• Ναυτιλία

    «Ναυμαχία» στις Δυτικές Κυκλάδες: Λ. Δημητριάδης – Ευγενίδης με το «Άνεμος» και Μ. Ηλιόπουλος με το “Super Star” – Ο ρόλος των δημάρχων, Σίφνου, Μήλου και Σερίφου – Η «καυτή πατάτα» στα χέρια του Πλακιωτάκη

    Λεωνίδας Δημητριάδης – Ευγενίδης - Μάριος Ηλιόπουλος

    Λεωνίδας Δημητριάδης – Ευγενίδης – Μάριος Ηλιόπουλος


    Δύο εφοπλιστές, ο Λεωνίδας Δημητριάδης – Ευγενίδης και ο Μάριος Ηλιόπουλος επιδιώκουν να δρομολογήσουν συμβατικά επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία από τον Πειραιά προς τις Δυτικές Κυκλάδες. Το θέμα θα συζητηθεί σήμερα στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών.

    Την γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων εξυπηρετεί με συμβατικό πλοίο τα τελευταία χρόνια μόνο η ναυτιλιακή εταιρεία Zante Ferries, με το πλοίο “Διονύσιος Σολωμός”.

    Ωστόσο, η εταιρεία του Λεωνίδα Δημητριάδη – Ευγενίδη,  Aegean Sea Lines, έχει καταθέσει εκπρόθεσμη αίτηση – δηλαδή εκτός της διαδικασίας που προβλέπει η ισχύουσα νομοθεσία – για την δρομολόγηση του επιβατηγού οχηματαγωγού πλοίου “ΑΝΕΜΟΣ” από τον Πειραιά για Σέριφο, Σέριφο Σίφνο-Μήλο-Θήρα και ένα δεύτερο δρομολόγιο από Πειραιά, για Σίφνο Θήρα. Το αίτημα αφορά την χρονική περίοδο από την 1 Ιουνίου 2023 έως την 31η Μαΐου 2024.

    Αλλά και η εταιρεία Sea Jet έχει ζητήσει να αποδρομολογήσει το πλοίο Super  Star από την Ραφήνα, που εκτελεί το δρομολόγιο προς Άνδρο, Τήνο, Μύκονο, Πάρο και να το δρομολογήσει από τον Πειραιά, για Σέριφο, Σίφνο, Ιο, Θήρα από 1 Απριλίου 2023 έως 31 Οκτωβρίου 2023.

    Οι εκπρόσωποι της Zante Ferries επιμένουν στην άποψη να μην δρομολογηθεί το “Άνεμος” και επικαλούνται το θεσμικό πλαίσιο που διέπει τις εσωτερικές θαλάσσιες συγκοινωνίες.

    Στο θέμα που έχει προκύψει για τις Δυτικές Κυκλάδες παρενέβησαν οι δήμαρχοι τριών νησιών: της Σίφνου, της Μήλου και της Σερίφου.

    Οι δήμαρχοι των τριών νησιών των Δυτικών Κυκλάδων, επιμένουν στην επιστολή τους, την οποία έστειλαν στον υπουργό Ναυτιλίας, Γιάννη Πλακιωτάκη ότι είναι αναγκαία η έγκριση των δρομολογίων του πλοίου “Anemos” της Aegean Sea Lines συμφερόντων του Λ. Δημητριάδη -Ευγενίδη.

    Αναλυτικότερα, στην επιστολή τους, οι τρεις δήμαρχοι, επισημαίνουν τα εξής:

    «Ενόψει της συνεδρίασης του ΣΑΣ την Παρασκευή 24.02.2023, επανερχόμαστε προκειμένου να θέσουμε υπόψη σας τα παρακάτω θέματα:

    Πρώτον: Την αναγκαιότητα έγκρισης των δρομολογίων του Ε/Γ-Ο/Γ ΑΝΕΜΟΣ που έχουν κατατεθεί από τον Όμιλο Ευγενίδη, έναν Όμιλο με σοβαρή και υπεύθυνη παρουσία στο χώρο, για τους λόγους που ήδη σας έχουν γνωστοποιηθεί και είναι οι εξής:

    -Με τη δρομολόγηση του πλοίου καλύπτεται το κενό που υπάρχει εδώ και χρόνια στη γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων, η οποία εξυπηρετείται με ένα συμβατικό πλοίο, το Ε/Γ-Ο/Γ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ. Θα θέλαμε να επαναλάβουμε ότι, παρόλο που η γραμμή εξυπηρετείται με συνέπεια και υπευθυνότητα από την εταιρεία ZANTE FERRIES-ANMEZ A.E., δεν είναι εφικτό να καλυφθούν επαρκώς οι ανάγκες της (διαπιστωμένη πληρότητα γκαράζ σχεδόν σε κάθε δρομολόγιο, αδυναμία κάλυψης των αυξημένων απαιτήσεων μετακίνησης επιβατών και οχημάτων κατά την καλοκαιρινή περίοδο, αρνητικές συνέπειες ειδικά κατά την τουριστική περίοδο, σε περίπτωση βλάβης του πλοίου, λόγω της αδιάλειπτης λειτουργίας του κ.λπ.).

