ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Συνάντηση στο ΝΕΕ για την εξεύρεση χρηματοδοτικών πόρων για την ανανέωση του στόλου της Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων
Ο εγχώριος κλάδος της ναυτιλίας κοντινών αποστάσεων (shortsea) αποτελεί βασικό πυλώνα της ελληνικής οικονομίας και της νησιωτικής συνοχής, αναφέρει το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος και σημειώνει ότι το οικονομικό του αποτύπωμα για το 2023 ανήλθε σε €914 εκατ. στο ΑΕΠ, στηρίζοντας 8,3 χιλιάδες θέσεις πλήρους απασχόλησης, ενώ η συνεισφορά στα δημόσια έσοδα εκτιμάται σε €207 εκατ.
Ωστόσο, ο εγχώριος στόλος αντιμετωπίζει σήμερα σημαντικές προκλήσεις, οι οποίες συνδέονται με τη μείωση του αριθμού των πλοίων, τη γήρανση του στόλου και το αυστηροποιημένο πλαίσιο περιβαλλοντικών απαιτήσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Οι παράγοντες αυτοί καθιστούν επιτακτική την ανάγκη για ένα ολοκληρωμένο σχέδιο ανανέωσης και εκσυγχρονισμού.
Σε αυτό το πλαίσιο, η Ένωση Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων, με τον Πρόεδρό της κ. Χαράλαμπο Σημαντώνης -και μέλος της Διοικούσας Επιτροπής του ΝΕΕ- σε συνεργασία με το Ίδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών, μελέτη «Shortsea Ναυτιλία: Τάσεις, προκλήσεις και επίδραση στην ελληνική οικονομία».
Σύμφωνα με τη μελέτη, ο υψηλός μέσος όρος ηλικίας και η παρωχημένη οργανική σύνθεση του στόλου δεν επιτρέπει την υιοθέτηση σύγχρονων τεχνολογικών λύσεων και περιορίζει τη συμμόρφωση με νέες περιβαλλοντικές απαιτήσεις, καθιστώντας ακόμη πιο επιτακτική την ανάγκη ανανέωσης.
Επιπλέον, το συνολικό κόστος συμμόρφωσης του κλάδου με τις «πράσινες» πολιτικές της Ε.Ε. εκτιμάται ότι θα φτάσει τα €225 εκατ. έως το 2030, επιβαρύνοντας σημαντικά τη λειτουργία και την ανταγωνιστικότητα της εγχώριας shortsea ναυτιλίας.
Διαβάστε επίσης
Propeller Club: Παρουσία της Κίμπερλι Γκίλφοϊλ απονεμήθηκαν τα βραβεία AMVER
H Stealthgas (Χάρης Βαφειάς): Το Eco Wizard έφυγε από τη Ρωσία και κατέπλευσε στη Λετονία
ΕΛΣΤΑΤ: Μειωμένη κατά 3,9% η διακίνηση εμπορευμάτων στα ελληνικά λιμάνια το β’ τρίμηνο