• Ναυτιλία

    Η Volkswagen αρχίζει να πληρώνει τα λάθη της…

    Volkswagen

    Volkswagen


    Οι πρώτες συνέπειες από το σκάνδαλο με τις «πειραγμένες» εκπομπές ρύπων σε οχήματα της Volkswagen έχουν ήδη αρχίσει να γίνονται ορατές, με τις πωλήσεις της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας να υποχωρούν τον Οκτώβριο στην Ευρώπη, προοιωνίζοντας μία ακόμα μεγαλύτερη κάμψη τους επόμενους μήνες.

    Όπως ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), τον Οκτώβριο οι ταξινομήσεις νέων επιβατικών οχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση αυξήθηκαν κατά 2,7% σε ετήσια βάση – ωστόσο, οι πωλήσεις της Volkswagen μειώθηκαν κατά 0,8%, με το συνολικό μερίδιό της στην αγορά να περιορίζεται από το 26,1% τον Οκτώβριο του 2014 σε 25,2% τον Οκτώβριο του 2015, ενώ το πλήγμα ήταν μεγαλύτερο για τις θυγατρικές της Volkswagen, Seat και Skoda, που κατέγραψαν μείωση πωλήσεων 11,2% και 2,9% αντίστοιχα.

    Υπάρχουν όμως και καλά νέα για τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς οι πιο πολυτελείς μάρκες της, η Audi και η Porsche, αύξησαν τις πωλήσεις τους κατά 3,5% και 13,3% αντίστοιχα

    Όμως οι μειωμένες πωλήσεις ίσως αποδειχθούν το μικρότερο κακό για τη Volkswagen, που βρίσκεται αντιμέτωπη με τεράστια πρόστιμα που θα κληθεί να καταβάλει σε ιδιοκτήτες οχημάτων της που «ξεγελάστηκαν», πιστεύοντας πως τα αυτοκίνητά τους ήταν οικολογικά, καθώς και σε κυβερνήσεις κρατών. Μάλιστα, και η ελληνική κυβέρνηση, μέσω του υπουργού Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη, έχει προαναγγείλει ότι θα διεξαχθεί έρευνα για την υπόθεση και θα αποδοθούν ευθύνες και πρόστιμα.

    Ήδη, η περιβαλλοντική υπηρεσία της Βραζιλίας έχει επιβάλει στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία βαρύ πρόστιμο ύψους 13 εκατομμυρίων δολαρίων, ενώ μεγάλα πρόστιμα αναμένονται και από τις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ευρωπαϊκή Ένωση.

    Με αυτά τα δεδομένα, η Volkswagen φαίνεται ότι θα πρέπει να προχωρήσει σε κοσμογονικές αλλαγές για να καταφέρει να επιβιώσει, μειώνοντας δραματικά το κόστος παραγωγής της, κάτι που αναπόφευκτα θα σημαίνει και περικοπές θέσεων εργασίας. Πάντως, στο πλευρό της λογικά θα βρεθεί η γερμανική κυβέρνηση, η οποία δεν θα ήθελε με τίποτα να ρισκάρει με την κατάρρευση μίας εταιρείας από αυτές που θα λέγαμε too big to fail, και πιθανότατα θα επιδείξει κάποια ελαστικότητα απέναντί της για να τη βοηθήσει να ορθοποδήσει.



    ΣΧΟΛΙΑ