• Ναυτιλία

    Υπόθεση πετρελαιοκηλίδας στη Βραζιλία: Δεν υπάρχουν ενοχοποιητικά στοιχεία για τα ελληνικά τάνκερ

    • Ερριέτα Κομνηνού


    Τα ελληνικών συμφερόντων τάνκερ δεν είναι πλέον ύποπτα για την πετρελαιοκηλίδα που εξαπλώθηκε στη βορειοανατολική ακτή της Βραζιλίας τον περασμένο Ιούλιο, σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες. Ένα δεξαμενόπλοιο τύπου VLCC θεωρείται ο πιθανός ένοχος, αναφέρουν ερευνητές ενός κέντρου ανάλυσης δορυφορικών εικόνων της χώρας.

    Το Satellite Image Processing and Analysis Laboratory (Lapis) του πανεπιστημίου της Αλαγκόας, πρόκειται να παρουσιάσει στο κοινό τα ευρήματα του σχετικά με το συμβάν στις 21 Νοεμβρίου.

    Ο  Humberto Barbosa, συντονιστής του κέντρου επισήμανε στο tradewinds ότι τα αποδεικτικά στοιχεία επιβεβαιώνουν ότι κανένα από τα πέντε τάνκερ με ελληνική σημαία που είχαν μπει στο μικροσκόπιο των αρχών της Βραζιλίας ως ύποπτα για την κηλίδα δεν φέρουν ευθύνη.

    Το πλοίο που θεωρείται ύποπτο σύμφωνα με το Lapis, δεν φέρει ελληνική σημαία και το μέγεθος του είναι πολύ μεγαλύτερο από τα περισσότερα ελληνικά πλοία που εξετάστηκαν αρχικά.

    Οι αρχές της Βραζιλίας είχαν ζητήσει έγγραφα και αρχεία για τις κινήσεις των παρακάτω, ελληνικών συμφερόντων, πλοίων: του χωρητικότητας 164,000-dwt τάνκερ Bouboulina (κατασκευής 2006) της Delta Tankers, του χωρητικότητας  104,600-dwt Minerva Alexandra (κατασκευής 2000) της Minerva Marine, του χωρητικότητας  156,000-dwt Cap Pembroke (κατασκευής 2018) της Euronav, καθώς και των Maran Apollo (χωρητικότητας 319,400 dwt, κατασκευής 2016) και Maran Libra (χωρητικότητας 319,400 dwt, κατασκευής 2014) της Maran Tankers.

    Όλες οι παραπάνω εταιρείες αρνήθηκαν την εμπλοκή τους στο συμβάν, ενώ τους ισχυρισμούς τους υποστήριξαν και οι ελληνικές αρχές, που δήλωσαν ότι στα αρχεία των πλοίων τους δεν βρέθηκαν στοιχεία που να υποδηλώνουν ότι υπήρξε διαρροή.

    Σύμφωνα με το Lapis, το πλοίο που θεωρείται ύποπτο έπλεε στην επίμαχη περιοχή με τον αναμεταδότη του κλειστό κατά τη μεγαλύτερη διάρκεια του Ιουλίου μέχρι τα μέσα του Αυγούστου. Οι απότομες αλλαγές στην κατεύθυνσή του θα μπορούσαν να υποδηλώνουν “ύποπτη συμπεριφορά ή σημαντικό μηχανικό πρόβλημα”.

     



    ΣΧΟΛΙΑ