• Ναυτιλία

    Νέα κίνηση από τη Naftomar – Πού εστιάζει η ναυτιλιακή


    Νέο deal για τη ναυτιλιακή Naftomar Shipping & Trading, συμφερόντων της γνωστής οικογένειας του Λιβάνου, Ζέιν, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες η εταιρεία προχώρησε στην εξαγορά ενός VLGC από την BP.

    Η εταιρεία, που ιδρύθηκε το 1972 στη Βηρυτό, μεταφέρθηκε το 1991 στην Αθήνα και, συγκεκριμένα, στη Βούλα και έχει εξελιχθεί σε έναν ισχυρό «παίχτη» στην αγορά του LPG.

    Όπως αναφέρουν ναυλομεσίτες από τη Νορβηγία, η Naftomar αγόρασε το gas carrier British Courage (χωρητικότητας 83.000-cbm και κατασκευής 2006) από την BP για ένα ποσό μεταξύ 38 και 39 εκατ. δολαρίων.

    Η τιμή αυτή αντικατοπτρίζει με τον καλύτερο τρόπο την «πίεση» που υπάρχει στις τιμές των VLGCs και κυρίως στα πλοία που έχουν ξεπεράσει τη δεκαετία. Η online διαδικτυακή πλατφόρμα ναυτιλιακών δεδομένων VesselsValue κοστολογεί το συγκεκριμένο πλοίο μεταξύ 37 και 40,3 εκατ. δολαρίων.

    Η συγκεκριμένη συμφωνία παρουσιάζεται ως ιδιωτική και, όπως αναφέρει τo tradewinds, λίγοι ήταν οι ενδιαφερόμενοι για την απόκτηση του εν λόγω πλοίου.

    Εφόσον ολοκληρωθεί η εξαγορά του πλοίου, η BP Shipping θα έχει στον στόλο της μονάχα ένα LPG carrier.

    Σημειώνεται πως τον Μάρτιο η BP πούλησε το αδερφό πλοίο του British Courage, το British Councillor (χωρητικότητας 83.000-cbm και κατασκευής 2007), στην ινδική εταιρεία Great Eastern Shipping έναντι 41,5 εκατ. δολαρίων.

    Πάντως για το Councilor δεν ενδιαφέρθηκαν μόνο οι Ινδοί. Λέγεται πως ενδιαφέρον για το πλοίο έδειξαν επίσης εταιρείες όπως η Naftomar, η Oriental Energy, η BW LPG, η Dorian LPG και η Soechi Lines.

    Πριν από 6 χρόνια, η ΒP είχε πουλήσει και το τρίτο αδερφό πλοίο, το British Confidence, στην BW LPG έναντι 55,8 εκατ. δολαρίων.

    Οι ναυλομεσίτες αναμένουν πως η πετρελαϊκή εταιρεία θα πουλήσει και το τελευταίο πλοίο της συγκεκριμένης σειράς, το British Commerce (χωρητικότητας 82.000-cbm και κατασκευής 2006).

    Όσον αφορά τη Naftomar, η αγορά αυτή έρχεται να αντικαταστήσει το Gaz Unity (χωρητικότητας 77.000-cbm και κατασκευής 1982) το οποίο πουλήθηκε για scrap για 9,3 εκατ. δολαρίων.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Ο Γ. Οικονόμου αυξάνει το ποσοστό του στην DryShips χωρίς να αγοράσει ούτε μία νέα μετοχή

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Α. Φράγκου: Ένα ακόμα panamax στον στόλο της Navios Partners

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Α. Πίττας: Ποιος είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος μέτοχος της EuroDry



    ΣΧΟΛΙΑ