• Ναυτιλία

    Στα χέρια της Δικαιοσύνης το μέλλον του Σκαραμαγκά

    Ναυπηγεία Σκαραμαγκά

    Ναυπηγεία Σκαραμαγκά


    Συγκρατημένη αισιοδοξία επικρατεί στο κυβερνητικό στρατόπεδο αναφορικά με την αίτηση υπαγωγής των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά σε καθεστώς ειδικής διαχείρισης, η εκδίκαση της οποίας ξεκινά σήμερα ενώπιον του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών.

    Πηγές που παρακολουθούν στενά την υπόθεση θεωρούν πως δεν πρόκειται να υπάρξει πρόβλημα παρά την αντίθεση του σημερινού ιδιοκτήτη και τονίζουν πως έχει εξασφαλισθεί ήδη η σύμφωνη γνώμη της πλειονότητας των πιστωτών, σε ποσοστό πολύ μεγαλύτερο απ’ αυτό που απαιτεί ο σχετικός νόμος (πρόκειται για τον 4307/2014, γνωστό και ως Νόμος Δένδια).

    Συγκεκριμένα, έχει εξασφαλισθεί περίπου το 68% των πιστωτών έναντι 40% που απαιτεί ο νόμος. Στην αίτηση συμμετέχει η Τράπεζα Πειραιώς, όχι όμως και οι εργαζόμενοι, οι οποίοι αποφάσισαν να απέχουν, τηρώντας μια ουδέτερη στάση.

    Οι ίδιες πηγές υπογραμμίζουν πως ούτε η απόφαση του Διαιτητικού Δικαστηρίου δύναται να σταθεί εμπόδιο, παρότι περιέχει κάποια θετικά στοιχεία για τον σημερινό ιδιοκτήτη.

    Σημειώνουν μάλιστα πως η κυβέρνηση ετοιμάζεται να προσφύγει στην Ελληνική Δικαιοσύνη κατά της απόφασης του Διαιτητικού Δικαστηρίου, τονίζοντας πως έχουν την «κάλυψη» της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία ασκεί πιέσεις να κλείσει το θέμα που σέρνεται εδώ και πολλά χρόνια και να ανακτήσει τις ενισχύσεις.

    Η Επιτροπή, όπως λένε χαρακτηριστικά, πιέζει εδώ και καιρό την κυβέρνηση να μην δεχθεί την απόφαση του Διαιτητικού Δικαστηρίου, υποστηρίζοντας πως το Δίκαιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης που υποχρέωσε την επιχείρηση να επιστρέψει τις παράνομες ενισχύσεις υπερέχει.

    Υπενθυμίζεται πως το 2008 το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο καταδίκασε την Ελλάδα για την χορήγηση παράνομων κρατικών ενισχύσεων στα Ναυπηγεία ύψους 567 εκατ. Ευρώ και απαίτησε την ανάκτησή τους από την επιχείρηση. Μαζί με τις προσαυξήσεις το ποσό αυτό φθάνει σήμερα τα 600 εκατ. ευρώ.

    Σύμφωνα με την κυβέρνηση, μετά την ιδιωτικοποίηση των ναυπηγείων, η ευθύνη για την επιστροφή των ενισχύσεων βαραίνει την ΕΝΑΕ του Ισκαντάρ Σάφα. Ο τελευταίος αρνείται ότι βαρύνεται και για αυτό το λόγο προσέφυγε στη Διαιτησία, απαιτώντας από το ελληνικό Δημόσιο αποζημίωση ύψους 1 δισ. ευρώ για αθέτηση των συμφωνηθέντων.

    Τελευταία ευκαιρία

    Η απόφαση της Δικαιοσύνης θα καθορίσει το μέλλον των πολύπαθων ναυπηγείων, τα οποία υπολειτουργούν εδώ και πάρα πολλά χρόνια.

    Σε περίπτωση έγκρισης της αίτησης, στην επιχείρηση θα μπει ειδικός διαχειριστής που θα αναλάβει να πουλήσει τα ναυπηγεία σε νέο επενδυτή μέσα από ανοιχτό διεθνή διαγωνισμό.

    Με βάση το σχέδιο της κυβέρνησης προβλέπει τον επίσημο διαχωρισμό του αμυντικού και εμπορικού σκέλους των Ναυπηγείων και κατόπιν την ξεχωριστή πώλησή τους, μέσω ανοιχτού διεθνούς διαγωνισμού σε νέους επενδυτές.

    Ενδιαφέρον για την απόκτηση του εμπορικού σκέλους, στο οποίο θα δοθεί προτεραιότητα είχε εκδηλώσει κατά το παρελθόν η κινέζικη Cosco.

    Για την αμυντική δραστηριότητα αναζητείται ειδικό μοντέλο πώλησης σε συνεργασία με την Ευρω. Και αυτό γιατί επενδυτής σε πρέπει να είναι από χώρα μέλος του ΝΑΤΟ, με δεδομένες τις δεσμεύσεις που έχει η χώρα μας ως μέλος της Ευρω-Ατλαντικής Συμμαχίας.

    Η παραπάνω λύση σύμφωνα με πηγές της κυβέρνησης αποτελεί την τελευταία ευκαιρία για τα πολύπαθα ναυπηγεία καθώς σε περίπτωση που η απόφαση του Δικαστηρίου είναι αρνητική, τότε μοιραία θα πτωχεύσουν.

    Το Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών θα πρέπει να εκδώσει την απόφασή του σε περίπου ένα μήνα ενώ υπάρχει το δικαίωμα της έφεσης από τις εμπλεκόμενες πλευρές, εφ’ όσον υπάρχουν νέα στοιχεία.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: SHIPPING FOCUS: Μεγαλώνει ο στόλος της MSC Cruises

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Πώς ο Φωκίων Καραβίας εκτόξευσε τα καθαρά κέρδη εννεαμήνου της Eurobank στα 132 εκ. ευρώ

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: «Θαύμα» 450,3 εκατ. δολαρίων για τον «Salvator Mundi» του Ντα Βίντσι! Η δημοπρασία που θα μείνει στην Ιστορία…



    ΣΧΟΛΙΑ