• Ναυτιλία

    Μαρινάκης: Αγόρασε 3+1 πλοία έναντι 597,5 εκατ. δολαρίων και πούλησε 2 πλοία

    Μαρινάκης

    Βαγγέλης Μαρινάκης, εφοπλιστής


    Την απόκτηση ενός πλοίου μεταφορικής ικανότητας 174.000 cbm τελευταίας γενιάς X-DF LNG carrier και τριών υβριδικών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 13.278 TEU τελευταίας γενιάς, όλα με μακροπρόθεσμες ναυλώσεις, ανακοίνωσε η Capital Product Partners L.P, συμφερόντων Βαγγέλη Μαρινάκη.

    Η τιμή αγοράς ανέρχεται σε 597,5 εκατομμυρίων δολάρια.

    Επίσης η εταιρεία πούλησε δύο πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χωρητικότητας 8.266 TEU. Πρόκειται για τα πλοία M/V Archimedes και M/V Agamemnon, έναντι συνολικού τιμήματος 130 εκατομμυρίων δολαρίων.

    Το LNG/C, που θα ονομάζεται «Asterix I», βρίσκεται υπό κατασκευή στην Hyundai Heavy Industries Co. Ltd., στη Νότια Κορέα, και αναμένεται να παραδοθεί τον Ιανουάριο του 2023.

    Το LNG/C Asterix I συνοδεύεται από μακροπρόθεσμη χρονοναύλωση με την Hartree Partners Power & Gas Company (UK) Limited («Hartree») για σταθερή περίοδο 5 ετών, η οποία, μαζί με την προαιρετική περίοδο, λήγει το 2031.

    Τα τρία αδελφά οικολογικά πλοία εμπορευματοκιβωτίων χωρητικότητας 13.278 TEU, που θα ονομάζονται «Manzanillo Express», «Itajai Express» και «Buenaventura Express», βρίσκονται υπό κατασκευή στην Hyundai Samho Industries Co. Ltd., στη Νότια Κορέα, και έχουν προγραμματιστεί να παραδοθούν τον Οκτώβριο του 2022, τον Ιανουάριο του 2023 και τον Μάιο του 2023, με την αντίστοιχη παράδοσή τους από το ναυπηγείο.

    Τα πλοία έχουν εξασφαλίσει μακροπρόθεσμες ναυλώσεις με τη Hapag Lloyd Aktiengesellschaft για σταθερή περίοδο 10 ετών, η οποία, μαζί με τις προαιρετικές περιόδους, λήγει μεταξύ Οκτωβρίου 2038 και Μαΐου 2039.

    Το συνολικό τίμημα για τα τέσσερα πλοία ανέρχεται σε 597,5 εκατομμύρια δολάρια και αναμένεται να χρηματοδοτηθεί με περίπου 122,0 εκατομμύρια δολάρια μετρητά, 468,0 εκατομμύρια δολάρια με πίστωση και 7,5 εκατομμύρια δολάρια σε κοινές μετοχές CPLP.

    Αυτές οι εξαγορές αναμένεται να αποφέρουν περίπου 73,4 εκατομμύρια δολάρια ετήσιων ακαθάριστων εσόδων κατά τη διάρκεια της σταθερής περιόδου των ναυλώσεων. Τα πλοία θα πληρωθούν κατά την παράδοση κάθε πλοίου.

    Η έκδοση κοινών μετοχών θα γίνει με την παράδοση του πρώτου σκάφους, του M/V Manzanillo Express.

    Πώληση δύο πλοίων εμπορευματοκιβωτίων 8.266 TEU

    Στις 30 Μαΐου η εταιρεία σύναψε μνημόνιο συμφωνίας για την πώληση του M/V Archimedes (108.892 dwt / 8.266 TEU, μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κατασκευής 2006, της Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co., Ltd., Νότια Κορέα) και του M. /V Agamemnon (108.892 dwt / 8.266 TEU, μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κατασκευής 2007, Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co., Ltd., Νότια Κορέα) σε μη συνδεδεμένο τρίτο μέρος για συνολικό τίμημα 130 εκατομμυρίων δολαρίων.

    Η παράδοση των δύο πλοίων στον αγοραστή τους αναμένεται το τρίτο τρίμηνο του 2022.

    Η εκτιμώμενη λογιστική αξία του M/V Archimedes και του M/V Agamemnon στις 30 Μαΐου 2022 ήταν περίπου 38,7 εκατομμύρια δολάρια και 41,8 εκατομμύρια δολάρια αντίστοιχα, με αποτέλεσμα το αναμενόμενο κέρδος ανέρχεται περίπου 49,5 εκατομμυρίων δολαρίων.

    Η εταιρεία αναμένει να δημιουργήσει ακαθάριστα έσοδα σε μετρητά από την πώληση, μετά την εξόφληση του ανεξόφλητου χρέους, περίπου 99,5 εκατομμυρίων δολαρίων.

    Ο Γεράσιμος Καλογηράτος, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, σχολίασε:

    «Είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε σήμερα δύο σημαντικές συναλλαγές. Η πώληση των δύο παλαιότερων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων επιτρέπει στην εταιρεία να επωφεληθεί από την ιστορικά υψηλή αγορά εμπορευματοκιβωτίων και είναι σύμφωνη με τη στρατηγική μας για πώληση παλαιότερων πλοίων.

    Ταυτόχρονα, αντικαθιστούμε πλοία, δεκαέξι και δεκαπέντε ετών, και τα δύο έχουν λιγότερο από δύο χρόνια ναύλωσης και αναδιαρθρώνουμε το μετοχικό κεφάλαιο που απελευθερώθηκε από την πώληση σε τέσσερα ολοκαίνουργια, τελευταίας γενιάς LNG και εμπορευματοκιβώτια με ναυλώσεις για ελάχιστη διάρκεια 8,8 ετών και 580,7 εκατομμύρια δολάρια συμβατικών εσόδων. Σε πλήρη παράδοση, αυτές οι συναλλαγές θα μειώσουν τη μέση ηλικία του στόλου μας κατά περίπου 2,9 χρόνια».

    Διαβάστε επίσης:

    Η Νότιγχαμ, ο «γουρλής» Μιλτιάδης και οι επενδύσεις του Μαρινάκη στην Premier League

    67 Έλληνες εφοπλιστές που έχουν απο 20 πλοία και άνω, διαθέτουν αθροιστικά 3.464 πλοία με χωρητικότητα 316,3 εκατ. dwt!

    Βαγγέλης Μαρινάκης: «Η απεξάρτηση από το ρωσικό πετρέλαιο δεν μπορεί να γίνει σε μία νύχτα»



    ΣΧΟΛΙΑ