ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ο χαμός στο ΜΜ, το limit up της Βρεττού, η ανηφόρα του Εξάρχου και τα 1,8 b, το ράλι της Intracom, τα 4 deals, το ρεκόρ της ΓΕΚ, ο Μυλωνάς και η Τειρεσίας, η νέα εταιρεία του εφοπλιστή και 4 πολιτικά quiz
Συμφωνίες, που θα αλλάξουν σταδιακά την εικόνα της μαρίνας Αλίμου, έχει στον «χαρτοφύλακά» της η Άκτωρ Παραχωρήσεις, η οποία αναλαμβάνει σήμερα το «πηδάλιο» στην μεγαλύτερη μαρίνας της χώρας.
Σύμφωνα με πληροφορίες του mononews, η νέα διοίκηση, στην οποία παραχωρήθηκε η μαρίνα για 40 χρόνια έναντι τιμήματος 57,5 εκατ. ευρώ (σε όρους καθαρής παρούσας αξίας), φρόντισε από νωρίς να συνδυάσει την τα σχέδιά της με έργα υποδομές που θα αλλάξουν το πρόσωπο της μαρίνας, με συμφωνίες με μεγάλες εταιρείες εμπορικών – επαγγελματικών σκαφών αναψυχής, αλλά και μεγάλων ιδιωτικών σκαφών που θα ελλιμενίζονται εκεί σε μόνιμη βάση.
Οι πληροφορίες αναφέρουν μάλιστα ότι οι τιμές ελλιμενισμού και υπηρεσιών έχουν ήδη κλείσει, σε επίπεδα που συμφέρουν και τις δύο πλευρές.
Αλλά και για τα ζητήματα των επαγγελματικών σκαφών χωρίς πλήρωμα που ελλιμενίζονται εκεί, και με τα οποία δεν έχει βρεθεί ακόμα σημείο επαφής, για τα πρώτα χρόνια, τόσο τα τιμολόγια όσο και οι θέσεις ελλιμενισμού είναι εξασφαλισμένες.
Η συμφωνία με το ΤΑΙΠΕΔ
Η συνολική αξία της συμφωνίας με το ΤΑΙΠΕΔ υπερβαίνει τα 177 εκατ. ευρώ και περιλαμβάνει το εφάπαξ καταβλητέο ποσό κατά την έναρξη της παραχώρησης, την ετήσια αμοιβή παραχώρησης και ποσοστό επί των ετήσιων ακαθάριστων εσόδων της μαρίνας.
Η μαρίνα Αλίμου είναι μία από τις σημαντικότερες στην Ελλάδα και μια από τις μεγαλύτερες μαρίνες στην Ανατολική Μεσόγειο. Η χερσαία ζώνη της έχει επιφάνεια περίπου 210.000 τ.μ., ενώ η θαλάσσια ζώνη της είναι επιφάνειας περίπου 428.000 τ.μ.
Η μαρίνα Αλίμου προσφέρει σήμερα περίπου 1.100 θέσεις ελλιμενισμού για σκάφη αναψυχής διαφόρων μεγεθών και εξυπηρετεί σε μεγάλο βαθμό τις ανάγκες ελλιμενισμού της αγοράς ναύλωσης σκαφών αναψυχής της Αθήνας. Η εταιρεία «Ακτωρ Παραχωρήσεις Α.Ε.» θα υλοποιήσει εντός της επόμενης πενταετίας επενδύσεις τη τάξης των 50 εκατ. ευρώ, μέσω των οποίων η μαρίνα Αλίμου θα εκσυγχρονισθεί και θα μετατραπεί σε έναν κορυφαίου επιπέδου τουριστικό λιμένα.
Τα έργα ανάπτυξης, πέραν της ριζικής αναβάθμισης των υφιστάμενων λιμενικών υποδομών και της δραστηριότητας απόθεσης/συντήρησης σκαφών, θα αφορούν, επιπλέον, στην αναγέννηση της χερσαίας ζώνης της μαρίνας, μέσω της δόμησης 18.500 τ.μ. κτιριακών εγκαταστάσεων και τη διαμόρφωση ενός περιβάλλοντος χώρου υψηλής αισθητικής.
