• Ναυτιλία

    Κούρσα ανόδου καταγράφει η μετοχή της Τsakos Energy Navigation

    • Λάμπρος Καραγεώργος

    Νίκος Τσάκος, εφοπλιστής


    Κέρδη 140,22% καταγράφει η μετοχή της Tsakos Energy Navigation (TEN) από τα χαμηλά έτους που «έπιασε» στις 20 Μαρτίου.

    Η μετοχή τότε ήταν αξίας μόλις 1,74 δολ και μέσα σε ένα μήνα, χθες Τετάρτη 28 Απριλίου, έκλεισε στα 4,18 δολ λίγο χαμηλότερα από το υψηλό έτους που είναι τα 4,56 δολ. Την επίδοση αυτή κατέγραψε η μετοχή της ΤΕΝ την πρώτη ημέρα 2020.

    Από τις αρχές του έτους οι μετοχές σχεδόν όλων των ναυτιλιακών εταιρειών κατέγραφαν πτωτικές τάσεις μαζί και οι μετοχές αυτών που διαχειρίζονται δεξαμενόπλοια, όπως είναι η ΤΕΝ.

    Ωστόσο από τα μέσα Μαρτίου, μετά την συνειδητοποίηση εκ μέρους των επενδυτών ότι λόγω του πολέμου τιμών στο αργό πετρέλαιο κάτι έχει αλλάξει για τους ναύλους των δεξαμενοπλοίων και συνεπώς για τα έσοδα των πλοιοκτητριών εταιρειών πολλοί έστρεψαν το ενδιαφέρον τους στις μετοχές των εταιρειών που ελέγχουν στόλους δεξαμενοπλοίων.

    Οι μετοχές όλων σχεδόν των ναυτιλιακών εταιρειών με πετρελαιοφόρα ακολούθησαν τον τελευταίο μήνα ανοδική ρότα.

    Σημειώνεται ότι τα ημερήσια έσοδα στην spot αγορά όλων των τύπων των δεξαμενοπλοίων ανέβηκαν μέσα σε μια εβδομάδα από 6%-207% σύμφωνα με το σχετικό δελτίο της Intermodal και βέβαια κυμαίνονται πολύ πάνω από τους αντίστοιχους μέσους όρους του 2019 και 2018.

    Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι ο ημερήσιος ναυλος στην spot αγορά για ένα VLCC μπορεί να κυμαίνεται στα 180.000 δολ όταν μία εβδομάδα πριν ήταν 170.000 δολ ενώ πέρυσι ο μέσος όρος ήταν μόλις 45.500 δολ και το 2018 στα 20.265 δολ.

    Η αυξημένη ζήτηση για αξιοποίηση των δεξαμενοπλοίων ως πλωτών αποθηκών αργού πετρελαίου έχει εκτινάξει τους ναύλους στα ύψη όχι μόνο για τα πολυ μεγάλα δεξαμενόπλοια (VLCC) αλλά και τα μικρότερου μεγέθους, αφού λόγω έλλειψης VLCC χρησιμοποιούνται και αυτά ως πλωτές αποθήκες.

    Στα suezmax οι ναύλοι μέσα σε μια εβδομάδα αυξήθηκαν από 35%-42% ανάλογα την διαδρομή και βρίσκονται τώρα μεταξύ 90.000 δολ και 105.000 δολ ενώ στην μικρότερη κατηγορία στα aframax η άνοδος των ναύλων ήταν από 67%-και 207% ανάλογα τη διαδρομή.

    Να σημειωθεί ότι σημαντική άνοδο καταγράφηκε και στους ναύλους των product tankers (δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων αργού όπως βενζίνες) όπου οι ναύλοι κυμαίνονταν την προηγούμενη εβδομάδα από 74.000 δολ μέχρι και 165.000 δολ την ημέρα.

    Η ΤΕΝ ελέγχει ένα στόλο από 69 πλοία εκ των οποίων τρία (ένα suezmax tankers και ένα LNG carrier) είναι υπό ναυπήγηση. Από τα 66 εν λειτουργία πλοία 48 εξ αυτών μεταφέρουν αργό και 15 προϊόντα αργού ενώ τρία ακόμη είναι shuttle tankers και τρία LNG carriers.



    ΣΧΟΛΙΑ