Ναυτιλία

Λ. Κολλάκης: Γιατί η Jinhui Shipping ακύρωσε συμφωνία εξαγοράς πλοίου της Chartworld

  • Εριέττα Κομνηνού
Λου Κολλάκης

Λου Κολλάκης, εφοπλιστής Chartworld Shipping Corporation


Η κινέζικη ναυτιλιακή Jinhui Shipping and Transportation προχώρησε στην ακύρωση προηγούμενης συμφωνίας που είχε συνάψει με την Chartworld Shipping, συμφερόντων του εφοπλιστή Λου Κολλάκη, για την εξαγορά φορτηγού πλοίου τύπου supramax.

Τον περασμένο Απρίλιο, η εισηγμένη στην αγορά του Όσλο Jinhui συμφώνησε την εξαγορά δύο πλοίων της ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακής. Πρόκειται για τα πλοία Aifanourios (χωρητικότητας 50.220 dwt, κατασκευής 2002) και Aigeorgis (χωρητικότητας 50.354 dwt, κατασκευής 2001), τα οποία πουλήθηκαν έναντι 6,25 εκατ. και 5,75 εκατ. δολαρίων αντίστοιχα.

Ωστόσο, η εξαγορά του πρώτου πλοίου δεν θα πραγματοποιηθεί επειδή υπήρξε καθυστέρη στην παράδοση του από την ιδιοκτήτρια εταιρεία.

Το Aigeorgis παραδόθηκε στη Jinhui και το πλοίο Aifanourios, με βάση τη συμφωνία, επρόκειτο να παραδοθεί το διάστημα από τις 2 έως τις 31 Μαΐου. 

«Δεδομένου ότι μία από τις ρήτρες σχετικά με την έγκαιρη παράδοση δεν μπορεί να εκπληρωθεί από τον πωλητή, η εξαγορά… τερματίστηκε», δήλωσε η Jinhui.

Παράλληλα, το αρχικό ποσό των 625.000 δολαρίων που κατατέθηκε ως εγγύηση επιστράφηκε στην κινέζικη εταιρεία.

Η Jinhui επισήμανε σε ανακοίνωση της ότι η ακύρωση της εξαγοράς δεν θα έχει ουσιώδεις αρνητικές επιπτώσεις στην οικονομική κατάσταση και τις λειτουργίες του ομίλου, ο οποίος ελέγχει 19 οίκους, συμπεριλαμβανομένων δύο post-panamaxes και δεκαεπτά supramax.

Σημειώνεται ότι επρόκειτο για την πρώτη εξαγορά που πραγματοποίησε η Jinhui από τον Σεπτέμβριο του 2013, σύμφωνα με τα στοιχεία του VesselsValue.com.

Με βάση την VesselsValue, ο στόλος της Chartworld αποτελείται από 68 πλοία (24 containerships, 11 τάνκερ, 18 πλοία ξηρού φορτίου και 15 reefers). 

 

 


ΣΧΟΛΙΑ