• Ναυτιλία

    Κωνσταντίνος Γαλανάκης: Η Elvictor ανοίγει πανιά για το κύριο ταμπλό του Nasdaq με μια πρωτότυπη ιδέα

    Κωνσταντίνος Γαλανάκης


    Στο κύριο «ταμπλό» του χρηματιστηρίου της Νέας Υόρκης NASDAQ στοχεύει η Elvictor Group, της οικογένειας Γαλανάκη, η οποία αποτελεί την πρώτη παγκοσμίως εταιρεία crew management που εισήλθε στην παράλληλη αγορά (στο OTC Markets των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής).

    Μπορεί η περίοδος που διανύουμε να μην είναι η καλύτερη δυνατή για νέες δημόσιες εγγραφές παραδοσιακών ναυτιλιακών εταιρειών στην χρηματιστηριακή αγορά της Νέας Υόρκης, αλλά η ελληνική εταιρεία διαχείρισης πληρωμάτων πλοίων προτείνει ένα διαφορετικό σχέδιο. Και η διαφορετικότητα είναι αυτό που επιζητούν σήμερα οι επενδυτές. Ένα σχέδιο που προβλέπει αλληλεπίδραση μεταξύ της Elvictor και ναυτιλιακών εταιρειών και επενδύσεις στην τεχνητή νοημοσύνη, που θα λύσουν το καίριο ζήτημα σήμερα εξεύρεσης και αλλαγής πληρωμάτων στα πλοία. Ζήτημα που, ειδικά την περίοδο της πανδημίας, προκαλεί έντονους πονοκεφάλους στη ναυτιλιακή βιομηχανία, ενώ έχει δημιουργήσει και ανθρωπιστικό πρόβλημα, με τους ναυτικούς να μην μπορούν να επιστρέψουν στα σπίτια τους.

    «Αυτή τη περίοδο είμαστε σε συζητήσεις με επενδυτικά fund προκειμένου να αντλήσουμε κεφάλαια για να προχωρήσουμε σε επενδύσεις στη τεχνητή νοημοσύνη, αλλά και για να μπορούμε να αλληλεπιδρούμε με τις ναυτιλιακές εταιρείες πελάτες μας», σημειώνει στο mononews o διευθύνων σύμβουλος της Elvictor, Κωνσταντίνος Γαλανάκης.

    Στο ερώτημα τι σημαίνει αυτή η αλληλεπίδραση, απαντά ότι η Elvictor θα μπορεί να επενδύει αγοράζοντας μετοχές σε πλοία ναυτιλιακών εταιρειών πελατών της, αλλά και οι ναυτιλιακές εταιρείες θα έχουν τη δυνατότητα να επενδύσουν στην Elvictor ώστε να δημιουργηθούν επωφελείς επενδυτικές συνθήκες για όλες τις πλευρές.

    Όσο για την επόμενη μέρα, ο κ. Γαλανάκης επισημαίνει στο mononews ότι, εφόσον το σχέδιο της Elvictor ολοκληρωθεί με επιτυχία, επόμενος στόχος σε 12 με 18 μήνες από σήμερα είναι η κύρια αγορά του Nasdaq.

    Η εταιρεία

    Η Elvictor Group ιδρύθηκε το 1977 από τον Σταύρο Κ. Γαλανάκη ως διαχειρίστρια εταιρεία πλοίων με δραστηριότητες τα Ship Agency, Third Party Management, Crew Management και η ως τότε οικογενειακή επιχείρηση είχε επενδύσει σε διάφορους πελάτες της.

    Σήμερα διαχειρίζεται πάνω από 4.500 ναυτικούς επί των πλοίων (on board) ξεπερνώντας τους 10.000 ναυτικούς ετησίως, παρέχοντας πληρώματα σε LPG, chemical, product oil tankers, καθώς και σε containers, φορτηγά, ενώ τελευταία μπήκε και στην αγορά  offshore πλοίων. Οι ναυτικοί της προέρχονται από 12 διαφορετικές εθνικότητες με το 80% να αποτελείται από Φιλιππινέζους, Ουκρανούς, Γεωργιανούς, Ρώσους, Ινδούς και το υπόλοιπο 20% να συναποτελείται από Αιγύπτιους, Ναυτικούς από τη Μιανμάρ, τη Σρι Λάνκα, τη Ρουμανία και τη Λετονία και ελάχιστους από την Ινδονησία.

    Το 55% του υπό διαχείριση στόλου της Elvictor αποτελείται από Dry-Bulk, το 29% από Wet, 10% είναι τα Container Ships, to 4% καλύπτεται από διάφορους τύπους πλοίων και το 2% είναι LPG.

    Σταύρος Κ. Γαλανάκης

    Η εταιρεία έχει αναπτύξει δικά της in-house συστήματα έχοντας κατά μέσο όρο πάνω από 170 αλλαγές την ημέρα και πάνω από 300 online αιτήσεις νέων ναυτικών σε καθημερινή βάση. Έχει, επίσης, αναπτύξει ένα cloud οικοσύστημα, το οποίο ενημερώνεται και αναβαθμίζεται καθημερινά με βάση τα πρότυπα της ναυτιλίας, τους νέους κανονισμούς και τις τάσεις της ναυτιλιακής αγοράς.

    Από το 2002 έχει αναπτύξει intranet συστήματα, τo οποίo παρέχει δωρεάν σε ναυτικούς και πλοιοκτήτες, ώστε να αλληλεπιδρούν μεταξύ τους και ταυτόχρονα να ενσωματώνονται στα συστήματα των πλοιοκτητριών εταιρειών.

    Το επίτευγμα εδώ είναι πολυδιάστατο, αφού αφενός μεν εξαλείφει την ηλεκτρονική γραφειοκρατία από όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη μέσω ψηφιοποιημένων διαδικασιών, αφετέρου δε, είναι ελεύθερο κινδύνου προστατεύοντας τον εκάστοτε χρήστη και καθοδηγώντάς τον να επιτελέσει σωστά τα καθήκοντά του με ενημέρωση όλων των ενδιαφερομένων.

    Τα τελευταία πέντε χρόνια με την άνοδο της τεχνολογίας του Cloud, η Elvictor έχει επενδύσει  και επενδύει μεγάλο μέρος του προϋπολογισμού της, στο Artificial Intelligence μέσω Machine Learning και Deep Learning εργαλείων APIs (Application Programming Interface) καταφέρνοντας:

    -Να μειώσει τις εργατοώρες,

    -να ψηφιοποιήσει τις διαδικασίες επικοινωνώντας με πλήρη διαφάνεια τις υπηρεσίες της, την ποιότητά της  και την ηθική της σε κάθε μέλος του οικοσυστήματος,

    -να είναι κατά 90% προορατική δίνοντας και τα κατάλληλα εργαλεία στους πελάτες  και Ναυτικούς της, εξισορροπώντας το δίπολο «Προσφορά και Ζήτηση» Ναυτικών,

    -να κάνει οικονομία κλίμακας στους πελάτες της, αναπτύσσοντας σε ρεκόρ αριθμών το Retention και το Officer Matrix.

    Κωνσταντίνος Γαλανάκης

    Τα ορόσημα

    Η εταιρεία κατά τη διάρκεια όλων αυτών των χρόνων έχει πετύχει μοναδικούς στόχους ορόσημα πέτυχε μοναδικά ορόσημα, όπως:

    -Το 1996 ήταν η πρώτη Crew Management εταιρεία, που έλαβε το ISO:9002 στην Ελλάδα.

    -Το 2010 έλαβε πιστοποίηση ILO MLC, ως η πρώτη Crew Management εταιρεία  παγκοσμίως.

    -Είναι η μοναδική ελληνική Crew Management εταιρεία, που είναι μέλος του EBEN GR (European Business Ethics Network Greece) της INTERCARGO (The International Association of Dry Cargo Shipowners), INTERTANKO (The International Association of Independent Tanker Owners), της HELMEPA (Hellenic Marine Environment Protection Association) και άλλων μεγάλων διεθνών ενώσεων.

    -Το 2020, διακρίθηκε για την επιχειρηματική ηθική της και επιβραβεύτηκε με το Χρυσό Βραβείο (Golden Award)  “Ethos & Social Responsibility In The Business World” του ΕΒΕΝ.

    -Επιπλέον, την ίδια χρονιά πέτυχε άλλη μία πρωτιά, ως o μεγαλύτερος Ship Manning Agent στη χώρα της Γεωργίας σπάζοντας τα ρεκόρ του Recruitment και του Cadetship.

    Η τεχνολογία

    Με το πλεονέκτημα των επενδύσεων που έχει κάνει η Elvictor στις νέες τεχνολογίες, έχει πετύχει, έχοντας συγκεκριμένα νούμερα να καταδείξει,  την  ελαχιστοποίηση του κόστους των πλοίων των πελατών της, την ποιοτική συμμόρφωση με υψηλό ποσοστό Retention, την Officer Matrix συμμόρφωση, καθώς και προχωρημένο Briefing/Debriefing management, δίνοντας έμφαση στην Εκπαίδευση και Προαγωγή (Training & Promotion management), που βοηθά άμεσα στη συνοχή και διατήρηση του Pool των Ναυτικών της και τον έλεγχο του προϋπολογισμού, αφού η ανθρώπινη αλληλεπίδραση γίνεται μέσω του Crew Logistics Intelligence.

    Τέλος, αποτελεί τη μοναδική εταιρεία παγκοσμίως, που ένας πλοιοκτήτης / διαχειριστής, δύναται να κατέχει μερίδιό της, σφυρηλατώντας κατ’ αυτόν τον τρόπο ισχυρές συνέργειες προς αμοιβαίο όφελος.  Επιπλέον, εστιάζει σε Win-win συνθήκες, ενώ λόγω του δημόσιου status της μπορεί να θεωρείται ως μία πλατφόρμα πολλαπλού τύπου συνεργασιών. Απώτερος στόχος είναι να γίνει στρατηγικός επενδυτής των πελατών της, βοηθώντας κι εκείνη στην αύξηση του πελατολογίου της ως επενδυτής.

    Όπως υπογραμμίζει ο κ. Γαλανάκης αυτή τη περίοδο υπάρχουν θετικές εξελίξεις και συζητήσεις με μεγάλους οίκους, που έχουν αγκαλιάσει την ιδέα του τεχνολογικής «έκρηξης» στο Crew Management και τη φιλοσοφία της Elvictor για ανάδειξη των αρχών της διαφάνειας και της υψηλής επιχειρηματικής ηθικής.



    ΣΧΟΛΙΑ