• Ναυτιλία

    Ν. Τσάκος: Το deal που έμεινε στα χαρτιά και οι αμφιβολίες για τα scrubbers

    Τσάκος

    Νίκος Τσάκος


    Η αβεβαιότητα για το χρονικό σημείο της ανάκαμψης της αγοράς των τάνκερ ανάγκασε τη ναυτιλιακή Tsakos Energy Navigation (TEN) να υπαναχωρήσει από τα σχέδιά της για μία σημαντική εξαγορά μεταχειρισμένων πλοίων, όπως αποκάλυψε ο οικονομικός διευθυντής της εταιρείας, Paul Durham, σε συνέδριο του Capital Link στο Λονδίνο.

    Αν και δεν αποκάλυψε ποια ήταν αυτά τα πλοία ή πότε ακριβώς θα έκλεινε η εν λόγω συμφωνία, ο Durham ανέφερε πως επρόκειτο για έναν “αρκετά μεγάλο” στόλο που είχε βολιδοσκοπήσει η εταιρεία στο πρώτο εξάμηνο του έτους, και μάλιστα είχε εξασφαλίσει από τράπεζες για τη χρηματοδότηση της εξαγοράς. Όμως η TEN εκτίμησε εκ νέου την κατάσταση, συνυπολογίζοντας την αβεβαιότητα στην αγορά, που “δεν έχουμε ιδέα” πότε θα σταματήσει.

    “Για πόσο ακόμα θα βλέπουμε αυτές τις ιστορικά χαμηλές τιμές; Έπρεπε να αναρωτηθούμε ποια είναι η προτεραιότητά μας: η ρευστότητα ή η ανάπτυξη του στόλου μας;”, σημείωσε.

    Τελικά, η εταιρεία αποφάσισε να μην προχωρήσει στην απόκτηση των πλοίων, εκτιμώντας ότι ήταν μία κίνηση που θα μπορούσε να πραγματοποιήσει στην παρούσα φάση, όμως είναι πολύ ριψοκίνδυνη, όπως εξήγησε ο Durham.

    Ο ίδιος ανέφερε πως η TEN είναι απρόθυμη να επενδύσει σε συστήματα καθαρισμού καυσίμων (scrubbers), δεδομένων των αμφιβολιών για το κατά πόσον η τεχνολογία αυτή είναι ώριμη, αλλά και για ενδεχόμενα νομοθετικά ζητήματα στο μέλλον.

    “Αυτό που πραγματικά φοβόμαστε είναι ότι, αν αποφασίζαμε να βάλουμε scrubbers στα πλοία μας, υπάρχει κίνδυνος συγκεκριμένες χώρες να αποφασίσουν ότι δε θέλουν να πετάς το θείο σου στα ύδατά τους, ή τα μολυσμένα λύματα;”, πρόσθεσε, σύμφωνα με το TradeWinds, και εξήγησε: “Αυτό που πραγματικά μας τρομάζει είναι ότι υπάρχει κίνδυνος να πληρώσουμε 4 ή 5 εκατομμύρια δολάρια για να βάλουμε ένα scrubber σε ένα VLCC και να ανακαλύψουμε μετά από τέσσερις ή πέντε μήνες ότι δεν μπορούμε να το κάνουμε αυτό”.

    Ακόμα κι αν αποδειχθεί ότι το θείο δεν είναι επιβλαβές για το περιβάλλον, η ιδέα ότι οι εφοπλιστές πετούν ένα χημικό στη θάλασσα, ακόμα και αν τα ψάρια ευδοκιμούν σε αυτό, φαίνεται αηδιαστική. Κάποιος πολιτικός κάποια στιγμή θα φτιάξει το όνομά του φέρνοντας μία νομοθεσία που θα απαγορεύει αυτά τα scrubbers”, σχολίασε με νόημα.

    Νίκος Τσάκος ΤΕΝ
    Νίκος Τσάκος, εφοπλιστής Tsakos Energy Navigation Ltd. (TEN)

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Ανατροπή! Σε ποια ναυτιλιακή κατέληξαν τα έξι νεότευκτα της χρεοκοπημένης Toisa

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: ΑΝΕΚ: Ζημιές 9,1 εκατ. ευρώ έναντι κερδών στο εξάμηνο

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γ. Κούστας: Η Danaos έτοιμη να αξιοποιήσει τις νέες ευκαιρίες



    ΣΧΟΛΙΑ