• Ναυτιλία

    Η μεγαλύτερη εταιρεία containerships του κόσμου προειδοποιεί για βουτιά 25% στις μεταφορές εμπορευμάτων

    • Bloomberg

    Soren Skou, CEO Maersk


    Η μεγαλύτερη εταιρεία εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο αναμένει ιστορική πτώση της ζήτησης.

    Η A.P. Moller-Maersk A/S, η οποία ελέγχει περίπου το 1/5 του παγκόσμιου στόλου που χρησιμοποιείται για τη μεταφορά εμπορευμάτων δια θαλάσσης, προειδοποίησε ότι οι επιπτώσεις τις πανδημίας θα οδηγήσουν σε μείωση των όγκων έως και 25% αυτό το τρίμηνο.

    Το δυσοίωνο μήνυμα από την Maersk έρχεται μετά από την προειδοποίηση του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου τον περασμένο μήνα ότι η πανδημία θα μπορούσε να οδηγήσει στη χειρότερη κατάρρευση των διεθνών εμπορικών ροών μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.

    Η Maersk που εδρεύει στην Κοπεγχάγη, δήλωσε ότι η εξάπλωση του ιού έχει ήδη «επηρεάσει σημαντικά το επίπεδο δραστηριότητας». Η εταιρεία προβλέπει τώρα ότι η παγκόσμια αγορά εμπορευματοκιβωτίων θα συρρικνωθεί φέτος, έναντι της προηγούμενης πρόβλεψης για ανάπτυξη μεταξύ 1% και 3%.

    Οι μετοχές της Maersk υποχώρησαν κατά 5% στο ξεκίνημα των συναλλαγών της αγοράς της Δανίας. Η χρηματιστηριακή της αξία έχει σημειώσει πτώση άνω του 30% φέτος, και διαμορφώνεται περίπου στα 18,5 δισ. δολάρια.

    Σύμφωνα με την εταιρεία το παγκόσμιο εμπόριο εμπορευματοκιβωτίων μειώθηκε κατά 4,7% το πρώτο τρίμηνο, με τον Covid-19 να χτυπά τόσο την εφοδιαστική αλυσίδα όσο και τη ζήτηση.

    «Ο Covid-19 και τα lockdowns που ακολούθησαν οδήγησαν σε σοβαρή κάμψη της παραγωγής και της ζήτησης στα περισσότερα μέρη του κόσμου», δήλωσε η Maersk. «Ενώ ορισμένες χώρες αρχίζουν σταδιακά να ξεκινούν τις δραστηριότητες τους, άλλες εξακολουθούν να παραμένουν στα αρχικά στάδια».

    Ο Soren Skou, διευθύνων σύμβουλος της Maersk, δήλωσε ότι εξακολουθεί να περιμένει «κάποιο είδος ανάκαμψης σε σχήμα U», σε συνέντευξή του στην τηλεόραση του Bloomberg, λίγο μετά τη δημοσίευση των αποτελεσμάτων.

    «Αυτή τη στιγμή, πιστεύουμε ότι είμαστε στο κάτω μέρος και πιθανότατα θα παραμείνουμε εδώ για λίγο», εκτίμησε ο Skou. «Αλλά στο τρίτο τρίμηνο και το τέταρτο τρίμηνο, θα πρέπει να αρχίσουμε να βλέπουμε κάποια ανάκαμψη».

    Αν και η παγκόσμια προοπτική είναι ζοφερή, η Maersk κατάφερε να καταγράψει αύξηση στα λειτουργικά της κέρδη. Μετά από την προηγούμενη, πρώτη εκτίμηση για Ebitda ύψους 1,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων, η Maersk εμφάνισε τελικά 1,52 δισεκατομμύρια δολάρια, όπως ανακοίνωσε την Τετάρτη.

    Τα έσοδα της Maersk αυξήθηκαν οριακά στα 9,57 δισ. δολάρια, υψηλότερα από τις εκτιμήσεις των αναλυτών που είχαν προβλέψει ότι θα διαμορφωθούν στα 9,36 δισ. δολάρια.

    Οι παγκόσμιες εμπορικές ροές διαταράσσονται σε πρωτοφανή κλίμακα, καθώς τόσο οι παραγωγοί όσο και οι καταναλωτές πλήττονται από τα lockdown που έχουν εξανεμίσει τη ζήτηση. Ως αποτέλεσμα, η βιομηχανία αναγκάστηκε να αδρανοποιήσει  περίπου το 13% του στόλου της παγκοσμίως, σύμφωνα με στοιχεία που συνέλεξε η Alphaliner.



    ΣΧΟΛΙΑ