• Ναυτιλία

    Νίκος Αναστασιάδης: Σε συνεργασία με Ελλάδα και Μάλτα έχουμε κατορθώσει να εξαιρεθούν από την ΕΕ, πλείστες τόσες των αποφάσεων

    Νίκος Αναστασιάδης - Κύπρος

    Νίκος Αναστασιάδης


    «Τρία αλληλένδετα κομβικά ζητήματα καλείται η διεθνής ναυτιλία να αντιμετωπίσει, ιδιαίτερα λόγω του συνεχιζόμενου πολέμου στην Oυκρανία και τις συνεπακόλουθες κυρώσεις εναντίον της Ρωσίας», επεσήμανε κατά την ομιλία του ο πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας, Νίκος Αναστασιάδης στο ναυτιλιακό συνέδριο Maritime Cyprus, που διεξάγεται στην Λεμεσό.

    «Προς αυτήν την κατεύθυνση, πρόσθεσε ο Νίκος Αναστασιάδης, η Κύπρος απέδειξε ότι μπορεί να στηρίξει τη ναυτιλιακή βιομηχανία και μέσα από δράσεις και πρωτοβουλίες να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά ή έστω να περιορίσει στο μέτρο του δυνατού, τον αρνητικό αντίκτυπο των εκάστοτε αναφυόμενων προκλήσεων του τομέα» και συνέχισε:

    «Αυτό έγινε και με τον τρόπο που χειριστήκαμε την πανδημία, αλλά και στην πρόσφατη ανταπόκριση στο αίτημα σας για δημιουργία πλαισίου για το άνοιγμα τρεχούμενων λογαριασμών για τους ναυτικούς που επηρεάζονται ως αποτέλεσμα των κυρώσεων σε βάρος της Ρωσίας.

    Επιτρέψετε μου, όμως, να σταθώ στους προβληματισμούς που εξέφρασε ο Πρόεδρος της Κυπριακής Ένωσης Πλοιοκτητών στην προ δύο εβδομάδων Ετήσια Γενική Συνέλευση σας στην Αθήνα για τον τρόπο που η Ευρωπαϊκή Ένωση αντιμετωπίζει τη ναυτιλία. Δηλαδή συμμερίζομαι τις ανησυχίες που εξέφρασε ο Πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών.

    Γνωρίζετε ότι συμμεριζόμαστε τις ανησυχίες και εξαρχής ο στόχος μας ήταν να ενώσουμε δυνάμεις με άλλα ευρωπαϊκά ναυτιλιακά κράτη που μοιράζονται τις ίδιες έγνοιες και όπως επεσήμανε και ο αγαπητός Ανδρέας(Χατζηγιάννης), να προβούμε σε διαβήματα στους Ευρωπαίους ομολόγους μας να συνειδητοποιήσουν ότι οι κυρώσεις θα πρέπει να είναι στοχευμένες, έτσι ώστε να πλήττουν τον στόχο, και όχι ως αποτέλεσμα άστοχων αποφάσεων να πλήττονται τα συμφέροντα των ευρωπαϊκών κρατών.

    Και ως αποτέλεσμα της συνεργασίας με την Ελλάδα και τη Μάλτα έχουμε κατορθώσει να εξαιρεθούν πλείστες τόσες των αποφάσεων, να τύχουμε μιας ιδιαίτερης μεταχείρισης δεδομένων των επιπτώσεων που θα είχαν στην εφοδιαστική αλυσίδα, γενικότερα στην ανταγωνιστικότητα, διότι ορισμένες των αποφάσεων και ιδιαίτερα αν ληφθεί υπόψη το εύκολο της αλλαγής σημαίας – θα μπορούσε ένα πλοίο εν πλω να αλλάξει σημαία εάν και εφόσον ίσχυαν οι κυρώσεις, όπως αρχικά προγραμμάτιζε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή».

    Στη συνέχεια ο πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας είπε: «Τελικά ευτυχώς έγιναν δεκτές οι παρατηρήσεις και οι παρεμβάσεις μας με αποτέλεσμα να υπάρχουν οι εξαιρέσεις αλλά και να υπάρχει μεγαλύτερη προσοχή στα μέτρα που λαμβάνονται.

    Είναι πραγματικά με ιδιαίτερη χαρά που σας καλωσορίζω για ακόμη μια χρονιά στο Προεδρικό Μέγαρο στο πλαίσιο των εργασιών του Διεθνούς Συνεδρίου «Ναυτιλιακή Κύπρος 2022».

    Ενός Συνεδρίου το οποίο πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά το 1989 και έκτοτε απέκτησε τεράστια δυναμική, κατατάσσοντας το πλέον ως ένα Συνέδριο με διεθνές κύρος και αναγνώριση και στο οποίο εξετάζονται εξαιρετικά σημαντικά και επίκαιρα ζητήματα.

    Τούτο καταδεικνύει και η θεματολογία του φετινού Συνεδρίου: «Κρίσεις – Προκλήσεις – Ανταγωνιστικότητα».

    Δεν θα μακρηγορήσω, καθώς είχαμε την ευκαιρία στις 16 Σεπτεμβρίου του περασμένου μήνα, όχι μόνο να σας ενημερώσω εκτενώς για τη Στρατηγική μας, εξάλλου το έπραξα και το πρωί, αλλά να συζητήσουμε και να ανταλλάξουμε απόψεις για το πως από κοινού θα ενισχύσουμε την ήδη άψογη μας συνεργασία για ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της κυπριακής ναυτιλίας.

    Αυτό που θα ήθελα να σας διαβεβαιώσω είναι ότι θα συνεχίσουμε να στηρίζουμε τη ναυτιλία, θα συνεχίσουμε να είμαστε στο πλευρό σας, να τείνουμε ευήκοον ους έτσι ώστε να μπορούμε να ανταποκριθούμε στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η εμπορική ναυτιλία. Αυτό θα είναι προς όφελος και της ναυτιλίας, αλλά ιδιαίτερα και της Κύπρου.

    Όποιος και αν είναι ο Πρόεδρος δεν μπορεί να αλλάξει η χαραχθείσα πολιτική, η οποία λέει ότι σωστοί χειρισμοί δίνουν και τα ορθότερα οφέλη. Σας ευχαριστώ για τη συμβολή και σας στην ανάπτυξη της κυπριακής ναυτιλίας».

    Διαβάστε επίσης:

    Έλληνες εφοπλιστές: Αγόρασαν και πούλησαν συνολικά 392 πλοία αξίας 8,5 δισ. δολάρια – Αυξήθηκε ο ελληνόκτητος στόλος κατά 24 πλοία

    Γιώργος Προκοπίου: «Η ναυτιλία ήταν νεκρή και αναστήθηκε»



    ΣΧΟΛΙΑ