• Ναυτιλία

    Ν. Μουνδρέας: Αιφνιδιάζει την αγορά προχωρώντας στην παραγγελία τάνκερ

    Μουνδρέας

    Ο Νίκος Μουνδρέας με τα παιδιά του Γιώργο και Ναταλία


    Λίγο πριν εκπνεύσει το 2018, η ναυτιλιακή NGM Energy, συμφερόντων της οικογένειας Μουνδρέα, αποφάσισε, σύμφωνα με πληροφορίες, να προχωρήσει στην παραγγελία νεότευκτου τάνκερ, για πρώτη φορά μετά από το 2007.

    Η εταιρεία του Νικόλα Μουνδρέα, έχει υπογράψει συμφωνία για ένα νέο πλοίο με option για ένα δεύτερο, τύπου suezmax, στο κινεζικό ναυπηγείο New Times Shipbuilding. Η παράδοση του πλοίου μεταφοράς αργού πετρελαίου, χωρητικότητας 156,000-dwt, αναμένεται στο τέλος του 2020.

    Αν και δεν έχει γίνει γνωστό το κόστος της παραγγελίας, γνώστες της ναυπηγικής βιομηχανίας υποστηρίζουν ότι τα ιδιωτικά ναυπηγεία, όπως το New Times, ζητούν περίπου 56 εκατ. δολάρια για την κατασκευή suezmax, χωρίς scrubbers. Ωστόσο, στη συγκεκριμένη περίπτωση η συμφωνία εκτιμάται ότι είναι διαφορετική.

    Το πλοίο θα πληροί τα νέα πρότυπα εκπομπών του ΙΜΟ Tier III, ενώ η συμφωνία αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο τοποθέτησης και scrubbers, αν η ναυτιλιακή το επιθυμεί.

    Παράγοντες της ναυτιλιακής αγοράς επισημαίνουν ότι η νέα παραγγελία της NGM Energy εντάσσεται στο πλαίσιο των ενεργειών που πραγματοποιεί η εταιρεία για την αναδιάρθρωση του στόλου της.

    Σημειώνεται ότι στις αγοραπωλησίες μεταχειρισμένων πλοίων η γνωστή εφοπλιστική οικογένεια υπήρξε αρκετά δραστήρια τα τελευταία χρόνια. Σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue, έχει ξοδέψει μέσα σε έξι χρόνια 500 εκατ. δολάρια για την απόκτηση 28 δεξαμενόπλοιων, ενώ την ίδια περίοδο έχει πουλήσει 10 πλοία, κυρίως για διάλυση.

    Οι τελευταίες κινήσεις

    Φέτος το όνομα της εταιρείας έχει συνδεθεί με αρκετές κινήσεις στη second hand αγορά,  ωστόσο, λίγες από αυτές έχουν επιβεβαιωθεί.

    Σύμφωνα με το εβδομαδιαίο report της Allied Shipbroking, προχώρησε πρόσφατα στην πώληση του χωρητικότητας 309,371 dwt πλοίο VLCC, Alter Ego I, κατασκευής 2001, στην τιμή των 23 εκατ. δολ. Η ναυτιλιακή αναζητούσε αγοραστή για το συγκεκριμένο τάνκερ από το Φεβρουάριο 2018, αναφέρουν πληροφορίες.

    Επίσης, τον Σεπτέμβριο, η NGM Energy πούλησε προς διάλυση το παλαιότερο VLCC της, το Ataka (χωρητικότητας 281.000 dwt, κατασκευής 1998), έναντι σχεδόν 17 εκατομμυρίων δολαρίων, ενώ πούλησε για scrap και το xωρητικότητας 105,200-dwt aframax Lion M, κατασκευής 1997.

    Όσον αφορά στις αγορές, πληροφορίες αναφέρουν ότι στις αρχές Νοεμβρίου απέκτησε το VLCC DS Vida (χωρητικότητας 299.000 dwt, κατασκευής 2003) έναντι 22,8 εκατομμυρίων δολαρίων από την Dr Peters. Ωστόσο, επισήμως πάντως το deal δεν έχει επιβεβαιωθεί από καμία από τις δύο πλευρές.  

    ναυτιλία

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Π. Κασιδόκωστας-Λάτσης: Tα νέα σχέδια της Latsco για την αγορά LNG

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  Δ. Διαμαντίδης: Η ηχηρή κίνηση της Delta Tankers που τη βάζει για τα καλά στον χάρτη των VLCCs

    MH ΧΑΣΕΤΕ: Κ. Κωνσταντακόπουλος: Πέντε containerships για το στόλο της Costamare

     

     



    ΣΧΟΛΙΑ