• Ναυτιλία

    Ιστορικό χαμηλό για τις νέες παραγγελίες στο β’ τρίμηνο 2019: Οι προτιμήσεις των Ελλήνων εφοπλιστών


    Σε ιστορικό χαμηλό έχουν υποχωρήσει οι νέες παραγγελίες πλοίων κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2019, σύμφωνα με τα στοιχεία που επεξεργάστηκε η Olivia Watkins, αναλύτρια της VesselsValue.

    Bulkers

    Στα φορτηγά πλοία ξηρού φορτίου, οι νέες παραγγελίες υποχώρησαν κατά 73% στο πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2018. Μέχρι στιγμής, ο πιο δημοφιλής τύπος bulker είναι τα panamaxes, με την Klaveness Combination Carriers να προχωρά σε παραγγελία δύο panamax CABUs  -χωρητικότητας 83,600 DWT,  τα οποία θα παραδοθούν το 2020 από το ναυπηγείο Jiangsu New Yangzijiang– .

    Παρά τα χαμηλά κέρδη που είδαμε νωρίτερα φέτος σε ολόκληρο τον κλάδο των Capesize, 13 παραγγελίες δόθηκαν από τη COSCO για πλοία χωρητικότητας 208.000 DWT στην COSCO Shipping HI, αξίας 54 εκατ. δολαρίων έκαστο. Σημειώνεται ότι ο αριθμός είναι μικρός σε σχέση με τις 45 αντίστοιχες παραγγελίες που έγιναν πέρυσι.

     

    Tankers

    Ο συνολικός αριθμός νέων παραγγελιών δεξαμενόπλοιων μειώθηκε κατά 47% στο πρώτο εξάμηνο του 2019 σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.

    Οι χώρες που πρωτοστατούν σε αριθμό παραγγελιών είναι η Ελλάδα και η Σιγκαπούρη. Οι Έλληνες έχουν παραγγείλει όλα τα μεγέθη δεξαμενόπλοιων από VLCCs μέχρι MR2 με το 90% των παραγγελιών να έχουν τοποθετηθεί στα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας. Η Eastern Pacific με έδρα τη Σιγκαπούρη, έδωσε παραγγελία με τέσσερις option για tanker LR2 χωρητικότητας 10.000 DWT, τα οποία θα κατασκευαστούν στο ναυπηγείο New Times και θα παραδοθούν το 2021. Το κόστος τους θα ανέλθει στα 48 εκατ. δολάρια έκαστο.

    Το ναυπηγείο Hyundai Mipo βρέθηκε πρώτο στις προτιμήσεις των πλοιοκτητών στα δεξαμενόπλοια τύπου MR2. Από τις συνολικά 33 παραγγελίες MR2, οι 23 τοποθετήθηκαν στο Hyundai Mipo, ποσοστό 70%.

    Οι παραγγελίες των VLCC υποχώρησαν κατά 60% από τις αρχές του 2019, σε σχέση με την αντίστοιχη χρονική περίοδο του 2019, παρά το γεγονός ότι ήταν ένας καλός χειμώνας για τα ναύλα στο συγκεκριμένο τύπο τάνκερ.

    Containers

    Ο τομέας των εμπορευματοκιβωτίων ακολουθεί την ίδια πτωτική τάση με τον υπόλοιπο κλάδο μεταφορών στα νεότευκτα.  Οι παραγγελίες για το πρώτο εξάμηνο του 2019 μειώθηκαν σημαντικά κατά 49% σε σύγκριση με τους ίδιους μήνες το 2018.

    Από τα 48 containerships που παραγγέλθηκαν, 28 ήταν από τη Νότια Κορέα, η οποία κυριαρχεί στην αγορά νεότευκτων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Αυτό οφείλεται κυρίως στην Sinokor, η οποία έχει παραγγείλει 16 Feedermaxes (χωρητικότητας 1.100 TEU με παράδοση το 2020) που κατασκευάζονται σε κινεζικά ναυπηγεία και τέσσερα Handy containers (χωρητικότητας 1.800 TEU, με παράδοση το 2020) που κατασκευάζονται στο δεύτερο μεγαλύτερο ναυπηγείο της Νότιας Κορέας, το Hyundai Mipo. Αυτές οι παραγγελίες της Sinokor αντιπροσωπεύουν περίπου το 42% όλων των containers που παραγγέλθηκαν μέχρι στιγμής φέτος.

    Gas

    Ο συνολικός αριθμός παραγγελιών πλοίων μεταφοράς LNG μειώθηκε κατά 39% το πρώτο εξάμηνο του 2019 σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2018. Οι Έλληνες βρίσκονται στην πρώτη θέση αναφορικά με τον αριθμό των πλοίων που έχουν παραγγείλει.

    Από τις αρχές του έτους, η Maran Gas Maritime, του εφοπλιστή Γιάννη Αγγελικούση, έχει παραγγείλει συνολικά πέντε πλοία LNG, χωρητικότητας 174,000 CBM,  στο ναυπηγείο Daewoo, τα οποία θα παραδοθούν το 2021.

    Επίσης, ο αριθμός των νέων παραγγελιών πλοίων μεταφοράς LPG υποχώρησε κατά 73% στο πρώτο εξάμηνο του έτους σε σχέση με το ίδιο χρονικό διάστημα του 2018, ενώ έχουν γίνει μόνο έξι παραγγελίες.

    Η αρχή έγινε τον Ιανουάριο 2019, όταν η  Mitsui προχώρησε στην πρώτη παραγγελία πλοίου VLGC LPG, χωρητικότητας 84,600 CBM,  στο ναυπηγείο HHI.



    ΣΧΟΛΙΑ