    Επιπλέον, με τη δρομολόγηση του Ε/Γ-Ο/Γ ΑΝΕΜΟΣ, την ποιότητά του, το μέγεθος και τα δρομολόγια που έχουν κατατεθεί, λύνεται σε απόλυτο βαθμό το παραπάνω πρόβλημα, ενώ παράλληλα τα νησιά αποκτούν καθημερινή σύνδεση με τον Πειραιά σχεδόν καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, αντί των τριών δρομολογίων που εκτελούνται σήμερα. Έτσι ικανοποιείται ένα από τα πάγια αιτήματα των Δήμων και των τοπικών φορέων για αυξημένα δρομολόγια και αντιμετωπίζεται το ζήτημα της ανασφάλειας που διακατέχει τους κατοίκους λόγω της αδυναμίας καθημερινής ακτοπλοϊκής σύνδεσης με τον Πειραιά για θέματα υγείας, τροφοδοσίας, έκτακτες ανάγκες κ.λπ.

    Δεύτερον: Σχετικά με τη μη ανάρτηση στο Σύστημα Κρατήσεων και Έκδοσης Εισιτηρίων των δρομολογίων του μοναδικού συμβατικού πλοίου ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ.

    Τονίζουμε ότι με τη μη έγκαιρη ανάρτηση των δρομολογίων του Ε/Γ-Ο/Γ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ, προκαλούνται τεράστιες αρνητικές επιπτώσεις στην οικονομία των νησιών μας, αφαιρείται από το επιβατηγό κοινό η δυνατότητα επιλογής πλοίου – δρομολογίου, η οποία, όπως είναι φυσικό, συνδέεται και με το κόστος των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων! Κατόπιν των ανωτέρω:

    -Παρακαλούμε να θεωρήσετε ως επιτακτική την ανάγκη άμεσης έγκρισης των αιτηθέντων δρομολογίων για τη δρομολόγηση του Ε/Γ-Ο/Γ ΑΝΕΜΟΣ, ώστε τα δρομολόγιά του -από 01.06.2023 έως 31.05.2024- να διατεθούν άμεσα στην αγορά μέσω των συστημάτων κρατήσεων και να δοθεί η δυνατότητα στους ενδιαφερόμενους επισκέπτες να επιλέξουν τρόπο μετακίνησης και εν συνεχεία να προχωρήσουν στις κρατήσεις καταλυμάτων και γενικά στην οργάνωση του ταξιδιού τους/των διακοπών τους.

    -Για τον ίδιο λόγο, παρακαλούμε να θεωρήσετε ως επιτακτική την ανάγκη άμεσης ανάρτησης των δρομολογίων του Ε/Γ-Ο/Γ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ και να μας κάνετε γνωστούς τους λόγους για τους οποίους το μοναδικό συμβατικό πλοίο που εξυπηρετεί τα νησιά μας αυτή τη στιγμή δεν έχει τη δυνατότητα να αναρτήσει τα δρομολόγιά του, ούτε καν για την περίοδο του Πάσχα!!!

    Θεωρούμε αδιανόητο τη δεδομένη χρονική στιγμή ο επισκέπτης για την περίοδο του καλοκαιριού να μπορεί να εξασφαλίσει τη μετακίνησή του μόνον με ταχύπλοο πλοίο με πολύ υψηλό εισιτήριο, χωρίς εναλλακτική πρόταση, γεγονός που λειτουργεί αποτρεπτικά για την επιλογή των νησιών μας ως τουριστικού προορισμού για μεγάλο αριθμό εν δυνάμει επισκεπτών. Αναμένουμε τις ενέργειές σας για τη διασφάλιση των συμφερόντων των νησιών μας, επισημαίνοντας ότι θεωρούμε όφελος των τοπικών κοινωνιών μας τον υγιή ανταγωνισμό και όχι τη μονοπωλιακή τακτική!».

    Το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών θα συζητήσει σήμερα τις αιτήσεις των δύο εταιρειών, θα ακούσει τις αντιρρήσεις των εκπροσώπων της εταιρείας Zante Ferries, θα μελετήσει τις απόψεις των τριών δημάρχων, αλλά θα εξετάσει και τις δυνατότητες που του παρέχει το ισχύον θεσμικό πλαίσιο και θα εισηγηθεί για το θέμα αυτό τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννη Πλακιωτάκη, ο οποίος θα λάβει και την τελική απόφαση.

    Με άλλα λόγια: Ο Γιάννης Πλακιωτάκης, ή θα ακολουθήσει πιστά το γράμμα του νόμου και θα απορρίψει τις αιτήσεις ή θα το υπερβεί; Το ζητούμενο είναι ότι θα ικανοποιήσει μόνο το αίτημα του Λεωνίδα Δημητριάδη -Ευγενίδη ή και του Μάριου Ηλιόπουλου; Η “καυτή πατάτα” είναι στα χέρια του και όλοι στην Ακτή Μιαούλη περιμένουν πως θα την χειριστεί…

     Διαβάστε επίσης

    Επιχειρηματικό Φόρουμ στο Ε.Β.Ε.Π.: “Επενδύοντας στα Φωτοβολταϊκά”

    Μάριος Ηλιόπουλος: Δεν μπήκαμε στην MIG για να βγάλουμε κέρδος – Όταν έρθει η ώρα θα βάλω την πανοπλία μου – Βολές κατά των τραπεζών



    ΣΧΟΛΙΑ