Μαρία Αγγελικούση, Φίλιππος και Αντώνης Λαιμός
Σημαντικές συμφωνίες χρονοναύλωσης για μεγάλα τάνκερ VLCC των στόλων τους έκλεισαν πρόσφατα ισχυρές ναυτιλιακές, μεταξύ των οποίων και ελληνικές, σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές.
Όπως αναφέρει το tradewinds, υπήρξαν επτά τέτοιες συμφωνίες κατά τις τελευταίες δύο εβδομάδες, καθώς τόσο οι μακροχρόνιες ναυλώσεις όσο και η spot αγορά στη συγκεκριμένη κατηγορία πλοίων δείχνουν σημάδια βελτίωσης.
Ξεχωρίζει η συμφωνία της ναυτιλιακής Maran Tanker Management της Μαρίας Αγγελικούση με την πετρελαϊκή εταιρεία Marathon, για την ναύλωση του χωρητικότητας 319,398-dwt τάνκερ Maran Apollo (κατασκευής 2016).
Η Marathon, με έδρα το Τέξας, ναύλωσε το οικολογικού σχεδιασμού πλοίο της ελληνικής εταιρείας για τρία χρόνια, έναντι 55.000 δολαρίων ημερησίως.
Αυξημένη δραστηριότητα εμφανίζει η Sinokor. Στα τέλη Ιουλίου η εταιρεία ναύλωσε το χωρητικότητας 306,033-dwt Kashimasan (κατασκευής 2007) για ένα χρόνο έναντι 40.000 δολαρίων ημερησίως.
Στη συνέχεια έκλεισε το χωρητικότητας 320,596 dwt Dijilah (κατασκευής 2019) της ναυτιλιακής VS Tankers για τρία χρόνια, με ημερήσια ναύλα 53.500 δολάρια.
Σύμφωνα με το tradewinds, η Sinokor ναύλωσε και το VLCC Papalemos της ναυτιλιακής Enesel, των Φίλιππου και Αντώνη Λαιμού για 12 μήνες, έναντι 55.000 δολαρίων ημερησίως. Το οικολογικού τύπου τάνκερ είναι εξοπλισμένο με scrubber.
Σημειώνεται ότι οι χρονοναυλώσεις VLCC που είχαν συναφθεί μέχρι στιγμής φέτος ήταν ελάχιστες, με μόλις εννέα να έχουν καταγραφεί στις αρχές Ιουλίου, αναφέρει το δημοσίευμα.
Οι επτά που έκλεισαν πρόσφατα αυξάνουν τον αριθμό τους σε 16 για το τρέχον έτος έναντι μόλις 12 το 2023. Τα στοιχεία της Clarksons δείχνουν ότι το 2022 έκλεισαν 22 τέτοιες συμφωνίες και το 2021 σημειώθηκαν 23 συμφωνίες χρονοναύλωσης μεγάλων τάνκερ.
Διαβάστε επίσης:
H Seacon Shipping πούλησε πλοίο με κέρδος 9 εκατ. δολάρια
Μινωικές Γραμμές: Επιστροφή στην κερδοφορία – Δύναμη της η Κρήτη και οι γραμμές της Αδριατικής