας την Ελλάδα, σύμφωνα με στοιχεία του οίκου Clarksons Research.

    Ωστόσο, ο εμπορικός στόλος της Ελλάδας εξακολουθεί να διατηρεί ένα πλεονέκτημα όταν η κατάταξη μετράται με βάση το νεκρό βάρος dwt.

    Η Ιαπωνία παραμένει στην τρίτη θέση στο βάθρο με τους μεγαλύτερους στόλους, σύμφωνα με την κατάταξη του οίκου Clarksons.

    Επισημαίνεται ότι κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 2000, οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες ξεπέρασαν τις ιαπωνικές το 2013. Η κινεζική χωρητικότητα ξεπέρασε την Ιαπωνία το 2018 και έκτοτε κινείται προς μεγαλύτερα επίπεδα.

    Η τελευταία κατάταξη του οίκου Clarksons τοποθετεί την Κίνα στα 249,2 εκατομμύρια gt (180 δισεκατομμύρια δολάρια ανά αξία), την Ελλάδα στα 249 εκατομμύρια gt (163 δισεκατομμύρια δολάρια).

    Ακολουθούν η Ιαπωνία (181m gt), η Νότια Κορέα (66m gt) και οι ΗΠΑ (66m gt). Η Γερμανία, η οποία ήταν τέταρτη πριν από 10 χρόνια, βρίσκεται τώρα στην έβδομη θέση.

    «Η Κίνα ήταν πιο ενεργή στην αγορά νέων κατασκευών (τώρα έχει σχεδόν διπλάσιο από το βιβλίο παραγγελιών που ανήκει στην Ελλάδα) και πιο ενεργή στην S&P», τονίζει ο οίκος Clarksons στην τελευταία εβδομαδιαία έκθεσή του. Έχει επίσης το μεγαλύτερο μερίδιο στόλου σε bulkers (24%) και εμπορευματοκιβώτια (16%) με την κρατική COSCO και την China Merchants να είναι οι δύο μεγαλύτεροι ιδιοκτήτες.

    Από περίπου το ένα εικοστό του παγκόσμιου συνόλου στις αρχές της δεκαετίας του 2000, ο στόλος των εμπορικών πλοίων που ανήκει στην Κίνα αποτελεί πλέον περισσότερο από το ένα έβδομο, μετά από αξιοσημείωτη ανάπτυξη εδώ και δύο δεκαετίες. Κατά την τελευταία δεκαετία, η χωρητικότητα του στόλου εμπορικών πλοίων που ανήκει στην Κίνα έχει υπερδιπλασιαστεί.

    Εξάλλου να επισημανθεί ότι τα ναυπηγεία της Κίνας έχουν ξεπεράσει τη Νότια Κορέα στην πρώτη θέση, οι κινεζικοί λιμενικοί πάροχοι έχουν πλέον τεράστιο παγκόσμιο αποτύπωμα, ενώ η Λαϊκή Δημοκρατία έχει γίνει μια ζωτική πηγή χρηματοδότησης πλοίων την τελευταία δεκαετία.

    Διαβάστε επίσης:

    Η Ελλάδα έχει τους περισσότερους απασχολούμενους ναυτικούς

    Αδέλφια Αγγελόπουλοι: «Από εγκληματίες του κοινού ποινικού δικαίου στο όνομα δήθεν του αείμνηστου πατέρα μας» – Τι αναφέρει η επιστολή

    Άνδρος: Στο νησί της ναυτιλίας «θάλλει» ο πολιτισμός



    ΣΧΟΛΙΑ