Στόχος είναι η δημιουργία ενός πόλου τουρισμού και αναψυχής που θα περιλαμβάνει ζώνες πρασίνου και περιπάτου, χώρους αναψυχής και εστίασης, καταστήματα, ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις, γραφεία, παιδότοπο, χώρους υπαίθριων εκδηλώσεων κλπ. Με την προβλεπόμενη αναβάθμισή της μαρίνας Αλίμου αναμένεται να αναπτυχθεί περαιτέρω η συγκεκριμένη περιοχή του παραλιακού μετώπου της Αττικής, συνεισφέροντας στην ανάδειξη της Αθηναϊκής Ριβιέρας από το Φάληρο μέχρι το Ελληνικό.
Τι λέει ο ανάδοχος
Με γρήγορους ρυθμούς θα τρέξει η Εταιρεία Ανάπτυξης Νέας Μαρίνας Αλίμου τα έργα που έχει να κάνει, ώστε η εικόνα της μαρίνας να έχει αλλάξει ριζικά στο ¨λυκαυγές» του 2025.
Η νέα εικόνα της Μαρίνας Αλόμου, συνδυαστικά με την υφιστάμενη Μαρίνα Φλοίσβου, την μαρίνα Βουλιαγμένης που και αυτή «ανακαινίζεται» για να εξυπηρετεί και τους VIP πελάτες του Αστέρα Βουλιαγμένης, όπως και με τα έργα που θα γίνουν στο Ελληνικό, θα αλλάξουν το «προφίλ» του ελληνικού θαλάσσιου τουρισμού, προσελκύοντας επιβάτες με πολύ μεγάλη οικονομική άνεση. Γεγονός που θα έχει άμεσο θετικό αντίκτυπο και την οικονομία της πρωτεύουσας.
Η σημερινή εικόνα της μαρίνας, περιγράφεται από μια λέξη «εγκατάλειψη». Η κατάσταση αυτή όμως σύμφωνα με τον επικεφαλή της Εταιρείας Ανάπτυξης Νέας Μαρίνας Αλίμου είναι ο Γιάννης Μωραϊτη, διευθύνοντα σύμβουλο της Reds, θα αλλάξει σταδιακά. Καταρχήν θα μειωθούν από 1.200 οι θέσεις ελλιμενισμού σε 900 ώστε να μπορούν να φιλοξενήσουν περισσότερα σκάφη άνω των 20 μέτρων. Θα αναπτυχθούν επίσης χώροι εστίασης, εμπορικές χρήσεις και χώροι αναψυχής, όπως και ξενοδοχειακές υποδομές.
Η Εταιρεία σύμφωνα με το επίσημο χρονοδιάγραμμα , εντός 28 μηνών θα ολοκληρώσει την αδειοδότηση των έργων που θα γίνουν (κατάθεση μελετών 2ου σταδίου χωροθέτησης και οικοδομική άδεια).
Αμέσως μετά θα ξεκινήσει η κατασκευαστική περίοδος των 20 μηνών, προκειμένου να είναι έτοιμη να φιλοξενήσει σκάφη αναψυχής και επισκέπτες.
Σύμφωνα με το σχέδιο ανάπτυξης της Μαρίνας στη δυτική πλευρά της Μαρίνας θα κατασκευαστεί ένα σύγχρονων προδιαγραφών ξενοδοχείο, υπάρχει μέριμνα για τη διαχείμανση των σκαφών, ενώ κοντά στην είσοδο θα δημιουργηθεί το κέντρο διοίκησης.
Κατά μήκος της Λ. Ποσειδώνος θα δημιουργηθούν χώροι γραφείων, καταστημάτων και χώροι αναψυχής, ενώ θα συνεχίσει να λειτουργεί το κολυμβητήριο, και στην ανατολική πλευρά δίπλα από το παράκτιο πάρκο Αλίμου, θα λειτουργήσει ο Ναυτικός Όμιλος.
Διαβάστε ακόμη:
«Κόκκινο» από το ΤΑΙΠΕΔ στη Cosco για το 16% των μετοχών
Ρότα για νέο διαγωνισμό στον Σκαραμαγκά – Ποιες είναι οι παγίδες για τη ναυπηγική βιομηχανία
Ναυπηγεία Σκαραμαγκά: Άγονος ο διαγωνισμός – Ομόφωνη αρνητική απόφαση στη ΓΣ
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση