• Ναυτιλία

    Κ. Κωνσταντακόπουλος: Σχεδόν διπλάσια κέρδη για την Costamare στο δ’ τρίμηνο 2019

    Γρηγόρης Ζήκος

    Γρηγόρης Ζήκος. CFO Costamare


    Σχεδόν διπλάσια ήταν τα κέρδη της ναυτιλιακής Costamare, συμφερόντων του εφοπλιστή Κ. Κωνσταντακόπουλου, κατά το δ’ τρίμηνο του 2019 σε ετήσια βάση, ενισχυμένα από τις υψηλότερες τιμές ναύλωσης και την προσθήκη νέων πλοίων στον στόλο της.

    Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα που ανακοίνωσε η εταιρεία, η οποία εξειδικεύεται στα containerships, τα καθαρά της κέρδη αυξήθηκαν κατά το δ’ τρίμηνο 2019 κατά 82% συγκριτικά με το δ΄τρίμηνο 2018, φτάνοντας τα 35,9 εκατ. δολάρια. Τα προσαρμοσμένα κέρδη κατέγραψαν ακόμα μεγαλύτερο άλμα, καθώς σχεδόν τριπλασιάστηκαν κατά το ίδιο χρονικό διάστημα, φτάνοντας τα 38,4 εκατ. δολάρια. Τα προσαρμοσμένα κέρδη ανά μετοχή διαμορφώθηκαν στα 0,32 δολάρια, ξεπερνώντας τις εκτιμήσεις των αναλυτών. Σημαντική αύξηση κατέγραψαν και τα κέρδη της εταιρείας για το σύνολο του 2019, που ανήλθαν στα 99 εκατ. δολάρια, από 67 εκατ. δολάρια το 2018.

    Ο τζίρος της εταιρείας ενισχύθηκε κατά 26% σε ετήσια βάση, στα 478 εκατ. δολάρια, καθώς ο ενεργός στόλος της αυξήθηκε στα 71 πλοία. Οι πιο πρόσφατες προσθήκες στον στόλο της ήταν τα τέσσερα αδελφά πλοία χωρητικότητας 4.258 teu Vela, JPO Virgo (αμφότερα κατασκευής 2009), Vulpecula και Volans (αμφότερα κατασκευής 2010), τα οποία αγόρασε από τη γερμανική Oltmann.

    Η Costamare γνωστοποίησε ότι αγόρασε τα τέσσερα πλοία με τη χρήση διαθέσιμης ρευστότητας και βρίσκεται «σε προχωρημένες συζητήσεις με κορυφαίο ευρωπαϊκό χρηματοπιστωτικό ίδρυμα» για τη χρηματοδότησή τους, χωρίς να αποκαλύψει το αντίτιμο της εξαγοράς τους.

    Εν τω μεταξύ, η εταιρεία πούλησε για scrap τέσσερα από τα παλιότερα πλοία της, κατασκευής μεταξύ 1991 και 2000, με πιο πρόσφατο το Neapolis (χωρητικότητας 1.645 teu, κατασκευής 2000), που φέρεται να πωλήθηκε έναντι 421 δολαρίων ανά ldt, σύμφωνα με το TradeWinds.

    Η εταιρεία εμφανίζεται αισιόδοξη ότι οι ευνοϊκές συνθήκες στην αγορά το 2019 πιθανόν να συνεχιστούν. «Στη διάρκεια της χρονιάς, τα μεγαλύτερα πλοία απόλαυσαν μία ανοδική αγορά ναυλώσεων και σήμερα υπάρχει περιορισμένη διαθέσιμη προσφορά στα μεγέθη post-panamax», δήλωσε ο οικονομικός διευθυντής της Costamare, Γρηγόρης Ζήκος, προσθέτοντας: «Έχουμε 18 πλοία post-panamax που ολοκληρώνουν τη ναύλωσή τους μέσα στο επόμενο δωδεκάμηνο, γεγονός που μας φέρνει σε ευνοϊκή θέση, αν το μομέντουμ στην αγορά συνεχιστεί».

    Ως προς το κομμάτι της αναχρηματοδότησης, η Costamare ανακοίνωσε ότι ολοκλήρωσε τέσσερις νέες δανειακές συμφωνίες από τις οποίες άντλησε συνολικά 265 εκατ. δολάρια. Τα πενταετούς διάρκειας δάνεια χρησιμοποιήθηκαν εν μέρει για την αναχρηματοδότηση του χρέους τεσσάρων πλοίων χωρητικότητας 11.010 teu των οποίων την ιδιοκτησία μοιράζεται η Costamare με την York Capital Management.



    ΣΧΟΛΙΑ