• Ναυτιλία

    Η συνεργασία των ναυπηγείων Imabari και Mitsubishi και το τάνκερ της Navios

    • Δανάη Στρατή
    Φράγκου ναυτιλία

    Αγγελική Φράγκου. Πρόεδρος και Διευθύνουσα σύμβουλος της Navios Maritime Holdings Inc


    Στο ναυπηγείο Mitsubishi Heavy Industries θα κατασκευαστεί το ένα από τα τέσσερα VLCC που έχει παραγγείλει ο όμιλος Navios, συμφερόντων της πλοιοκτήτριας  Αγγελικής Φράγκου, στο ναυπηγείο Imabari.

    Η κίνηση εντάσσεται σε όσα προβλέπει το σύμφωνο συνεργασίας που υπέγραψε ομάδα ναυπηγείων της Ιαπωνίας και συγκεκριμένα τα Mitsubishi, Imabari, Namura Shipbuilding και Oshima Shipbuilding, το 2017.

    Η ιδέα ήταν ότι η Mitsubishi θα μπορούσε να συνεισφέρει με τον προηγμένο σχεδιασμό, την τεχνολογία και τις μηχανολογικές δεξιότητές της και να κατασκευάσει πλοία στις χαμηλότερου κόστους εγκαταστάσεις της σε σχέση με τους άλλους τρεις συνεταίρους της.

    Ωστόσο, τελικά το ναυπηγείο Imabari είναι αυτό που θα δώσει παραγγελία στο Mitsubishi.

    Η πορεία των δύο ναυπηγείων είναι εκ διαμέτρου αντίθετη τα τελευταία χρόνια.

    Το Imabari έχει πάνω από 130 παραγγελίες στα βιβλία της, συμπεριλαμβανομένων πλοίων VLCC, VLOC και πολύ μεγάλων containerships, και οι αποβάθρες του για νέες κατασκευές είναι γεμάτες μέχρι το τέλος του 2021.

    Ωστόσο, το VLCC της Navios, που πρόκειται να παραδοθεί το 2021, είναι το μόνο νέοτευκτο πλοίο που έχει να κατασκευάσει το ναυπηγείο Koyagi του ομίλου Mitsubishi, στο Ναγκασάκι.

    Τα υπόλοιπα ναυπηγεία στο Ναγκασάκι έχουν πέντε παραγγελίες, τέσσερα VLGC και ένα πλοίο μεταφοράς LNG χωρητικότητας 177,000-cbm, αλλά θα μείνουν χωρίς παραγγελίες στα μέσα του 2020.

    Το επιχειρηματικό πλάνο του ομίλου Mitsubishi προβλέπει ότι δεν θα κατασκευάζει πλέον εμπορικά πλοία αλλά θα επικεντρωθεί σε πιο εξελιγμένα, τεχνολογικά πλοία όπως μεταφοράς αερίου και επιβατηγά.

    Ωστόσο, λόγω της περιορισμένης κινητικότητας αναγκάστηκε να αναλάβει την παραγγελία του VLCC. Η Mitsubishi αντιμετωπίζει δυσκολίες καθώς αναζητά ένα κερδοφόρο τομέα στη μεταβαλλόμενη σκηνή της ναυπηγικής.

    Ο χαμηλού κόστους ανταγωνισμός από την Κίνα έβγαλε το ναυπηγείο της Ιαπωνίας από την αγορά των φορτηγών πλοίων και των τάνκερ, ενώ τα ναυπηγεία της Νοτίου Κορέας κυριαρχούν στην αγορά πλοίων μεταφοράς αερίου.

     



    ΣΧΟΛΙΑ