Η πόλη της Γένοβα προωθεί φόρο 3 ευρώ για τους επιβάτες που επιβιβάζονται σε κρουαζιερόπλοια και φέριμποτ.

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που αποφασίστηκε, θα πραγματοποιηθεί τεχνική συνάντηση με όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη για να αναλυθεί η εφαρμογή του και να καθοριστεί η ημερομηνία έναρξης ισχύος του.

1

Σίγουρα θα είναι μέσα στο έτος 2026, με πιθανότερο μήνα εφαρμογής τον μήνα Μάϊο και τα εκτιμώμενα έσοδα για το 2026 είναι 3,5 εκατομμύρια ευρώ, αντί για τα 5,7 εκατομμύρια ευρώ που αναμένονται μετά την πλήρη εφαρμογή του.

Στη συνάντηση με εκπροσώπους των Assarmatori, Confitarma, Confindustria Genova, της Αρχής Λιμένων της Δυτικής Λιγουρίας, της Clia, της Assagenti και της Stazioni Marittime spa, η δήμαρχος της Γένοβας Silvia Salis και ο αντιδήμαρχος Alessandro Terrile ζήτησαν συγγνώμη που δεν είχαν πραγματοποιήσει συνάντηση πριν ανακοινώσουν την απόφαση για την εισαγωγή του φόρου επιβίβασης.

«Σε ένα κλίμα άριστης συνεργασίας», σχολίασε η δήμαρχος στο τέλος της συνάντησης, «συμφωνήσαμε από κοινού να ξεκινήσουμε μια τεχνική συζήτηση για να διερευνήσουμε λεπτομερώς την εφαρμογή του μέτρου , με στόχο την επίτευξη μιας κοινής λύσης το συντομότερο δυνατό». Θα συμφωνηθεί επίσης η ημερομηνία έναρξης του πρόσθετου φόρου.

«Σε όσους έχουν επικρίνει αυτό το μέτρο για πολιτικούς λόγους», επισήμανε η δήμαρχος «σας υπενθυμίζουμε ότι η διαδικασία για την εισαγωγή αυτής της επιβάρυνσης ξεκίνησε από την προηγούμενη κυβέρνηση. Σε κάθε περίπτωση, όπως αποδεικνύεται από παρόμοια μέτρα που εφαρμόστηκαν σε άλλες πόλεις-λιμάνια, είμαστε βέβαιοι ότι δεν θα οδηγήσει σε καμία μείωση της κυκλοφορίας».

Ο Assarmatori, εκπροσωπούμενος στη συνάντηση από τον Πρόεδρο Stefano Messina, εξέφρασε «την αντίθεσή του στο αυξημένο κόστος που θα επιβληθεί στους επιβάτες κρουαζιερόπλοιων και πορθμείων, επικαλούμενος νομικούς και λειτουργικούς λόγους, καθώς και ανησυχίες για την προστασία της ανταγωνιστικότητας του λιμένα σε ένα ευαίσθητο και πολύπλοκο περιβάλλον», ανέφερε ανακοίνωση.

Οι ναυτιλιακοί πράκτορες είναι επίσης αντίθετοι. Ο Gianluca Croce, πρόεδρος της Assagenti , επανέλαβε αυτό στη συνεδρίαση, αντιτιθέμενος «τόσο από νομική όσο και από επιχειρησιακή άποψη», αν και θα συμμετάσχει στη τεχνική συζήτηση.

 

Διαβάστε επίσης 

ΠΕΝΕΝ: Σύσκεψη για τα προβλήματα των ναυτικών στα RO/RO με εκπροσώπους πολιτικών κομμάτων

Η MSC πήρε πέντε επιβατηγά πλοία της Moby σε πλειστηριασμό με 229,9 εκατ. ευρώ

Βασίλης Κικίλιας: «Νέο νομοσχέδιο για μηχανισμό ελέγχου και ασφάλειας σε λιμάνια και πλοία»