Η κυβέρνηση της πολιτείας Kerala της Ινδίας υπέβαλε αγωγή αποζημίωσης στα δικαστήρια κατά της MSC για ζημιές που προκλήθηκαν από την βύθιση του MSC Elsa 3 στα ανοικτά των ακτών στα τέλη Μαΐου.

Στο πλαίσιο της αγωγής, το Ανώτατο Δικαστήριο διέταξε την κράτηση του MSC Akiteta II, το οποίο βρισκόταν σε λιμάνι της Ινδίας, μέχρι η εταιρεία να καταθέσει εγγύηση στην υπόθεση.

1

Η υπόθεση στο ναυτικό δικαστήριο ζητά αποζημιώσεις, επικαλούμενη τον αντίκτυπο στην οικονομία, το περιβάλλον και τα μέσα διαβίωσης των αλιέων μετά το ναυάγιο του πλοίου.

Εκτός από το άμεσο κόστος, το κράτος επικαλείται απώλεια εμπιστοσύνης, η οποία θα έχει μακροπρόθεσμο αντίκτυπο στις επιχειρήσεις.

Η συνολική αξίωση ανέρχεται σε 1,1 δισεκατομμύριο δολάρια, με το μεγαλύτερο μέρος, 1 δισεκατομμύριο δολάρια, να αφορά ζημιές που προκλήθηκαν από τη ρύπανση.

Απαιτεί επίσης 44 εκατομμύρια δολάρια για την αποκατάσταση του περιβάλλοντος και επιπλέον 61,3 εκατομμύρια δολάρια σε οικονομικές απώλειες για την αλιευτική κοινότητα.

Ενώ υπήρξε ελάχιστη διαρροή πετρελαίου, την οποία σταμάτησαν δύτες που έκλεισαν τις δεξαμενές, τα μέσα ενημέρωσης αναφέρουν μια σειρά από επιπτώσεις στο θαλάσσιο περιβάλλον.

Συνολικά 61 εμπορευματοκιβώτια έχουν ανασυρθεί από τα 643 που μετέφερε το πλοίο όταν βυθίστηκε.

Η Γενική Διεύθυνση Ναυτιλίας ανέφερε ότι από τις αρχές Ιουλίου, εκτιμάται ότι 450 έως 500 τόνοι πετρελαιοκηλίδων έχουν συλλεχθεί από την ακτογραμμή. Εθελοντές συνεχίζουν να χτενίζουν τις παραλίες.

Τα μέσα ενημέρωσης αναφέρουν επίσης ότι έχουν ανακτηθεί έξι μεγάλα κουφάρια, συμπεριλαμβανομένων ενός δελφινιού και μιας φάλαινας. Υπάρχουν υποψίες ότι πέθαναν λόγω έκθεσης στα μικροπλαστικά ή άλλες τοξικές ουσίες από το σκάφος.

Το MSC Akiteta II (30.592 dwt) ήταν το πλοίο που βρισκόταν στο λιμάνι Vizhinjam όταν συζητήθηκε η υπόθεση στο Διακαστήριο. Κατασκευασμένο το 2001 και με χωρητικότητα 2.226 TEU, είναι ελαφρώς μεγαλύτερο από το MSC Elsa 3 (1.730 TEU).

Το δικαστήριο έκρινε ότι ήταν αποδεκτή εγγύηση και ότι θα κρατούνταν εν αναμονή της καταβολής εγγύησης από την MSC. Το δικαστήριο επέτρεψε στο πλοίο να συνεχίσει να φορτώνει και να εκφορτώνει εμπορευματοκιβώτια, αλλά δεν του επιτρέπεται να αναχωρήσει. Η ακρόαση έχει προγραμματιστεί για σήμερα 10 Ιουλίου.

Το δικαστήριο ακολούθησε παρόμοια τακτική με ορισμένες από τις ατομικές αγωγές που έχουν ήδη κατατεθεί. Άλλα πλοία της MSC τέθηκαν υπό κράτηση μέχρι την καταβολή εγγυήσεων.

Η υπόθεση συζητήθηκε, ενώ η έρευνα για πιθανές παραβιάσεις των κανόνων ασφαλείας βρισκόταν σε εξέλιξη.

Προηγουμένως, οι ινδικές αρχές υποστήριξαν ότι τα εμπορευματοκιβώτια δεν ασφαλίστηκαν σωστά.

Τα μέσα ενημέρωσης γράφουν ότι έχει σταλεί μια ενδιάμεση έκθεση στη Γενική Διεύθυνση Ναυτιλίας, αλλά εξακολουθεί να εκκρεμεί η ενημέρωση από το VDR. Ο εξοπλισμός ανακτήθηκε τον περασμένο μήνα από δύτες και μεταφέρθηκε στην ξηρά για ανάλυση.

Ο καπετάνιος και το πλήρωμα του πλοίου παραμένουν στο Κότσι αντιμετωπίζοντας κατηγορίες από την τοπική αστυνομία σχετικά με αμέλεια στον χειρισμό του πλοίου και του επικίνδυνου φορτίου που επέβαινε.

Οι προσπάθειες καθαρισμού του πλοίου έχουν επίσης σταματήσει εν αναμονή αλλαγής στις εταιρείες διάσωσης.

Μετά την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης, η οποία περιελάμβανε τον περιορισμό των διαρροών πετρελαίου, η MSC επέλεξε να αλλάξει τις εταιρείες διάσωσης για την επόμενη φάση.

Η SMIT έχει καταθέσει νέο σχέδιο στην κυβέρνηση και αναφέρει ότι ο εξοπλισμός και οι δύτες της θα φτάσουν στην Ινδία αργότερα αυτόν τον μήνα. Εφόσον το επιτρέψει ο καιρός, ελπίζουν να ξεκινήσουν τις καταδύσεις στο ναυάγιο τον Αύγουστο και το σχέδιο προβλέπει την αναρρόφηση του καυσίμου από τις δεξαμενές του πλοίου.

Διαβάστε επίσης:

Τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας αύξησαν τις παραγγελίες νεότευκτων τον Ιούνιο

Eternity C: Σώος εντοπίστηκε ο Έλληνας ένοπλος φρουρός του πλοίου

IACS: Ευρύτερες συζητήσεις για τα καύσιμα, ψηφιοποίηση και πυρηνική πρόωση των πλοίων